Feedback gevraagd over nieuw nummer

Royoz

Stamgast
Lid sinds
4 oktober 2008
Berichten
163
Hallo,

Ik heb de afgelopen tijd gewerkt aan een eigen nummer genaamd: 'Dancing Like a VIP'
Ik heb het geheel geschreven en gemaakt. De af mix heeft een goede vriend van mij gedaan
die in het bezit is van een opnamestudio. Hier zijn ook de vocalen opgenomen.

Het nummer is nu klaar. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik hoop op wat feedback waar ik de volgende keer met een soort gelijk nummer
rekening kan houden.

Alvast bedankt!

Groeten van Roy

Hierbij de Soundcloud link
https://soundcloud.com/reigermusic/reiger-ft-michelle-menting-dancing-like-a-vip-5/s-aGBB4
 
Heerlijke groove, lekkere zomer-sfeer!

Ik zou de latin piano's in dubbel tempo doen, klinken nu veel te lui voor deze feest-beat.
Ik vind de koperblazers erg futloos en MIDI klinken. Het is een simpel rifje, voor een paar tientjes is er vast wel iemand online te vinden die een echte voor je inblaast?

Zelfde voor het akoestisch gitaar-rifje. Zou zoveel beter klinken als er een beetje leven in zat.

Zangeresje mag wat voller klinken.

Je mastering is erg snerpend uitgevallen.
 
Haha, dat Nederlands had ik niet verwacht. Wel leuke wisselwerking tussen het Nederlands en Engels. Het overdreven radio-dj-accent van die Nederlandse gast is wel wat storend. Melodietjes en opbouw enzo zijn dik in orde.

De blazers steken er soms idd wat flets bij af, vooral in de stukken dat er weinig andere geluiden omheen staan.
 
Goeie ideeën, de uitwerking mist de nodige finesse. Terechte opmerkingen staan hierboven al.

De "rap" moet gewoon VEEEL HARDER worden ingezongen. Hij is nu veel te voorzichtig, met respect voor de buren, ingesproken.
En hij moet later in het nummer terugkomen, of met adlibs "heeyyy hoooo" oid:-). En anders...gewoon helemaal eruit gooien.
 
Om de een of andere reden moest ik direct aan het Rembrandtplein denken. Ik denk dat daar op een gemiddelde zaterdagavond veel mensen rondlopen die dit erg kunnen waarderen. Als dat je publiek is, helemaal prima :okdan:.
 
Back
Top