Pi - Renegade

Gewoon best lekker :). Ik houd helemaal niet zo van "synth tracks", maar deze was prima te pruimen :okdan: . Prettige opbouw, nice vocal, fijne sounds. Heerlijke voortgang na de break, zit een heel toffe flow in. Eigenlijk wil ik hem ook wel eens horen in een iets minder "synthachtige" uitvoering. En take it easy on dat dingetje op elke 2/8e en 6/8e :).
 
Hoewel het ook niet m'n ding is : Ja, zit goed in elkaar. mix ok. Luistert lekker weg.
 
Ik hou van het baslijntje. Doet me een beetje denken aan het filmwerk van Sylvester Levay. Leuk gebruik van samples ook. Ik vind de lead-lijntjes een beetje afdoen, daar springt het van 80's retro naar het chiptune-gebied waar ik niet zo van gecharmeerd ben (buiten de context van oude C64-muziek onder het mom van 'goh wat knap!').

Ik zou de transients van de drumcomputer nog een beetje meer snap geven. De snare klinkt erg lui nu. De bassdrum mag ook wel iets moderner qua inhoud. Doet niet af aan de esthetiek denk ik.
 
Lekker weer PIE!

Vooral die rollende bass en die laidback best, heerlijk.
 
Toffe track, ben ook wel benieuwd waarmee je dit gemaakt hebt!

Voornamelijk software. Ik heb net m'n Studio One geupdate naar v3 en was wat aan het prutsen met de nieuwe synth die er in zit: MaiTai. Die zit er dus veel in, verder:

KORG polysix VST, voor de bassline.
Drumatic 4
UAD-2 voor de compressie en effecten.
Kontakt

PJ
 
Back
Top