Furious5 - Mission [beats]

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik heb wat nieuws uit mn sampler getoverd.. Ik heb hem enkel nog over mn koptelefoon beluisterd, dus ik vermoed teveel bas... Ik kan even niet bij mn speakers, maar ik dacht ik post hem alvast...
Het nummer gaat over m'n nieuwe 'missie'.. wat vaker tracks maken en minder moeilijk doen :)

https://soundcloud.com/furious5/mission
 
Laatst gewijzigd:
Thanx voor het luisteren en voor de feedback :okdan:
Gevarieerder had ik inderdaad wel kunnen doen ja.. maar ik wilde dit gewoon afronden en door met het volgende.

Ik vind het zelf wel aardig klinken, maar het is niet top.. tevreden ben ik nooit...
Ik had ook geen plek meer voor meer samples ter variatie, geheugen van de sampler (20 secs) was vol :)

Tja.. zonder allerlei excuses aan te voeren.. ik wilde gewoon wat maken met enkel de sampler. Verder niks, ook geen effecten dus.. Maar goed, ik ga snel aan de slag met iets beters..
 
Ik vind de track erg fijn en doet me een beetje aan de unsung heroes denken.

Thanx flyweight..

Eigenlijk wil ik wat meer lofi stuff maken.. wat ik ook in al die sp404 videotjes hoor.. Maar ik heb geen effecten op mn s950 en veel minder geheugen dus ik weet niet of het haalbaar is :erm:
 
Tja een daw is geen overbodige luxe. Ik gebruik bv vaak de bit reducter in ableton. Zo kun je het zo lofi maken als je zelf wilt. Maak en doe je alles op je sampler?
 
Ook hier een prima flow in de track. Die bass snap ik niet helemaal. Tweestemmig en behoorlijk separaat van de rest van de track, of in een heel andere toonsoort. Dat vind ik niet zo mooi. Wie is die rappert? Doet me heel sterk aan iets denken uit eind jaren 80, maar ik geen idee wat of wie :D.

Prima track, maar ik zou hem ook heel graag goed uitgewerkt willen horen.

wat vaker tracks maken en minder moeilijk doen

En dit is natuurlijk sowieso een goed advies ;).
 
ah, ik gebruik ook Ableton met alles er op en er aan..
Maar wil even zonder computer werken. Soort oefeningetje zeg maar :)

Oh.. en die bas is idd een beetje moelijk. Ik dacht dat hij wel kon... was een gokje. Is uit de knaller 'Wandering Star' van Portishead..
De rappers zijn heel divers, m'n helden: Jeru da Damaja, Big Daddy Kane, Skinny Boys, Salt'n Pepa.. Als het maar over 'Mission' ging :)
 
Back
Top