[ambient track] Down the Rabbit Hole

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.265
Locatie
Grou
https://soundcloud.com/martijn-schmit/down-the-rabbit-hole

Geinspireerd op Boards of Canada en mijn agenda van volgende week.
 
De eerste helft vond ik beter.

Ik ook!

Vond het zelf veel van Massive Attack weghebben..

Maar hoopte op een goede beat die inviel..
Maar dat is natuurlijk smaak afhankelijk... :-)
 
Sfeertechnisch zeker een interessant stuk. Het zou me nog meer hebben aangesproken wanneer je de verschillende sporen iets minder out of tune zou maken. Het lijkt nu alsof echt alles in verschillende toonsoorten staat. Voor mij zou het iets prettiger in het gehoor liggen als de boel net iets meer op elkaar zou zijn afgestemd.
 
Ben t met de Dr eens; qua sfeer enzo best erg tof (vooral de eerste helft), maar de bijkomende muzikale elementen lijken elkaar in de weg te zitten qua toonsoort.
 
Sferisch begin, mooi, en dan..... dan weet ik het niet echt meer.

Er komt nog een momentje dat ik het "systeem" denk te snappen en dan krijg ik een Alice in W moment waarin zij erachter komt dat niets is wat het lijkt en ik mij afvraag of ik een rode of blauwe pil heb genomen :)

Zou hier persoonlijk wat meer tijd in steken qua compositie want het idee is dat zeker waard.
 
Die bassynth lijkt inderdaad niet de juiste toonhoogte te hebben t.o.v. de pads. En dat getokkel gaat weer een andere kant op. De sounds op zich zijn wel lekker. De drums zijn ook wel cool als dat kraakgeluidje erbij komt.

Op 3:43 wordt het nog verder atonaal met die string erbij.
 
Back
Top