Crockett's Theme Remake

Jan Hammer's Crockett's Theme was een van de eerste nummers die ik ooit op een keyboard kon spelen... Daarom tijd voor een ode!
Ik ben even de diepte ingegaan, m.b.t. de sounds:
Linndrum, Fairlight (Choir/flute) FM8 voor de (DX7)harp sound.
De pads en gitaarsounds komen gewoon uit Logic!

Goed gemaakt ! Skills !


Cover 100.000 van de Crockett's Theme , heel leuk maar zonder van je tijd.
Het is maar wat je doel is. Mijn doel is: plezier hebben en leren. Of het iets bijdraagt aan de muzikale erfenis van de mensheid boeit mij niet, ik ga er ook niet van uit dat er ook 1 cent aan ga verdienen.

is het nou niet leuker om gewoon een eigen versie te maken met je eigen synth sounds enzo? DIt is bijna hetzelfde als het orgineel, dat is toch niet de diepte ingaan

Het is maar wat je doel is, ik begrijp wat je bedoelt. Deze gast gaat er helemaal 'op los', hij heeft er plezier in (stiekum vind ik 'um nog leuker dan het origineel !):

 
als je dan voor een remake gaat echt zou ik m wel wat sleazier maken. die snare vooral ook
die slaat m nu een beetje dood vind ik
maar idd, lekker je eigen versie maken!
 
Goed gemaakt ! Skills !

Het is maar wat je doel is. Mijn doel is: plezier hebben en leren. Of het iets bijdraagt aan de muzikale erfenis van de mensheid boeit mij niet, ik ga er ook niet van uit dat er ook 1 cent aan ga verdienen.

Het is natuurlijk goeie training ! :koffie:

Dit is ook een mooie cover van FPU van 12 jaar geleden ofzo:
https://www.youtube.com/watch?v=OSdBTPoS_iU
 
Throwback Thursday, leuk gedaan en het brengt goeie herinneringen terug, misschien Miami vice the Movie maar eens kijken.

Hetgeen ik wat minder vind is de gitaar, je hoort meteen dat ie uit je keyboard komt.
 
Iedereen moet doen en maken waar hij zin in heeft. Alleen waarom zou je een nummer tot in de details namaken? Waar is de creativiteit in dat? Jazz it up en maak je eigen versie :)
 
...het maakt nogal wat los... Hoewel ik vind dat ik met niet hoef te verdedigen, wil ik toch even iets melden om het in perspectief te plaatsen:

Ik heb deze cover gemaakt, inderdaad gewoon voor mijn plezier en fascinatie voor vintage geluiden. Maar ook als productie oefening (met de focus op mixen, eq-en, sounds, fx, etc). En daarbij wilde ik me niet laten afleiden door creatieve uitdagingen op het gebied van compositie, arrangement en sounddesign.
Voor jullie info; ik heb dit in nog geen 3 uur gemaakt. Online vond een midi-file, die heb ik op bepaalde punten aangepast/verbeterd (met name de drum en gitaarpartijen)

Een Remix/2015-Versie is natuurlijk uiteindelijk veel creatiever, maar dat kost me dus gewoon te veel tijd. Die creativiteit bewaar ik liever voor mijn eigen klussen.
 
Alleen waarom zou je een nummer tot in de details namaken? Waar is de creativiteit in dat?

Omdat je een gedetailleerde versie kunt omturnen naar iets wat er enorm veel op lijkt maar het niet is, en daarmee leuke overgangen kunt maken naar andere tracks die met het origineel niet mogelijk waren. Pak bijvoorbeeld dit arrangement met deze instrumenten en ga er opeens Blue Monday mee spelen - dat soort kunstjes is hardstikke leuk omdat je de luisteraar dan helemaal op het verkeerde been kunt zetten.
 
Tof gedaan hoor. Komt zeker in de buurt.

Nm, ik zie net je post hierboven :) Ik wilde ook vragen waarom je iets na zou maken (zonder het af te willen zeiken oid ) Maar om er van te leren is natuurlijk altijd een goede reden.
 
ff ook een clip met dikke ferraries erbij maken (kan je vast van iemand hier op het forum lenen ;) )

:D
Heb jij een Ferrari cool. Ben je natuurlijk altijd in de helft van de reguliere tijd op bestemming.

Je kan je track nog door een 8 bit sampler trekken en dan op tape. Fairchild compressie en klaar.
 
Back
Top