Mislukte zomerhit... :-)

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
Hallo! Het moest een vrolijk zomerdeuntje worden.......
Maar 't werd toch iets anders....

Ik weet even niet wat ik er aan kan verbeteren en vind 'm wel prima zo!
Maar het zou natuurlijk kunnen dat de luisteraar het daar niet mee eens is... :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-79

:W
Scepticist
 
Leuke dingen zitten er in deze track, lekker sfeertje!
 
Dank voor het luisteren!!

Ik zal kijken of een 4/4 kick het einde wat spetterender kan maken...
Maar 't is al best druk daar!

Dit deuntje is een perfecte weergave geworden van hoe ik mij een paar dagen geleden voelde, vind ik....
Maar inmiddels gaat de tijd weer gewoon door! :-)
 
Ok, er zit nu een 4/4 kick onder het laatste stukje...
Al ben ik wel een like kwijtgeraakt, door opnieuw up te loaden...


https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-79
 
Al ben ik wel een like kwijtgeraakt, door opnieuw up te loaden...

haha.. dat moet je ironisch bedoelen.

Ik vind je soundjes wel matjes overkomen is dit software... probeersel klinkt als snip leuk..
 
haha.. dat moet je ironisch bedoelen.

Ik vind je soundjes wel matjes overkomen is dit software... probeersel klinkt als snip leuk..

Lol, ja het is software... Omdat synths altijd gaan rotten vind ik een pctje wat efficiënter... :-P

En nee, dit is geen snippet... Wel een probeersel....
 
Toen ik de titel van je draadje gisteren las, dacht ik eerst dat je bedoelde dat je hit was mislukt. Ik heb nu besloten dat je hit helemaal niet is mislukt, en dat "mislukt" dus betrekking heeft op de zomer :). Zo.

Ook deze track klinkt weer opener dan de vorige. Ben je nou bewust bezig met mixen? Je stijl wordt teeds herkenbaarder, door je sounds, maar ook door de typische 1/4D Scep-delay :). Ga eens variëren met beide voor de volgende track. Dit spelletje beheers je nu. Die shakers zou je wat ruimer kunnen pannen overigens. En het maakt me helemaal niets uit dat jij hem af vindt :D.

Voor wat betreft nieuwe uploads, voor iets meer dan 2 euro per maand, kun je je tracks vervangen. Je stats blijven dan bestaan, evenals de likes en reposts. Dus op jaarbasis kost je dat 2,5 kratten bier.

Ik luister nu de tweede versie, die 4x4 is absoluut een goede toevoeging.
 
Waarde doctor, dank voor uw milde diagnose! :-)

Je stijl wordt teeds herkenbaarder, door je sounds, maar ook door de typische 1/4D Scep-delay :). Ga eens variëren met beide voor de volgende track. Dit spelletje beheers je nu. Die shakers zou je wat ruimer kunnen pannen overigens. En het maakt me helemaal niets uit dat jij hem af vindt :D.

Op de delay gebruik ik 1/18, 1/36, 1/24 en 1/48. Ik zal eens kijken of ik de shakers (hihat) ruimer kan pannen. Dat kan ik alleen met een stereoverbreder doen denk ik.

Voor wat betreft nieuwe uploads, voor iets meer dan 2 euro per maand, kun je je tracks vervangen. Je stats blijven dan bestaan, evenals de likes en reposts. Dus op jaarbasis kost je dat 2,5 kratten bier..

Aangezien op dit moment de maand altijd langer is dan dat ik geld heb, heb ik besloten dat deze hobby niets mag kosten. Het is ook wel een leuke uitdaging om het met allemaal gratis spullen te doen! Zelfs het pctje is een gekregen afdankertje. Maar daar kan ik ook sollicitatiebrieven op typen....
 
Omdat synths altijd gaan rotten vind ik een pctje wat efficiënter... :-P

Ik heb horen zeggen dat pctjes zelfs nog sneller rotten dan synths... :D

Ik heb hier zelfs nog synths uit de 80's die nog klinken als nieuw maar mijn pctjes uit de 90's zijn al lang in het Nirwana...
 
Het klinkt lekker vol, stevig! Maar de drums zijn iets te zwak. Er komen spannende momenten in waar ik denk dat je meer drive kunt geven met een drum variant met hats en claps en dergelijke.

Kijk maar even...
 
Ik heb horen zeggen dat pctjes zelfs nog sneller rotten dan synths... :D

Ik heb hier zelfs nog synths uit de 80's die nog klinken als nieuw maar mijn pctjes uit de 90's zijn al lang in het Nirwana...

Een synth heeft vaak meer te verduren van zweetdruppels en andere vuiligheid... :-P

Mijn voormalig 80486dx pctje uit de jaren '90 doet ut nog prima! Heeft zelfs brandschade overleefd. Alleen is windows 3.11 niet zo heel sexy meer.... Ook heb ik nog een werkende 486 laptop, waar wel de batterij van ontbreekt.... Het voordeel van een computer is dat ik alleen mijn externe schijf in een nieuwe hoef te pluggen. Totdat die externe schijf het begeeft natuurlijk..

