Tangerine Dream tribute

happy elf

Stamgast
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
282
Locatie
Delft
omdat Edgar Froese verleden week overleden is leek het me wel passend om een mooie track van T.D. te spelen en te delen. Ik speel nooit covers; vind ik stom , maar als iemand als Froese er ineens niet meer is mag er best wel even stil worden gestaan bij alle mooie muziek die hij gemaakt heeft. Tijdens het spelen komen er ook ineens mooie mellotron fluiten meedoen. Ik denk dat Froese deze van boven eventjes meespeelt.
https://www.youtube.com/watch?v=pjaSUYN1s5w&list=UU8HoZSFmLdkquxcaTKjyLRA&index=1
 
natuurlijk niet playbacken !!! Ik speel de piano echt en neem deze op met een zoom H1. Deze opname doe ik thuis in mijn 8 sporen recorder, doe er vervolgens mellotron bij en zet deze opname sync onder de video ! Easy.
 
natuurlijk niet playbacken !!!


Sorry hoor! :D

Ik speel de piano echt en neem deze op met een zoom H1. Deze opname doe ik thuis in mijn 8 sporen recorder, doe er vervolgens mellotron bij en zet deze opname sync onder de video ! Easy.

Kwaliteitje dan voor zo'n handheld recorder.
 
Ik was niet boos hoor, maar ben nogal tegen playbacken. Ik heb nu door hoe je redelijk goed een piano op kan nemen. Je duwt de piano iets van de muur af en zet aan de achterkant de Zoom H1 ( op stoel of kruk) Aan de achterkant komt het beste geluid. In de studio er later mooie reverb bij doen helpt natuurlijk ook.
 
Mooie tribute! Jammer dat Edgar ons ontvallen is. Ik draai nog heel vaak 'Tanny' (zoals wij dat in mijn vriendenkring noemen). Ricochet overigens bijna nooit, maar ik heb hem nu maar weer eens opgezet.
 
Prachtig gespeeld en zeer sfeervol met het Mellotron fluitje erbij. Het origineel heb ik nooit gehoord, alhoewel ik zeker weet dat de heer Edgar Froese trots zou zijn.
 
Back
Top