Zomerdeuntje - 3e poging.... :-)

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
attachment.php


Hoewel 't misschien geen echte zomermuziek is, heb ik het wel in de zomer gemaakt! :D

De sfeer die ik wilde creëren is volgens mij gelukt...

Ben benieuwd naar je mening! Er valt vast nog wel kritiek te spuien.. :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-81

Elk geluidje is zoals gebruikelijk weer met de muis ingetekend.... :engel:

:W
Scepticist
 

Attachments

  • 069.jpg
    069.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 43
Fijn hoor, misschien wel je beste, voor zover ik weet dan.
Misschien nog iets minder delay op de ritme elementen, of de hoeveelheid delay automaten
 
Fijn hoor, misschien wel je beste, voor zover ik weet dan.
Misschien nog iets minder delay op de ritme elementen, of de hoeveelheid delay automaten

Dank voor het luisteren! Ik wil eventjes niets meer aan de track veranderen, maar misschien heb je gelijk dat er teveel delay in zit. Wel heb ik nog eventjes een netter einde in de vorm van een fade-out toegepast.

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-81

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-81
 
Ok, voor een goed karma heb ik de delay´s op het ritme ietsjes verminderd.. :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-81

Ben benieuwd of andere forummers ook nog een mening hebben over dit muziekje?
 
Nounou, is het vakantie...? :-P

Mijn vrienden hebben ook nog niet gereageerd op dit trackje.............................

En ik zit te popelen om kritiek! :-)
 
Een grauwe hemel met een onnatuurlijk bijgekleurde regenboog.
Repetatieve muziekrobots die een bijna als veanzelf hun melodie maken ...
Prachtige Toestanden!
 
Een grauwe hemel met een onnatuurlijk bijgekleurde regenboog.

Neehoor, de regenboog is echt! Met een eenvoudig cameraatje gemaakt vanaf mijn balkonnetje op een zomerdag.. :-)
 
Niet slecht hoor doch voor mij een beetje voorspelbaar wat de wendingen betreft.
Alles ingetekend? Wat voor programma en/of vst's gebruik je?
Je Pentium Peeceetje is ondertussen al legendarisch ;).

Cheers,
Exo. :mega:

P.S. Mooie foowtoow :).


Ja, voorspelbaar.,.. Daar was ik al bang voor...
Een vriendin zegt altijd dat ze het 'typisch' mijn muziekjes vindt..

Ik gebruik een oude versie van Mulab, die zonder beperkingen 32 bit uitvoert...
En mijn gratis vstjes zijn bij elkaar gesprokkeld. Ik gebruik veel kairatune, alchemy, koreplayer en vul dat aan met andere vstjes waar ik aan gehecht ben geraakt.
 
Het begin is redelijk 'Sceptisch' (qua herkenbaarhied) :)
Melodieën die er verderop bijkomen vind ik wel goed werken.. bouwt lekker op.
Modulaties (in toonsoort) zijn ook lekker.

Mix klinkt goed maar de kick heeft wel een beetje veel "low-end".
Snares (jaja.. ben ik weer :D) hoor ik wel maar het is een beetje die punchy snare op de 2 en 4 waar ik op doel, die mis ik.
Maar het gebruik van een wat dunner snare geluid op een meer percussieve manier is natuurlijk gewoon een vrije keuze. :)

Niet erg zomers maar de zomer van dit moment lijkt eigenlijk meer herst dus misschien dan toch een klein beetje compatibel met het diverse jaargetij dat afgelopen zondag is ingegaan. :mega:
 
Ah, dank voor uw kritiek! :okdan:

Mix klinkt goed maar de kick heeft wel een beetje veel "low-end".

Daar heb je vast gelijk in. Normaliter eq ik het laagste weg bij een kick. Ik wilde het nu proberen met een iets warmere. En de woofers bewegen nu tenmiste een beetje... :-)

Snares (jaja.. ben ik weer :D) hoor ik wel maar het is een beetje die punchy snare op de 2 en 4 waar ik op doel, die mis ik.
Maar het gebruik van een wat dunner snare geluid op een meer percussieve manier is natuurlijk gewoon een vrije keuze. :)

Tja, die 2 en 4.... Heb t deze keer niet gedaan...

Niet erg zomers maar de zomer van dit moment lijkt eigenlijk meer herst dus misschien dan toch een klein beetje compatibel met het diverse jaargetij dat afgelopen zondag is ingegaan. :mega:

't Is nog altijd beter dan de winter! :-D

:W
Scepticist
 
Hoewel 't misschien geen echte zomermuziek is, heb ik het wel in de zomer gemaakt! :D
De sfeer die ik wilde creëren is volgens mij gelukt...

Volgens mij niet.
Je wilde een zomerdeuntje maken maar je zegt zelf al dat het geen echte zomermuziek is geworden. Wanneer je het gemaakt hebt maakt dan verder niet zo veel uit.
 
Volgens mij niet.
Je wilde een zomerdeuntje maken maar je zegt zelf al dat het geen echte zomermuziek is geworden. Wanneer je het gemaakt hebt maakt dan verder niet zo veel uit.

Lol, je vindt dit trackje natuurlijk weer niks... :-P

Maar het is een zomerdeuntje omdat ik 'm in de zomer heb gemaakt. Of het nu echte zomermuziek is of niet...

:koffie:
Scepticist
 
Lastig om uit te leggen waarom iets je niet aanspreekt maar ik zal een poging wagen:
Het is futloos, het mist pit. Het klinkt mij te depressief. Om depressief te worden heb ik geen muziek nodig :) Ik hou van muziek met een hook.. zit er ook niet in. Het grooved niet en swingt ook niet. Ook melodie ontbreekt wat vooral in zomermuziek essentieel. Ik denk dat ik zo wel genoeg argumenten heb gegeven.
 
Lastig om uit te leggen waarom iets je niet aanspreekt maar ik zal een poging wagen:
Het is futloos, het mist pit. Het klinkt mij te depressief. Om depressief te worden heb ik geen muziek nodig :) Ik hou van muziek met een hook.. zit er ook niet in. Het grooved niet en swingt ook niet. Ook melodie ontbreekt wat vooral in zomermuziek essentieel. Ik denk dat ik zo wel genoeg argumenten heb gegeven.


Aha, dank je.... Heel leerzaam.... :-)

:W
Scepticist
 
De sound vind ik opsich oké.

Maar ja, er zit geen echte leven in het nummer, maar het is wel een "Nederlandse zomertrack" (m.a.w., nog geen dus).
1) Opbouw: te lang intro, voordat er iets gebeurt en daarna blijft hangen in hetzelfde patroon.
2) Drums, ja, dat heet durven om volume te maken, de snare wordt bijna onhoorbaar en daar leent de track zich prima voor.
3) Er zijn geen echte "momenten" in het nummer, eerder een "lament".

Maar zo is je sound en als je daarmee tevreden bent moet je vooral doorgaan want de prachtige toestanden zijn er wel aanwezig :D

(en je hebt proportioneel veel views in 2 dagen met een nummer die min of meer redelijk in een dagje of twee gemaakt is, daar ben ik best jaloers op!)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top