Maar m'n opmerking was dan ook niet echt serieus bedoeld... De computers van tegenwoordig slijten vast sneller.. En ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met een rottende PolySix :-)

Het klinkt lekker vol, stevig! Maar de drums zijn iets te zwak. Er komen spannende momenten in waar ik denk dat je meer drive kunt geven met een drum variant met hats en claps en dergelijke.

Kijk maar even...

Dank! Ik zal er naar kijken (en luisteren).
 
Laatst gewijzigd:
Voelt niet heel erg als een zomerhit idd :D.. maar wel een lekker sfeertje .. :)

Ik luister op een nogal vreemde plek naar een voor mij onbekend, 'niet' referentie luidsprekersetje.. maar klonk best aardig.

Drums zou idd nog wel wat meer kunnen qua de opbouw.. ergens 'n snare op de 2 en 4 :)
 
Ik luister op een nogal vreemde plek
Je maakt me nieuwsgierig.... :-P

ergens 'n snare op de 2 en 4 :)

Hmm, gaf je bij een vorig trackje niet hetzelfde advies? Maar er zit nu iets op de 2 en 4... :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-79

Heb het nu over mijn oortelefoontjes afgemist... Dus misschien moet ik er morgen nog even naar luisteren..
 
Om 5 uur 's ochtends voordat de zon opkomt op het gras liggend after space trackie

:D
 
Zucht ik ben het helemaal zat dat facebook. Kom er net achter dat een 'plaatselijke bekendheid' me geünliked heeft!
Terwijl ik dacht dat hij mij volgde.... :-S En ik had het idee dat we ooit bevriend waren.... Drama!

Heeft ie toch pech dat ik ook een like uit Australië heb gehad en zelfs iemand van het Synthforum! :-P

Het wordt tijd dat ik miljoenen likes ga krijgen, want ik zit veel te veel op details te letten met 5 likes!

:W
Scepticist
 
Zucht ik ben het helemaal zat dat facebook. Kom er net achter dat een 'plaatselijke bekendheid' me geünliked heeft!
Terwijl ik dacht dat hij mij volgde.... :-S En ik had het idee dat we ooit bevriend waren.... Drama!

Heeft ie toch pech dat ik ook een like uit Australië heb gehad en zelfs iemand van het Synthforum! :-P

Het wordt tijd dat ik miljoenen likes ga krijgen, want ik zit veel te veel op details te letten met 5 likes!

:W
Scepticist

Zo is het leven eenmaal :D

De enige wat ik tegen jou kan zeggen als tip (of de enige twee dingen):
1) Lees topic out of context
2) Plaats een pakkende, overdreven accent op al jouw nummers (een stemgeluid/gitaar of zelfs neem de groenteboer op met een recorder op straat en sample hem) en daar krijg je wat aandacht.

Dus :walker:
 
Toen ik de titel van je draadje gisteren las, dacht ik eerst dat je bedoelde dat je hit was mislukt. Ik heb nu besloten dat je hit helemaal niet is mislukt, en dat "mislukt" dus betrekking heeft op de zomer :). Zo.
Ah heel goed, ik had het ook al verkeerd geïnterpretetereteert.

de maand altijd langer is dan dat ik geld heb
Wat een poëtische bewoording :luv:

(...) dat ik alleen mijn externe schijf in een nieuwe hoef te pluggen. Totdat die externe schijf het begeeft natuurlijk..

Ja je moet wel ff en backup schijf kopen/krijgen, Of Backup DVD's schrijven. Het laatste dat je wilt is dat alles in een klap weg is. Zelf heb ik een schrijf elders in het land die ik af en toe als ik er ben weer update met de andere backup schijf... Atomic bomb proof :D



Goed de bedoeling was dus iets te zeggen over je track. Dat ga ik dan bij deze doen. aHUM. MgggHHhhHggGGGG. Sorry ik had iets in mijn keel. Ik schrijf weliswaar maarja ik denk dan krijg je een beeld van de situatie. Maargoed. De track dus.

Bijzonder sfeertje! Doet me denken aan een game van eind jaren `90 iets met space. (Niet je bedoeling misschien maar wat maakt 't uit.) Mooie details zitten erin zoals het 'geblob'.

Ik zou kunnen gaan schrijven over verbeterpunten, maar in dit geval beschouw ik het gewoon als de eigenzinnige 'Scepticist style' 8) Het is bijzonder dus waarom zou het anders moeten ;)
 
haha nee. dit is inderdaad echt helemaal niks

Dank voor uw oplettendheid! Kunt u uw stellingname ook wetenschappelijk onderbouwen? :-S


Het laatste dat je wilt is dat alles in een klap weg is. Zelf heb ik een schrijf elders in het land die ik af en toe als ik er ben weer update met de andere backup schijf... Atomic bomb proof :D

Ja, 't is spannend om afhankelijk te zijn van 1 externe schijf....
Misschien dat ik van mijn vakantiegeld er nog een bij koop...
 
Back
Top