Shadow Clone (drum'n'bass)

begin heeft een lekkere oude Teebee sfeer :okdan:
Basslijn vind ik wat saaitjes, met name omdat de sound van de bass redelijk prominent / upfront is.
bedankt! D'r zijn er meer die Teebee benoemen...die is blijkbaar in mijn onderbewuste blijven hangen sinds vroegah. Je hebt gelijk wat die baslijn betreft. Wat verder terug in de mix of hier en daar een variatie?
 
Lekker sfeertje inderdaad. Fijne scheur geluiden.
De intro vind ik erg tof! daarna voelt de mix wat droogjes, mis wat reverb. Ook ben ik het met Monotron eensch.
Denk dat als de bass vaker de éérste toonhoogte achterelkaar speelt en minder vaak de hoge (b.v. om de 16 maten, zeg maar wat) er al meer spanning in het geheel komt.


[EDIT] vind je nummer leuker dan die van Teebee hierboven. Mooiere geluiden!
 
Heel dik!
 
leuk sfeertje, maar probeer muzikaal nog meer te vertellen!
succes!
thanks, ik zoek iets wat 16 maten voor de verschillende overgangen de desbetreffende overgangen een soort van "aankondigt"...hoe doen jullie dat? De basis van de 16 maten zus en 16 maten zo breakje hier...breakje daardat lukt me wel maar hoe krijg ik die overkoepelend golvende flow er in...?

daarna voelt de mix wat droogjes, mis wat reverb.

[EDIT] vind je nummer leuker dan die van Teebee hierboven. Mooiere geluiden!
Ik ben bang van reverb=):dubbel: Ik merk op 't podium altijd dat dat de power uit m'n tracks haalt...misschien zo afstellen dat alleen 't hoog galmt..

Heel dik!
thanks, :dj:

Jullie zijn trouwens wel kritischer dan m'n platenlabel...die wilden alleen maar 16 maten hihats in de intro (makkelijk aftellen voor de dj's:D)
 
Jullie zijn trouwens wel kritischer dan m'n platenlabel...die wilden alleen maar 16 maten hihats in de intro (makkelijk aftellen voor de dj's:D)

En die noemen zich platenlabel ?? :dubbel: :dubbel: :dubbel:
 
En die noemen zich platenlabel ?? :dubbel: :dubbel: :dubbel:

:D :D :D Skelet :kroon:

OT:

Maar idd wat meer variatie in de drums zou het geheel wat "spannender" maken.
Probeer wat meer een verhaal te vertellen, ik ben zelf echt een suikerzakje voor goede D&B en hoor dit dan ook graag als het kan.... opzet is imo dan ook goed maar niet af.

"externe" percussie (zoals bells enz) mogen imo ook wat meer effect hebben, klinken vrij droog en mogen er wel (IMO) wat meer uit komen.

Verder netjes :dj:
 
En die noemen zich platenlabel ?? :dubbel: :dubbel: :dubbel:
:dubbel::dubbel::dubbel: onafgewerkte tracks worden toch gewoon als "dj-tool" uitgebracht?}:|...Ik begrijp 't wel overigens...D'r zijn maar weinig drum'n'bass nummers die ik vanaf 't begin tot 't eind luister...Als ik zelf draai pluk ik er maar 2 minuten uit...de rest gaat verloren in de overgangen..
 
Back
Top