Arturia V-Collection JAM

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Na een huge upgrade van een ouder model Quadcore heb ik eindelijk maar es een i7 gebouwd. Toch wel erg fijn als de CPU het gewoon allemaal aankan zonder te hoeven bouncen. :)

Gisteren aan een jam begonnen en vanavond nog wat verder afgemaakt. Beetje rare structuur nog..
Veel V-Collection dus en nog wat bij elkaar geraapte drums. Bij elkaar gejammed in Ableton.
Het orgeltje (Vox) en de Solina zijn de enige uit versie 4, voor de rest is het op het op Wurlitzer na allemaal V2 :mega:

https://soundcloud.com/macgyvergear/v-jam/s-r4HoT
 
Laatst gewijzigd:
Ik krijg er bijna een alan parsons gevoel van... En das best positief! Heb wel in concept modus geluisterd, want het is nog niet echt een consistente track.
 
Heerlijk muziek.. echt mijn stijl alleen mijn muziek klinkt nog kut en dit niet. Top
 
Je stem doet me steeds denken aan iemand voor wiens bandje ik geluid heb gedaan!
Maar dat was niet zo'n groot succes... Het was ook mijn laatste klus als 'geluidsman'... :-)
 
Thanx peeps voor het positief ontvangen :)

Heb nog ff wat kleine dingetjes aangepast maar het drumaankleedwerk verreist nog wel wat tijd en moet nog wat plugs installen op mijn PC.

@Depressoptimist: thanx man!! Je hebt het helemaal goed dat het nog in de concept status verkeerd. De verschillende thema's had ik tijdens het jammen achter elkaar bedacht en als test een beetje opgenomen in de structuur die het nu is.
Heb de drums er nog een beetje onhandig onder zitten her en der maar dat ga ik aanpassen als ik oke ben over de structuur en het verloop van de compositie :)



@scepticist: Het is iets van 15 jaar terug dat ik in mijn laatste bandje zat.. toen hadden we altijd een geluidsverhuurbedrijf wat ergens uit NH kwam. We hadden meestal een geluidsman met lang haar in een staart die het geluid deed..
alhoewel, er was ook weleens iemand anders.. maar geen mensen die we nooit meer terug hebben gezien :D
 
Lekker lekker!

Heerlijk rollende moog bassline. Funky as ever :okdan:
Wat voor mooie upgrade heb je gedaan?
 
We hadden meestal een geluidsman met lang haar in een staart die het geluid deed..

Lol, toendertijd had ik wel lang haar in een staart! :-D Maar dit bandje kwam uit de provincie Utrecht en speelde voornamelijk op feestjes. Je stem heeft wat weg van die zanger, maar ik heb even wat teruggeluisterd en hij is toch anders.. Beter! Ik heb een tijdje wat geprutst met livegeluid, maar ik werd er gek van dat het altijd brak bleef klinken... :-S
 
Lekker lekker!

Heerlijk rollende moog bassline. Funky as ever :okdan:
Wat voor mooie upgrade heb je gedaan?

Thanx Bas :)

Had al eerder versie 3 gekocht en nu geupgrade naar 4 Zie V-collection 4
De Mini Moog emulatie (die in het trackje te horen is) zat overigens al in de eerste versie..

De schermpjes zijn nog net zo groot als altijd en nu dus best klein met de huidige HD standaard.. maar het is wel leuk om zoveel vintage in een keer te hebben natuurlijk :D

allpacks.png
 
Lol, toendertijd had ik wel lang haar in een staart! :-D Maar dit bandje kwam uit de provincie Utrecht en speelde voornamelijk op feestjes. Je stem heeft wat weg van die zanger, maar ik heb even wat teruggeluisterd en hij is toch anders.. Beter! Ik heb een tijdje wat geprutst met livegeluid, maar ik werd er gek van dat het altijd brak bleef klinken... :-S

Ik doe nog een paar keer geluid per jaar en vind het nog steeds super om te mogen doen.. mits er goed geluid staat 8~ Veelal is het frustrerend als de set gewoon niet toereikend is.. dan kun je er niets knaps uit krijgen helaas. :)
 
Aha, vetjes! En qua PC?

ah.. Heb 'n Gigabyte mobo met de p67 chipset met voldoende PCI en PCIe + 3770 processor.
Heb er nu 8 gig in zitten (Vengeance 1600), maar had eerder 16.. ooit 'n keer 8 uitgeleend wat ik niet meer kan vinden hier..
mja. 8 is voorlopig wel ff genoeg. De DAW's draaien toch nog in 32 bit versies aangezien ik ook nog de Powecore plugs wil blijven draaien. :)
 
Veelal is het frustrerend als de set gewoon niet toereikend is.. dan kun je er niets knaps uit krijgen helaas. :)
Ik denk liever niet terug aan die discussies met bassisten en gitaristen, die hun spullen veel te hard hadden staan, waardoor de PA of zanginstallatie er niets meer van kon bakken... Maar toendertijd was eigenlijk het meest frustrerend dat ik er gewoon niet genoeg verstand van had... :-)
 
Ga je'm nog verder uitwerken?

(het topic is hier wat breed geworden voor mijn schermpje..)
 
SoundCloud kan tegenwoordig vaak niet meer volgen. En dan krijg je die oervervelende (...) Dan moet je minuten lang wachten voor een stream begint te spelen. Of is dat de manier om je de Pro versie aan te smeren misschien ?
Wat is de zin van sneller internet als websites het aantal streams niet meer kunnen volgen ?
AMATEURS.
 
@ scepticist: Sure.. hij moet nog flink onder handen geworden worden vrees ik :o:

@ skelet: Thanx :okdan: Ik kan je alleen maar gelijk geven.. Ik hoorde net het intro.. die lead is echt ruck.. alsmede zijn de geluiden te verzadigd daar al.
Het moet meteen spatten en vooral strak klinken... Geluiden hebben teveel attack ook hoor ik nu. en idd.. balans is er niet echt.

Het was eigenlijk een beetje met het hoofdthema (die onder de chorus zit) begonnen.. daarna daar weer wat andere thema's omheen gejammed...
Geluiden gewoon een beetje on the fly in elkaar gedraaid met vooral veel zaagtandjes :) anyhow.. thanx voor je eerlijke opninie :)
 
Back
Top