Nieuwe track: Dr. Rinkel - Koera

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Al een hele poos niks nieuws gemaakt, in ieder geval geen hele track. Ook tijden dat ik helemaal geen muziek heb gemaakt tot een week geleden. Dit is het resultaat, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Schroom niet om opbouwende kritiek te geven :okdan:



Peace,

Dr. Rinkel
 
Mooie track en demo Dokter Rinkel,

Vooral die brede 'spacey pad' krijg ik gelijk 'PPG Wave vibes' van ;)
Op die pad na zouden naar mijn idee de rest van de geluiden wat meer processing (reverb/delay?) kunnen gebruiken..
En vooral de piano klinkt erg hoe moet ik het zeggen... '1 sample-layer virtueel' en dat is wellicht niet het goede woord, aangezien er ernstig mooie virtuele piano's zijn.. Als die piano meer dynamisch zou zijn heb je al een plaatje van een track en noem ik dit geen demo meer..

Positief bedoelt allemaal hoor ! Ga zo door ;)
 
Fijn, eindelijk weer een Rinkel track!

OK, ik ben geen fan 6/8, laat ik daarmee beginnen :). Ik wil hem heel graag eens horen in een 4/4 maat. Ik denk dat dat heel veel scheelt. Dat gezegd hebbende, vind ik de keuze voor de gebruikte geluiden op zich als vanouds prima. Pianootje vind ik zelf wat minder. Daar zou je de keuze kunnen maken om hem te laten zwemmen in de reverb. Dat geeft een wat meer dromerige sfeer in lijn met de opbouw van je track. (En nu lees ik dat Marc ook al wat geroepen heeft over die piano).

Wat ik een beetje mis in deze track zijn de akkoorden. Ik hoor met name "one shots" van de geluiden, ook in de pads (of hoe heten de dingen). Het zijn voor mij nu met name individuele sporen in plaats van een geheel. Wat ondersteunende akkoorden kunnen de boel misschien wat beter aan elkaar lijmen.

Waar werk je ook alweer mee?
 
Mooie track en demo Dokter Rinkel,

Vooral die brede 'spacey pad' krijg ik gelijk 'PPG Wave vibes' van ;)
Op die pad na zouden naar mijn idee de rest van de geluiden wat meer processing (reverb/delay?) kunnen gebruiken..
En vooral de piano klinkt erg hoe moet ik het zeggen... '1 sample-layer virtueel' en dat is wellicht niet het goede woord, aangezien er ernstig mooie virtuele piano's zijn.. Als die piano meer dynamisch zou zijn heb je al een plaatje van een track en noem ik dit geen demo meer..

Positief bedoelt allemaal hoor ! Ga zo door ;)

Bedankt voor je reactie Marc, hier kan ik wat mee! :okdan:

Voor wat betreft de piano heb je helemaal gelijk. Het is inderdaad gewoon 1 sample uitgesmeerd over het toetsenbord. Misschien moet ik toch maar eens wat serieuzer materieel gaan aanschaffen dan door te blijven pielen op mijn Ipad 8~
 
Dank voor je uitgebreide reactie Dr. van Lansberg! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met:
Ik denk dat dat heel veel scheelt.

Bedoel je dat het dan voor jou beter in het gehoor ligt over over het algemeen?

Over dat pianootje heb ik het in mijn reactie op Marc zijn reactie al gehad. Helemaal gelijk in.

Ik maak al mijn muziek op de Ipad met het simpele programma Nanostudio (DAW). Ik heb daarnaast een heleboel verschillende apps welke ik ook vaak in mijn nummers gebruik. Bijvoorbeeld AniMoog, Sunrizer Synth, Thor, ThumbJam, etc.....

Ik moet zeggen dat ThumbJam een erg mooie piano heeft en ga die maar eens gebruiken om de pianopartijen in te spelen. Dit zal waarschijnlijk een boel schelen. En ja, een goed idee inderdaad om wat akkoorden er in te gooien om de boel aan elkaar te lijmen.

Zoals al gezegd maak ik al mijn muziek op de iPad. Zit dagelijks in de trein en vind het fantastisch om tijdens die treinritten een beetje met muziek bezig te zijn. Ik zit er wel steeds meer aan te denken om het wat serieuzer aan te pakken en een goede PC aan te schaffen met een goeie DAW zoals bijvoorbeeld Logic of Cubase. Ik moet zeggen dat de Ipad een erg fijn apparaat is om muziek mee te maken. Het werkt erg gemakkelijk en de apps worden ook steeds beter en serieuzer. Wellicht blijf ik dus toch gewoon bij de Ipad, al helemaal wanneer er een grotere versie komt. Ik kan er immers ook mijn piano gemakkelijk op aansluiten. Daarnaast is een overstap ook erg kostbaar en gezien mijn huidige situatie (bijna trouwen en we willen graag een huis kopen) ook niet erg wenselijk.
 
Ja, ik bedoel inderdaad dat je track (in elk geval voor mij) daardoor beter in het gehoor gaat liggen.

Ik wist dat je op iPad muziek maakte. Ik wist niet dat dat de enige manier is waarop je je muziek maakt. Zelf ben ik van mening dat een investering in goede apparatuur (en daarmee dus in je workflow) zeker de moeite waard kan zijn. ik vind het sowieso al knap dat je alleen met je iPad dit soort producties maakt. Je hebt kennelijk talent en creativiteit genoeg. Maar als de situatie het (in de toekomst) toelaat, doe jezelf een plezier en regel een goede DAW. Wordt gebruikt regelmatig aangeboden hier.
 
Die beginsound doet me aan de muziek van Twin Peaks denken. Verder is het gewoon een simpele deun, weinig mis mee. De piano is kan idd nog een stuk beter. Maar gelet op de beperkte middelen vind ik het niet eens verkeerd uitgewerkt.
 
Back
Top