Kaiser Nyvek - Intermezzo

Het idee voor de track is op zich best lekker. Goeie energie. Er zijn wel wat dingen die ik nog mis:

- Variatie. Er zit geen opbouw of moment van rust in en ik hoor telkens dezelfde 4 akkoorden Daar kun je met wat moeite vast wel iets op verzinnen :).
- Ik vind je drums behoorlijk vlak klinken. Juist bij dit soort muziek (dat volgens mij toch behoorlijk tegen D&B aanschurkt) lijkt me de beat van wezenlijk belang. Daarnaast mag hij wel een stukje luider.
- Een stevige bass.
- Ruimtelijkheid. Deze hoor ik wel in de "solo" synths, maar te weinig over de gehele track.

De variatie die je met de synth creëert, vind ik wel goed gedaan. juist omdat het telkens dezelfde akkoorden zijn.

Trackje met potentie wel, maar nog niet helemaal af (slechts mijn bescheiden mening).
 
- Variatie. Er zit geen opbouw of moment van rust in en ik hoor telkens dezelfde 4 akkoorden Daar kun je met wat moeite vast wel iets op verzinnen :).

Dat komt denk ik door de manier waarop ik trackjes maak: 't begint meestal met een idee, een melodietje van een paar bars, en dat idee rek ik dan uit naar een volledige track. Misschien toch maar eens mijn akkoorden theorie terug opfrissen.

- Ik vind je drums behoorlijk vlak klinken. Juist bij dit soort muziek (dat volgens mij toch behoorlijk tegen D&B aanschurkt) lijkt me de beat van wezenlijk belang. Daarnaast mag hij wel een stukje luider.

Wat bedoel je met vlak? Te weinig variatie in de drums of de sound mag wat vetter?

Trackje met potentie wel, maar nog niet helemaal af (slechts mijn bescheiden mening).

Kan ik best mee leven.

Zal er nog wat verder aan prutsen (of het eerst nog wat laten liggen, want ik heb het gevoel dat ik al te lang aan dit trackje aan het prutsen ben en het daarom niet meer fris klinkt in mijn oren).
 
Dat komt denk ik door de manier waarop ik trackjes maak: 't begint meestal met een idee, een melodietje van een paar bars, en dat idee rek ik dan uit naar een volledige track. Misschien toch maar eens mijn akkoorden theorie terug opfrissen.

Is op zich wel herkenbaar. Wat ik daarna dan doe, is met dezelfde sporen een tweede themaatje proberen te maken. Dan kun je vervolgens een beetje gaan schuiven, rekken en lijmen :).

Wat bedoel je met vlak? Te weinig variatie in de drums of de sound mag wat vetter?

Ik bedoel eigenlijk dat er wat weinig power in zit. Klinkt wat ver weg, mag meer naar de voorgrond. Kan wat panning gebruiken, het lijkt of alles in het midden staat. En mag wat harder. Er zit nauwelijks laag in. Zoiets :).
 
Back
Top