De Latin lente in mijn bol!

Ha te gek, dat heb ik ook gedaan op die manier met o.a. trompet en bugel.. vooral de bugel pakte verrassend goed uit en past prima in een latin track op legato stukken voor als een melancholieke ondertoon is gewenst (staccato vond ik weer niet zo mooi)

Super gedaan de tracks, krijg gelijk zin om ook een zonnige track te maken! Bij deze beloofd, alsie af is zal ik op 't forum posten.. heb al zo lang niks gepost, en daarvoor ook al weinig :erm:

ja, dat had ik ook gemerkt. dat die zelfgemaakte blaas amples niet voor alles werkt. maar het klinkt in ieder geval een stuk minder lullig als de gemiddelde trompet preset vind ik.

ik maak vast de cocktails klaar en de hoelahoep meisjes zijn zich al aan het omkleden voor je zonnige track!
 
getuigt van grote kennis van het genre. Knap werk!

ik heb al heel lang een sterke affectie met latin. alsof het min of meer in mijn bloed en genen zit. En om de zovele jaar pak ik het weer op en leer weer bij!
het idiote is in dat eerste nummer ,dat ik traditionele percussie partijen helemaal verschoven heb t.o.v. elkaar. daardoor klopt het niet meer volgens de norm maar het ging juist daardoor zo klinken als het nu klinkt.


maar wat ik iets storender vond was het feit dat de gitaar er kwa timing af en toe behoorlijk naast zit en de steeldrum valse noten buiten de toonladder speelt af en toe.

het is echt heel snel in elkaar gezet. gitaar opnemen, klaar. niks aan timing werken, enz. vandaar.
maar met die steeldrum zit je mis. ik speel daar zeker weten de juiste tonen alleen door de vreemde boventonen in de steeldrum wordt dat misschien een beetje vervormd en zuiver gestemd is dat ding ook niet.
de harmonieën worden heel subtiel aangegeven door blazers ,piano en bas..maar die steeldrum accentueert ze juist zodra ze voorbij komen: |Db Eb7| Ab Gb |
en die Eb7 is de min of vreemde eend in de bijt die zorgt voor die ladder-vreemde noot: G

en leuk dat men allemaal zo enthousiast wordt hiervan. de lente in de bollen! :-)
 
Back
Top