The Next Peak Vol II - Retro synth tribute to Twin Peaks

Dat is dapper, zo'n iconisch nummer onder handen nemen.

Het begint lekker spooky en sfeervol, vooral voordat de drums erbij komen. Daarna vind ik het wat minder. Zeker als de vergelijking (en de verschillen) met het origineel zich aandienen. Op 1:34 komt de wending niet echt uit de verf, en de harmonieën in dat deel wijken wat af van het origineel, lijkt het. Terwijl daar juist de kracht in zit. Bijvoorbeeld op 2:13, dat wringt een beetje teveel. Ook de 'terugschakeling' naar het mineurdeel is hier wat routineus ofzo, ik kan het niet echt goed onder woorden brengen.

Ik ben gewoon vervuild door de schoonheid van het origineel, vrees ik.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is dapper, zo'n iconisch nummer onder handen nemen.

Het begint lekker spooky en sfeervol, vooral voordat de drums erbij komen. Daarna vind ik het wat minder. Zeker als de vergelijking (en de verschillen) met het origineel zich aandienen. Op 1:34 komt de wending niet echt uit de verf, en de harmonieën in dat deel wijken wat af van het origineel, lijkt het. Terwijl daar juist de kracht in zit. Bijvoorbeeld op 2:13, dat wringt een beetje teveel. Ook de 'terugschakeling' naar het mineurdeel is hier wat routineus ofzo, ik kan het niet echt goed onder woorden brengen.

Ik ben gewoon vervuild door de schoonheid van het origineel, vrees ik.


Bedankt voor je eerlijke mening :)

Ik heb bewust de sfeer van het nummer veranderd in mysterieus en donker ipv het verdrietige en emotionele van het origineel. De opdracht was een remix te maken en geen cover. Het leek mij uitdagend de compositie niet aan te passen en toch een ander gevoel op te roepen dan bij het origineel.
 
Back
Top