You'll Never Be Calling Out

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Mijn nieuwe mashup:

https://soundcloud.com/reinierdynamite/youll-never-be-calling-out

Vind het zelf wel mooi gevonden en knap gefixt maar dat is misschien iets te veel borstklopperij dusss...
Brand los!
 
Last edited by a moderator:
Leuk gedaan... oldschool rap (?) over die classic track. Wie dat, vette plaat..

Mooie topictitel btw :)
 
Ben alleen geen grote fan de out-of-tune vocal. Had je nog wel even iets aan mogen werken van mij.

Ernstige fout idd.. :bekdicht: De vokalen waren een halve noot te laag. Nu aangepast en in de juiste toonsoort. Dank voor de terechte kritiek. Heeft het toch nog zin dat ik mijn tracks hier post *D

http://soundcloud.com/reinierdynamite/youll-never-be-calling-out
 
Last edited by a moderator:
Lekker.. :okdan: Het rap/zangstuk zit er nog een klein beetje onder maar het lijkt zeer compatibel met die mooie track " You'll never know" ken em maar al te goed.. tiz op een kleine edit na helemaal origineel.. beetje omlaag gepitched dan.

Na de modulatie was ik wel benieuwd wat er met de vocalen ging gebeuren.. de originele waren wel weer een aangename verassing daar :)

Lekkere mashup.. titel is ook helemaal goed! :mega:
 
Lekker
dank *D
Het rap/zangstuk zit er nog een klein beetje onder:

Bedoel je wat toonhoogte betreft? Zouden de vokalen nog wat opgepitched moeten worden?

Ik heb hier geen goed gehoor voor en loop er vaker tegenaan.
Ben ook heel blij met de hulp van Dr van Lansberg die mij er erg goed mee geholpen heeft
Is er misschien een plugin [Mac] waarmee je de grondtoon van acapella's en instrumentalen kan meten? Ik had ze in Rekordbox gesleept maar daar kreeg ik verkeerde info.
Na de modulatie was ik wel benieuwd wat er met de vocalen ging gebeuren.. de originele waren wel weer een aangename verassing daar :)
Ja die rap vokalen zijn nu wat opgepitched.. net tegen donald duck aan en de originele vokalen zijn nu wat naar beneden gepitched waardoor die stem wat zwaarder klinkt.. (lijkt meer een dikke negerin nu haha) ik vind het net kunnen maar verschil had niet groter moeten zijn.. heb nog gedacht aan een pitchshifter maar ik heb geen goeie [mac]
 
Het rap/zangstuk zit er nog een klein beetje onder

Bedoel je wat toonhoogte betreft? Zouden de vokalen nog wat opgepitched moeten worden?

Eigenlijk wel ja. Ik gok een 0,30 of zo :). Ik zou er dan voor kiezen om die andere die hoeveelheid omlaag te pitchen. Gisteren niet meer gehoord, was moe.
 
Qua zang en toonsoort is het gewoon goed luisteren en ontdekken. Niet echt een tool die dat allemaal even regelt.
Cubase 5 is wel erg handig voor audio vind ik. :)
Als ik ff te lui ben qua timing.. of te vals zing regel ik het allemaal achteraf in de editor :D

Er is een torrent te vinden die het ook in de Mac doet ;)
 
Laatst gewijzigd:
Er is een torrent te vinden die het ook in de Mac doet ;)

Bericht door een moderator:
AHUM! Mag ik voorstellen dit soort tips via PB te bespreken? Dan zien wij het in elk geval niet.


Gek genoeg meen ik hier trouwens eerst iets anders gelezen te hebben :D.

Maar wat Mac zegt, goed luisteren doet het hem. En probeer als je luistert, de grondtoon te vinden, de bastoon. Dat kan ook door gewoon een synth ernaast te gebruiken en mee te spelen.
 
Eigenlijk wel ja. Ik gok een 0,30 of zo :). Ik zou er dan voor kiezen om die andere die hoeveelheid omlaag te pitchen. Gisteren niet meer gehoord, was moe.

Je bedoelt 30% van een hele noot?
dus iets meer dan een kwart noot?

In Ableton Live is 50 detune gelijk aan 1 transpose maar ik weet niet of 1 transpose gelijk is aan één hele noot.. daar ben ik al deze tijd wel vanuit gegaan.
 
1 Transpose is gewoonlijk gelijk aan een halve noot. 12 transposes is daarmee een octaaf. Ik heb het over 30% van een halve noot dus.

Maar als je gewoon meeluistert met het pitchen, hoor je het vanzelf. Je hebt de mazzel dat je een origineel bij de hand hebt als referentie. Je weet dus hoe zang en muziek bij elkaar horen.
 
1 Transpose is gewoonlijk gelijk aan een halve noot. 12 transposes is daarmee een octaaf. Ik heb het over 30% van een halve noot dus.

1 octaaf is toch 8 hele noten?

Maargoed ik moet de vokalen nog ongeveer 15+ detunen (dus eigenlijk de instrumental -15).
ik hoor het echt niet maar het klinkt goed dus ga van je expertiese uit en pas ik het nog één keer aan.
 
Expertise is echt een te groot woord hoor. Ik zou ervoor kiezen om de muziek naar beneden te pitchen in paats van de vocals omhoog. Die laatsten klinken al tegen het dunne aan namelijk.

Tja, een octaaf is niets meer dan een interval van 12 halve noten. Als je naar je klavier kijkt, klopt het wel dat iedere achtste witte toets boven vanaf de eerste waar je begint te tellen, een octaaf is. Maar omdat er ook nog zwarte toetsen op een klavier zitten, kom je uit op 12 halve afstanden. Dus een octaaf is 5 hele en 2 halve afstanden.

Misschien wel aardig om eens door te nemen: nl.wikipedia.org/wiki/Octaaf_(muziek)
 
Back
Top