Kraftwerk Cover - Home Computer (Korg Volca's)

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Ik heb nog steeds lol met de Volca's dus ik kom jullie weer even vervelen met een cover ;)

Sorry..

 
Wel wel wel...dit vond ik nou 1000x waardevoller dan die onwaarschijnlijk onnozele k*t nummer contest waarvan nu deel II is gelanceerd en waar ik niet van begrijp waarom mensen daar zo veel tijd aan verschijten.
Cover eens een KraftWerk song ! Waar wacht je op Marc om die contest op te zetten ? ...al vrees ik dat zulke contest snel zal doodbloeden wegens te ernstig voor dit forum en te weinig mensen die het ook echt kunnen.
Well done !
 
Leuk!!

Hoe werkt de volca sampler? Zit een beetje te twijfelen of ik die ga aanschaffen. Heb je nog steeds een iphone/ipad nodig om samples er naar te sturen?

Dankje, de Volca Sample is het meest veelzijdig van het stel vind ik zelf. geheugen voor 10 patterns en 6 songs bestaande uit max 16 opeenvolgende patterns. optie om het ding op 1/2 sync te laten draaien om een 'soort van 32 steps' te hebben op een lagere resolutie..

Ik heb er 2.. 1 voor drums en nog 1 voor melodieuze zooi indien gewenst.

Het beestje slikt echt alles wat je er maar in wil stoppen of het nou 1 bit of 16 bit is 100 hz of 44.100 hz.. Hij klinkt overigens het best als je er samples in stopt die opgenomen en/of 'geresampled' zijn op 16-bit/31.250 Hz gezien dat in principe zijn max specificatie is.

Geen iPhone/iPad meer noodzakelijk hoor.. Caustic editor is gratis, beschikbaar voor alle platformen en werkt prima.

Of die aan jouw eisen voldoet weet ik niet.. Je bent erg gelimiteerd in alles met die Volca's , maar dat is voor mij persoonlijk juist een uitdaging en inspirerend. ;)

Is er wat gesampled klinkt wel erg cool hoor
(mist wel een nootje he ;P )

De drums zijn sampletjes en er mist nogal wat ja.. ben een heel stuk vergeten tijden de opname haha.

Wel wel wel...dit vond ik nou 1000x waardevoller dan die onwaarschijnlijk onnozele k*t nummer contest waarvan nu deel II is gelanceerd en waar ik niet van begrijp waarom mensen daar zo veel tijd aan verschijten.
Cover eens een KraftWerk song ! Waar wacht je op Marc om die contest op te zetten ? ...al vrees ik dat zulke contest snel zal doodbloeden wegens te ernstig voor dit forum en te weinig mensen die het ook echt kunnen.
Well done !

Dankjewel zeg, Toffe comments en persoonlijk vind ik die k*tnummer contest om te 'gieren...' Je doet er behalve je oren niemand pijn mee als je zegt het niet goed te vinden..
Dat is ook wat waard :)

Geen idee of er animo voor is... Een cover topic... Wel leuk idee misschien, maar vrees dat zo'n topic snel naar pagina 10 zal zakken.. Wie weet :)
 
beetje dromerige cover, mooi gedaan!
 
Dankje, de Volca Sample is het meest veelzijdig van het stel vind ik zelf. geheugen voor 10 patterns en 6 songs bestaande uit max 16 opeenvolgende patterns. optie om het ding op 1/2 sync te laten draaien om een 'soort van 32 steps' te hebben op een lagere resolutie..

Ik heb er 2.. 1 voor drums en nog 1 voor melodieuze zooi indien gewenst.

Het beestje slikt echt alles wat je er maar in wil stoppen of het nou 1 bit of 16 bit is 100 hz of 44.100 hz.. Hij klinkt overigens het best als je er samples in stopt die opgenomen en/of 'geresampled' zijn op 16-bit/31.250 Hz gezien dat in principe zijn max specificatie is.

Geen iPhone/iPad meer noodzakelijk hoor.. Caustic editor is gratis, beschikbaar voor alle platformen en werkt prima.

Of die aan jouw eisen voldoet weet ik niet.. Je bent erg gelimiteerd in alles met die Volca's , maar dat is voor mij persoonlijk juist een uitdaging en inspirerend. ;)

Nice! Bedankt voor de info! Ik ga me er eens in verdiepen. Heb de andere volca's ook en het is leuk speelgoed :D
 
strak, swingend en pumpin' - meer moet da nie zijn...
(dus die nootjes die missen vind ik niet zo erg)
mss wel die 4 beginmaten nogmaals herhalen ; die bas(slide) is wel OK
als je wil kan ik nog voorzien in german english accentuated vocoding vocals...
(die mis ik wel)
 
Kraftwerk heeft fantastische songs geschreven,heel wat grote namen in de muziekwereld haalden hun inspiratie uit de groep.
Zo is bv nummerr 'talk' van Coldplay een ode van de groep aan Kraftwerk.Luister maar eens naar de intro van dat nummer.
Van de intro 'computer liebe',van Kraftwerk.
 
Back
Top