SYNTH1 JAM

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Zag toevallig dat er onlangs een Synth1 update was uitgekomen.. eigenlijk niet zo heel veel verandert maar het is toch wel erg prettig als je lekker door kan gaan met instances maken..
Bij wat meer plugs trekt mijn ouwe quadcore het allemaal niet meer erg en met synth1 kan ik gewoon zonder enig probleem 10 instances aanmaken en draait ie nog niet eens op 20% :)
't Blijft een lekker synthje toch wel :mega:

Net dus weer eens ouderwerts met Ableton gejammed.. lekker clipjes opnemen en combineren.. en on the fly wat aan de cut off's tweaken.
Geen extra fx gebruikt :) Extra drums komen uit Ableton en er zit nog een percussie loopje in en 'n Rhodes partijtje.. :mega:

http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/#down
https://soundcloud.com/proone-2/wat-synth1-kan
 
zeer aangenaam om naar te luisteren :)

leuke sound aan 0:48 (met de subtiele bitcrush als ik me niet vergis)
 
"Ridge Raaaaceeeer" :D

Ik waan me zo in één of ander race-spel. Erg Sega, dit.
 
Zal wel aan mij liggen maar ik kan het trackje niet vinden, die link is een doenloadlink van synth1
 
@Otlen: De embedded SC link wil nog weleens niet vertoond worden in bepaalde browsers of Ipad e.d.
Hierbij nogmaals de link: https://soundcloud.com/proone-2/wat-synth1-kan :mega:

@ geschirrspüler: :mega: Het leadje rond 0:48 zit idd een bitcrusher op.. goed gehoord :) Een van de vele standaard fx in Synht1.
Het leadje is trouwens een sinus golfvorm maar dan met usison effect op de osc zelf genaamd "detune" (vergelijkbaar met supersaw uit een JP8000). Een soort unison functie op de oscilator zelf die een aantal sinussen stapelt en detuned tov elkaar.
Dit kun je toepassen op alle waves (triangel, square, saw en sinus). :)
synth1_112_thumb.jpg


@ Tukker: :mega: Ik hoorde laatst van iemand dat ik altijd een beetje in de Neo-Disco hoek zit qua sfeer als ik wat maak.. maar Sega-core klinkt ook goed :)
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad, onder firefox doet de soundcloud link het wel. Lekker trackje. Klinkt ook goed die synth1.
 
Hee, die vst had ik nog niet! Gelijk gedownloaded..
Ik heb 1.13 beta binnengehaald, of kan ik beter 1.12 nemen?

Leuk muziekje ook trouwens! :-)
 
Thanx nog voor de reacties :)

@Skelet: Ik draai em zonder enig probleem in Cubase en Ableton.. maar denk dat het eerder aan de besturing kan liggen.
Er is ook een MAC versie maar ik draai em op Win7

@Sceptist: Ik had de laatste versie... die heeft oa wat bugfixes en een nieuw filter.
Heb em ooit nog eens op een PIII en een ouder AMD systeem geprobeerd maar de nieuwere versies doen het daar niet op wegens het ontbreken van een bepaalde instructie set.

PIV Was wel weer compatible. Heb ooit een hele leuke track gemaakt op zo'n machine.. met de 2011 versie was dat nog. :)
Hij is trouwens ook erg mild op de CPU :okdan:

@ Fading Canvas: Ableton is een ontzettend toffe DAW in de sessionmode met een Launchpad of Push.. lekker clpjes combineren.. en arrangementjes bij elkaar zoeken :)
 
Oja, je nieuwe onderschrift/handtekening komt hier op dit pctje niet goed door...

ᅚ G  yver
ᅚ e
M ac
ᅚ r

Ik zie vierkantjes met hexadecimalen bij 3 van je eerste letters...

:koffie:
 
Back
Top