Live Vibrations an Ode to JB (downtempo hiphop)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.706
Locatie
burgum
Het is min of meer een track van James Brown de helft langzamer gespeeld en zonder trompetten en saxen. Die hadden er mooi bijgepast maar helaas heb ik geen blazerssectie. Voorts heb ik de drums zwaar gemaakt met het programma Guitar Rig 5 en voor de gitaar (Epiphone SG) gebruik gemaakt van een hardware wah pedaal (Cry Baby) en die door het gitaarprogramma TH2 gehaald enkel voor de sound. De Wah die je hoort is dus echt en niet digitaal. De drums zijn een Mapex Horizon met andere snaredrum (merk vergeten) en de basgitaar is een Morris. Ook hoor je nog een koebel waar ik twee takes van onder de drums heb gezet in de geest van James Brown. Hoewel hij volgens mij andere percussie had, maar die bezit ik niet, dus vandaar de koebel. Heb 'm vrij zacht in de mix gezet.

Het is de bedoeling dat ik er nog een tekst bij schrijf, wat lastig blijft dus post ik eerst maar de instrumental.
 

Attachments

  • Dilago - Live Vibrations (Ode to JB).mp3
    3,8 MB · Bekeken: 58
Het eerste dat me opviel was de bass... Daar moet je echt even iets aan doen. Het luistert nu heel vermoeiend omdat ie alles overheersend is.

Tot 1:38 gebeurt er naar mijn smaak te weinig. Ik hoor telkens hetzelfde. En tot slot loopt je loop niet lekker door. Die loopt net iets te langzaam ten opzichte van je BPM's. Dus aan het einde van de maat (of het begin van elke volgende) moet er wat tijd worden ingehaald.

Tja, werk aan de winkel dus wat mij betreft. On the bright side: er is voldoende ruimte voor verbetering.
 
Bedankt voor je reactie, de basgitaar zou wellicht wat zachter mogen. Verder kan ik me niet echt in je kritiek vinden.
 
Wel, aangezien ik het niet hoor en de loop live heb ingespeeld, hoop ik dat het aan jou ligt. 8o)
 
Back
Top