Mijn eerste echte 'productie'

mee eens met hierboven dat t omlaag gaande geluid op en vanaf 1:48 subtieler mag haalt beetje de vaart eruit en de scherpe pitchbend van de string ook. liever zang loepzuiver gemaakt en dan gekeken naar evt wat meer dramatische fx
 
mee eens met hierboven dat t omlaag gaande geluid op en vanaf 1:48 subtieler mag haalt beetje de vaart eruit en de scherpe pitchbend van de string ook. liever zang loepzuiver gemaakt en dan gekeken naar evt wat meer dramatische fx

Ahja had gekunt idd, ik wou die pitchband wel graag houden maar misschien dat ik hem wat subtieler had moeten maken. De FX had idd meer sfeer kunnen krijgen, was kleine moeite geweest.
 
Hi,

Bij het bekijken van de youtube video, zag ik ook een performance van Maik IJpelaar & Tom Veltien; mag ik aannemen dat jij degene bent die daar zingt?
Als dat zo is, dan kun je goed zingen en ben ik een beetje verward dat je niet hoort dat de zang(er) op deze huidige productie niet goed is.

Wat betreft de muzikale productie, zou je de delaytijden iets beter kunnen timen op de muziek, waardoor het minder wobbley gaat klinken en in de intro zou het delay effect iets subtieler mogen.

By the way; gefeliciteerd met jouw 'eerste echte productie'.

Succes.
 
Nog wel hardcore platen geluisterd na "Poing"? :D

Check, als je wilt natuurlijk, anders even wat van het werk van o.a. Ophidian, The Outside Agency, Lunatic & Miss Hysteria.

Om heel eerlijk te zijn, tot voor dit draadje niet nee :D. Voor mij was poing inderdaad wel een referentietrack.

Ik heb hem al voorzien van wat materiaal om te checken via pb :okdan:

Waarvoor dank. Ben wijzer geworden, maar niet van team veranderd. Zie PB ;)

Precies. Ik heb ook een audio opleiding gedaan (misschien wel dezelfde als Kris) en haalde de hoogste cijfers voor het afmixen van popmuziek, terwijl ik nog nooit iets anders dan hardcore gedaan had. Mixen van die brave cleane geluiden is echt een eitje vergeleken met hardcore, waar je kick al het complete frequentiespectrum vult...

Oh, zoals eerder gezegd geloof ik echt wel dat je technisch heel begaafd moet zijn om een goede hardcore plaat te maken. Eigenlijk geldt datzelfde ook voor het kunnen spelen van Bach's orgelconcerten. Maar ook daar trek ik het resultaat (minutenlange arpeggio's) simpelweg niet. Voor mij staat hardcore synoniem voor oversturing (een fenomeen dat ik niet snap) en de terreur van een kick op elke tel :). De eerlijkheid dient me wel te zeggen dat ik door de voorbeelden van Niel (in dit draadje en via PB) tracks heb gehoord die ik in elk geval stukken beter kan waarderen dan poing :D.
 
Hi,

Bij het bekijken van de youtube video, zag ik ook een performance van Maik IJpelaar & Tom Veltien; mag ik aannemen dat jij degene bent die daar zingt?
Als dat zo is, dan kun je goed zingen en ben ik een beetje verward dat je niet hoort dat de zang(er) op deze huidige productie niet goed is.

Wat betreft de muzikale productie, zou je de delaytijden iets beter kunnen timen op de muziek, waardoor het minder wobbley gaat klinken en in de intro zou het delay effect iets subtieler mogen.

By the way; gefeliciteerd met jouw 'eerste echte productie'.

Succes.

Thnx kerel! (:
Nee ik ben niet de gene die zingt haha. Ik heb wel meegeholpen aan de productie van Maik IJpelaar en & Tom Veltien. Heb geholpen met de afmix en het mic'en (wat niet veel werk was:P)
Die video is ook opgenomen door mijn opleiding, heb met de video verder niet veel te maken.

De Delay is een mooi puntje inderdaad, die kan strakker qua timeing. Mooi opgemerkt :okdan:
 
Back
Top