Somewhere In Time

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Had eerder deze week mijn Crumar Bit 99 weer eens aangesloten en samen met de Electron AR en wat jammen werd het al snel een (lekkere) laidback groove :)

Gisteren en vandaag nog wat aan de structuur en het arrangement gewerkt en nog wat zang en andere keys opgenomen
Mix is nog wat dof en de drums moet nog veel aan gebeuren.. Ben benieuwd wat jullie van de structuur vinden. :)
https://soundcloud.com/macgyvergear/somerwhere-in-time/s-cDml3
 
Thanx Maurice.. :) 'k Zit zelf nog een beetje te twijfelen over het stuk vanaf 2:30.. soort van contra verse/bridge... maar als ie onopvallend de luistersessie gepasseerd is, is dat een goed teken natuurlijk :)
 
helaas kan ik geen soundcloud afspelen op mijn oude Mac.
eh...even proberen:



https://soundcloud.com/macgyvergear/somerwhere-in-time/s-cDml3
 
Het is een private link.. Een embed werkt niet met een private link. Vreemd dat je een private link van MacGyverGear niet kan afspelen op een Mac :) hehe
 
ja ,die werkt!

(op mijn oude Mac zit een oud OS (kan niet anders vanwege mijn muziek hard/software)
en sommige sites van internet werken niet meer op dit systeem.)

muziek:

mooi weer en raak!
dit is hele subtiele muziek en ik hoor vaag wel punten waarop het anders 'kan' maar bijna ongrijpbaar en ik denk ook dat aanpassingen /toevoegingen subtiel kunenn of moeten blijven.

ik moet nog een keer luisteren!

ps: wat bedoel je precies met de structuur?
 
na nog een keer luisteren:

het refrein (als ik dat zo mag noemen) wilt er niet echt bovenuit springen en dat zou volgens mijn oren het hele stuk nog sterker kunenn maken misschien.

De bas en drums blijven in het refrein hetzefde doen en zouden misschien wat meer kunnen toevoegen.
bijvoorbeeld een meer stuwende bas met veel meer noten dan ie nu speelt. en ook iets meer aanwezigheid van de drums...
bijvoorbeeld ride cymbals er bij die een soort jazzy partij er bovenop plaatsen. meer kicks om de bas te ondersteunen. of andere groove.

en ook leuk om na dat refrein, als alles terug valt naar het oude ritme, ineens een cowbell of te introduceren in het couplet die strak de 1ste en 3de tel tikt ofzo..anders zakt het couplet na het refrein misschien in. kan van alles zijn als het maar een verrassing is. daar houden luisteraars van

eh..sorrie..ik geef te veel concrete aanwijzingen. zit aan de koffie..vandaar! :-)
 
Ha.. :) Dank voor het luisteren.

Met structuur bedoel ik de (weer) niet standaard, verse-chorus-verse-chorus structuur.
Wat nu achter de eerste chorus volgt @2:30 is toch weer iets anders dan de 1e verse daarvoor,. Zit een andere, meer uitgebouwde melodie in en is ook iets anders qua compositie.. maar voelt wel een beetje aan als soort verse.
Daarachter komt een soort brug met de tekst uit de chorus.
Zelf twijfel ik dus een beetje aan wat nootjes in het 2e verse stuk maar idd details..
De drums (die nu voornamelijk 1 maatje Electron AR zijn) en de wollige mix ga ik later oplossen.. :)
 
kan ik 1:47 als refrein zien? zo klinkt het wel!
 
of laat ik het climax noemen. het moet toch ergens naar toe gaan altijd...anders is het een pauze wachtkamer muziekje
 
ja, daar mag van mij wel iets meer gebeuren om het op een hoger plan te tillen.
maar hoef niet natuurlijk! :-)
 
na nog een keer luisteren:

het refrein (als ik dat zo mag noemen) wilt er niet echt bovenuit springen en dat zou volgens mijn oren het hele stuk nog sterker kunenn maken misschien.

De bas en drums blijven in het refrein hetzefde doen en zouden misschien wat meer kunnen toevoegen.
bijvoorbeeld een meer stuwende bas met veel meer noten dan ie nu speelt. en ook iets meer aanwezigheid van de drums...
bijvoorbeeld ride cymbals er bij die een soort jazzy partij er bovenop plaatsen. meer kicks om de bas te ondersteunen. of andere groove.

en ook leuk om na dat refrein, als alles terug valt naar het oude ritme, ineens een cowbell of te introduceren in het couplet die strak de 1ste en 3de tel tikt ofzo..anders zakt het couplet na het refrein misschien in. kan van alles zijn als het maar een verrassing is. daar houden luisteraars van

eh..sorrie..ik geef te veel concrete aanwijzingen. zit aan de koffie..vandaar! :-)

Thanx :) drums ga ik aanpakken..

Je hebt wel een punt dat het nog een beetje tam is idd.. het zou meer moeten uitbouwen. 'k Heb met de zang al wel e.e.a. opgebouwd maar dat moet ook met de aankleding qua synth en vooral drums nog.

'k Ben zelf nog een beetje aan het wennen en vooral experimenteren met de structuur en compositie. Heb e.e.a. midi ingespeeld maar ook andere dingen vlug opgenomen als audio.
Wel alle gebruikte presets nog natuurlijk gezien de synth(s) geheugen hebben :) Waarschijnlijk los ik het qua opbouw al een heel stuk op de drumpartij flink aan te pakken.

thanx voor de input :koffie:
 
zeker ni belachelijk, goede soulstem, ja opener mag het wat klinken, persoonlijk zou ik er meer een funky'er beestje van brouwen, dat meer diepe bassdrums bevatte, rhodes wat vetter, niet te, en de zangpartijen meer in de voorgrond, dat ze je echt meenippen van je zwoele lentecocktail...maar voor de rest..;echt wel een genre waar ik van gienieten kan, giet ze nog es vol aub! :)
 
Thanx voor de feedback Prophet.. en eh.. da's een mooi beeld dat je daar schetst :mega:

Het basje heeft bij vlagen al wel wat funk.. maar kan het her en der ook wat opleuken meer staccato achtige, funky leadjes :)
 
en als je zeker bent van het karakter en het mist nog wat, kan je altijd een extra klank bijsteken e, bassdrums worden soms met verschillend volume met 4 tegelijk boven mekaar, de één voor de attack de andere voor de diepte etc.. ;)
 
Lekkere sound weer, met dat vleugje retro.
Fijne chords zeker ook.
Lekker zangetje erbij. Waar is m'n.. ah daar:
:koffie:
Lekker baslijntje. Naja etc..

Dat gezegd hebbende..
Qua structuur misschien tikkeltje eentonig maar dat komt denk ik vooral omdat het ritme de hele tijd hetzelfde is en over de hele track door gaat. Ik zou het ritme af en toe even stoppen ofzo, en prrratpapat pof doen.... (duidelijk toch?) ;)
 
Back
Top