Back to 74 (instrumentale downtempo hiphop)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Na een drietal jaar flink oefenen op de gitaar (en daar ben ik nog dagelijks mee doende) ben ik nu toch zover dat ik de tonen in mijn hoofd kan spelen. Vaak zijn het net die stukjes gitaar die zijn blijven hangen en dus eigenlijk samples.

De gitaar is een Epihpone die door de Hotplex in guitarrig heb gehaald instelling Jimi's Hot Uninine.

Verder heb ik mijn Mapex drumkit gesampled waar ik een bekende oldschool drumbreak mee heb nagespeeld die o.a. door De La Soul is gesampled. Weet helaas het origineel zo niet meer. Daarover heb ik handgemaakt handgeklap opgenomen. Ik doe meestal drie takes, dat is voldoende en dit keer dus ook. Vervolgens heb ik de drum nog gelayerd met een kick en een snare. De loop heb ik door het programma guitar rig gehaald en opgeblazen met drum effecten.

Een basigtaar bezit ik niet meer, zodoende heb ik die er onder geprutst met samples van forumlid Bub die nog niet toe is aan muziek maken. Er heeft een drietal dagen werk in gezeten en nog is ie eigenlijk niet af, maar ik wil hem toch alvast even laten horen.
 

Attachments

  • dilago - back to 74.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 26
:okdan: :halleluja

Alleen rond 2:10 wordt me de timing iets te los, met die kleine kicks en losse bassguitar noten
 
helemaal gaaf, klinkt als een huis!
misschien nog een orgeltje eronder prakken om het yhelemaaaaaaaaaal af te maken.
 
oh ja, nog iets hehe, als je beat zo als een echte drummer klinken kan die wel heel goed wat fills gebruiken.
 
Dank voor de reacties!

@ Jayoverdose, een orgel zou inderdaad leuk kunnen klinken er bij. Helaas is dat niet mijn afdeling dus als je inspiratie hebt ga gerust je gang! :)
 
Ik heb een basgitaar van Bub geleend en hetgeen ik er onder geprutst had nagespeeld. Nu zijn de oneffenheden wat timing betreft er ook uit. Misschien zit er nog meer in de baspartij maar de gitaar maakt het al aardig vol.

Reacties en/of adviezen zijn welkom. :)
 

Attachments

  • dilago - back to 74.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 25
Best oké, de timing vind ik juist wel lekker. De mix kan nog wel wat verbeterd worden. De bas zou ik nog eens goed onder handen nemen met eq, want die is wel erg prominent aanwezig nu. Wat variatie in de drums (en wat panning) zouden idd ook niet misstaan, en als je toch bezig bent kan je ook nog een randje reverb hier en daar toevoegen.
 
Dank je wel voor het luisteren. De basgitaar ben ik vandaag nog mee bezig geweest. Zal de update later wel posten.
 
Back
Top