Somewhere In Time

dat is zeer mooi!

als ik het beluister in vergelijking met de allereerste geplaatste versie dan zit er ineens veel meer helderheid hoog in...hoe is dat ontstaan? met EQ over de hele mix? of alleen bepaalde partijen?
 
Op veel partijtjes nog ff een "High Pass" gezet en nog wat met het hoog gepuzzeld.. alsmede nog wat aan de drums gewerkt in het hogere gebeuren (hats ed.)
De koortjes moet ik nu nog wel ff bijregelen qua EQ maar ben blij dat het resultaat qua EQen goed wordt ontvangen :okdan:


Als je niets hoort van mij dan is het goed :okdan:

1
2
3
:bekdicht:

:okdan:

:mega:
 
Op veel partijtjes nog ff een "High Pass" en nog wat met het hoog gepuzzeld.. alsmede nog wat aan de drums gewerkt in het hogere gebeuren (hats ed.)
De koortjes moet ik nu nog wel ff bijregelen qua EQ maar ben blij dat het resultaat qua EQen goed wordt ontvangen :okdan:
:mega:

o.a. die andere snare kik en hihat hebben het zeker in een keer omhoog gestuwd!
leuk om dat zo te horen. een nummer in de maak.

bedoel je met 'Op veel partijtjes nog ff een "High Pass"
dat je dus laag bij veel partijen hebt afgezwakt?
 
Kick is nog het zelfde ;) alleen dus de snare aangepast.. De hatjes en nog wat extra rides verderop leven het geheel ook meer op denk ik. Verder nog 'n paar fills.

De synth partijtjes heb ik idd heel veel laag afgehaald met een HP.. slipte een beetje dicht.. dat was mede dus die wolligheid.. Maar goed.. eerst lekker spelen en jammen en dan pas afmixen :mega:
 
Is inderdaad beter Patrick! Ik hoor een prettige reverb op de snare, minder delay op de vocal, wat hoge dingetjes in de drums. Hij glijdt beter zo :okdan:. Vanaf 3:15 issie echt top. Nu nog een klein slaggitaartje op momenten (op 3, 6, 9, 12 en 15-16en, je weet wel :)).
 
mijn oren horen steeds weer iets anders in je Somewhere song....moeheid misschien......

mijn tijd komt nog met af mixen en al die reutemeteut. eerst mijn eerste min of meer volwassen studio afbouwen. mijn probleem is dat ik veel gitaar, bassgitaar en echte drums wil gebruiken. liefst ook nog andere echte instrumenten. dat vereist nog meer goede apparatuur en de juiste opnametechnieken. afmixen is een hel als de basisgeluiden dan al niet deugen. dat is mijn grootste zorg nu.
ik heb nooit met goede spullen gewerkt en dan is elke handeling een teleurstelling en moet je veel te veel je best doen in productie en mix het nog enigszins te laten klinken. is ook eigenlijk onzin. met een casiootje kan je geen volle klank bouwen.

in hoe jou nummer zich opbouwt herken ik wel mix en productie technieken en leert me weer hoe belangrijk het is met goede en de juiste klanken te beginnen.
 
als de kik helemaal hetzelfde is gebleven :

zit er nu verb op? ja toch? die doet ook wat met het hoog van de kik. vandaar dat ik dacht aan een ander kik. of heb ik het bij het verkeerde eind?
 
@ Bob: :okdan: ga es ff kijken wat betreft het slagje.. dat ritme wat je aangeeft zou er wel lekker in kunnen her en der... maar er is niet echt veel ruimte meer in de mix.. voornamelijk op het stuk wat rond 3:15 begint.. daar loopt ie erg vol.. je hoort de saxjes bijna niet meer en dat zijn toch 3 partijtjes en 3 keer gedubbeld :D

@Marsmusica: Met opnemen probeer ik het altijd simpel te houden.. gewoon in de mengtafel en opnemen. \n beetje EQen.. als een geluid lekker klinkt is het lekker.. afentoe HP erop.. maar meestal vergeet ik dat dan weer uit te zetten en laag kan je wel weghalen.. maar laag wat je kwijt bent krijg je nooit meer terug.
Maar het is wel altijd lastig... referentie vinden..

Wat betreft KICK drum. daar doe ik nooit reverb op.. behalve als ie een explosie-achtig accent effect moet opleveren.. dikke galm erop en het wet effect opnemen :)
 
wat raar..ja, kik met verb is niet erg gangbaar..waarom denk ik het dan te horen?
ik ben ook nogal oververmoeid.. ....kan mijn oren niet meer vertrouwen blijkbaar...
 
Er zit wel een gesampeld beatje in met een afentoe een kick maar daar staat HP filter op die alles onder 245 hz weghaalt.. daar zit een galmpje op..
All het laag wil ik vrij van verb houden.. dat maakt idd dat het dicht smeert.. individueel klinkt een verb wel weer lekker met een beetje laag natuurlijk :)
 
kijk nu klinkt het wel een stuk beter.. ik had die andere nog een beetje geluisterd gisteren en was tot de conclusie gekomen dat je voice heel erg aan het springen was waardoor vele stukken te laag in volume uit kwam. maar lees nu dat je een roundabout van een sidechain eff hebt gedaan, eq op verschillende synths. klinkt nu idd lekker harder en opener..
 
@ Bob: :okdan: ga es ff kijken wat betreft het slagje.. dat ritme wat je aangeeft zou er wel lekker in kunnen her en der... maar er is niet echt veel ruimte meer in de mix.. voornamelijk op het stuk wat rond 3:15 begint.. daar loopt ie erg vol.. je hoort de saxjes bijna niet meer en dat zijn toch 3 partijtjes en 3 keer gedubbeld :D

Ik "hoor" hem op 0:44 in plaats van dat synthje, een maat of 8. En natuurlijk op 2:09 voor 8 maten. Ruimte zat op die plekken. Daar zit ook al een heel klein gitaartje lijkt het. En dan op 3:34 tot het slot met een fade out.

Heb je er saxjes in zitten joh?
 
Hij erg mooi geworden, het voelt allemaal een stuk verfijnder.
Toch zou ik nog een stukje helemaal zonder drums doen bij het refrein. (Van 1:47 tot 1:53 bijv) misschien zelfs helemaal a capella waarna alles er weer inknalt. Maargoed ideetje meer niet, zoals ik al zei hij's erg mooi!
 
Thanx voor het ideetje skies.. kan me er nog niet iets bij voorstellen maar ga het es ff aan de binnenkant van mijn DAW proberen binnenkort. :)
Alsmede moet ik nog ff het slagje van de Dr van Lansberg uitproberen maar vond het belangrijker om eerst de lyric ff te updaten. :P
Net dus nog wat cruciale zinnetjes en koortjes opnieuw gedaan. Maar ga het allemaal nog overdoen in Cubase.

Tevens heb ik er een lekker belletje in gestopt uit mijn pas verworven EMAX I.
Je hoort em niet echt heel hard aangezien 't zijn al behoorlijk wat laagjes zijn maar dat crunchy randje uit de EMU kon er nog net bij :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Me like crunchy :W

Klinkt lekker Pat (een paar Hongaren vonden dit ook wel te pruimen) :geslaagd:
 

Attachments

  • cookiemonster2_fb.jpg
    cookiemonster2_fb.jpg
    46,9 KB · Bekeken: 23
Puik werk dit! Misschien kun je een paar kleine minimale fills op de drums toevoegen, dat maakt de drum partij wat spannender.
 
Back
Top