Hommage to Froese

Exit

Exit

Cool!

Denk dat Tangerine Dream / Edgar Froese voor velen hier een grote invloed is op hun werk. Het is zo vreemd dat het grote publiek vaak TD niet eens kent terwijl ze ook in de jaren '80 zoveel soundtrack werk gedaan hebben van een paar bekende mainstream films.
 
Ik denk dat TD voor "het grote publiek" (oftewel de grijze massa) altijd net ietsje te avant-garde is geweest, met complexe ritmiek en vreemde (a)tonale klanken in een toch wat duistere sfeer. Dan liggen bijvoorbeeld de up beat deuntjes van pakweg 'n Vangelis heel wat makkelijker in het oor.
 
Dat is niet helemaal waar. In de tachtiger jaren ging TD steeds meer de mainstreamkant op en ze stonden zelfs in Duitsland op nummer 1 met een nummer uit Tatort Mädchen auf der Treppe.
 
Best een heerlijk track alleen klinkt het meer als een een jam en past die gitaar helemaal niet bij het ambient element.
heel eerlijk, vond ik je muziek echt veeeel beter toen je nog niet aan de Zaq verslaafd was ;)
 
met andere woorden je wil mijn zaq overkopen...:D
gespeeld/gemaakt, opgenomen snelle mix en uploaden naar soundkloot. dit alles binnen een uur.
dus ja het geheel is een ruwe geïmproviseerde jam.

gitaar is geheel in Froese stijl. dus slecht. man was geen briljante gitarist.
 
Zo, da's een puike homage. Dat hoeft dus ook niemand anders meer te doen. :D
 
Back
Top