Progressive track van Ralf T

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
Progressive is een stijl binnen de electronische muziek die steeds meer populariteit geniet. Ik heb mij eens gewaagd aan een track in dit genre. Het ritme komt uit de Redrum Drum Computer van Reason en de overige sounds zijn uit de FM7 van Native Instruments (wat is dat toch een geweldige softsynth). Alles is gesequenced in Cubase VST32 5.0.

Je kan de track vinden in de DSF Sample/Song DB.

Groeten,
 
Laatst gewijzigd:
Cool man!

Cool man!

Ik ken je nu al een tijdje. En ik krijg dus alles te horen wat je doet en gedaan hebt in het verleden. Wat ik met dit nummer hoor is dat je aan het experimenteren bent met genres. Dit nummer gaat bijna de industrial kant op. Maar welk genre je ook doet de laatste tijd, ik hoor gewoon dat jij aan het groeien bent. Je durft je doel te verzetten en daar dan ook voor te gaan. De kwaliteit van geluiden gaan echt met vlotte stappen vooruit vind ik.

Het nummer zelf dan? Nou, ik heb het een paar keer beluisterd voordat ik ging typen. En met iedere keer wordt het beter. Tuurlijk zijn er dingen die ik misschien anders had gedaan maar dat is nou eenmaal de artistieke keuzes die wij, allemaal hier, maken. En zo hoort het ook!
Ik vind het een bepaalde, hoe moet ik dit zeggen, energie geven. Wellicht door de heftige zware geluiden krijgt het een kracht die je mee trekt! Super!

Eric
 
Vette sounds! Goed ritme, opbouw klopt.
Jammer van iets te zachte 808/909/what ever bassdrum
tegenover de synths en hi-hat.
Ook mis ik een basslijntje. (kan aan mijn geluidskaart
liggen) breaks zijn goed.
Vooral zo door gaan...wie zei dat ook al weer?
 
Heren, ontzettend bedankt voor jullie reaktie's tot dusver!

CraZ, inderdaad ;)

Googol, er zit inderdaad geen bassline in.
 
hee!!!
fm7!!!
Ja dit mag ik wel!:) misschien ben je het niet met me eens maar probeer er eens een andere beat onder te zetten. de geluiden zijn verder prima maar gewoon een iets wat lekker de loopt omdat dat fm7 geluid(niets aan veranderen!!) al vrij tegen het ritme inzit moet je misschien de hihats wat normaler laten lopen.

maar verder zeker leker.
lekker duister..8)
 
Back
Top