THE ROBOTS ARE COMING - REMIX

elektrofunk

THE ROBOTS ARE COMING
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
733
Locatie
Tilburg
Lekker catchy (heb het origineel niet beluisterd). Toch even een paar kleine kritiekpuntjes, die vooral op de mastering betrekking hebben. Het eerste is dat ik toch wat compressie aan de stem zou hebben toegevoegd, want de vocale partijen zijn nu niet altijd goed verstaanbaar, wat jammer is. Ze sneeuwen soms wat onder door de rest van de instrumenten.

Verder zit er erg veel hoog in het nummer, met name in de drums (veel hi-hats die wel erg hoog zijn ge-eq'd volgens mij). De kickdrum wordt daardoor toch wel wat dun en naar mijn gevoel ontbreekt er toch wat in de middenregio. Maar misschien is dit opzettelijk zo gedaan, dat kan natuurlijk (dat heet artistieke vrijheid).

De vocoder-effecten zijn wel heel cool gedaan!

Maar goed, dit zijn zo wat - persoonlijke - kritiekpuntjes. Als remix is het verder wel goed gedaan!
 
Hey Ion, super bedankt voor je input. We nemen je commentaar zeker serieus ookal kan het smaakgeboden zijn ... misschien eens wat snelle eq en compressie schetsen maken om te kunnen vergelijken. :-)

ps misschien leuk om te weten: De Vocoder is geen vocoder maar een zelfgefabriceerde talkbox met een tuinslang :-)...
 
Back
Top