Livesetje ( deep/dub/electro house met hardware oa MPC en x0xbox )

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Lid sinds
14 september 2008
Berichten
1.792
Locatie
Nijmegen
Laatste tijd bezig geweest zonder de computer aan knopjes te draaien en op pads te meppen 8~ met als resultaat deep/dub/electro house ofzo

leuke manier om bezig te zijn met muziek en lekkere workflow vind ik 8)
de MPC is een supertof apparaat,en volgens mij kan ik er nog veel meer uithalen (staat nu gratis JJOS op)

https://soundcloud.com/sunspot/sunspot-liveset-electro-house

Gemaakt met onderstaande gear:
MPC1000 (sequencing, 808 samples en vocal samples)
x0xb0x (bas, soms met diy Distiortion+ pedaaltje)
AN200 (chords en leads)
DX200 (chords en leads)
Monotron (sporadische geluids effecten door delay pedaaltje)
Alesis Picoverb reverb als send fx
 
Laatst gewijzigd:
ben er even doorgeskipt en klinkt hier alleszins zeer lekker over de laptopspeakertjes :)
vocals zijn voor mij wel niet echt een toevoeging, zou het beter vinden zonder.
dat gezegd zijnde ben ik in het algemeen geen liefhebber van vocals

stuk dat begint op 43:21 is mijn favoriete deel. gewoon simpele acid, hou ik van :D
 
Bedankt voor het luisteren!

Vleugje acid zit er zeker doorheen hier en daar, heerlijk die x0xb0x! Extra leuk dat ik me zelf gebouwd heb :)
Dat t op laptopspeakertjes zeer lekker klinkt is een mooi compliment 8)
(en dat betekent vaak ook een goeie mix)

Mn vriendin vind de vocals juist wat toevoegen, maarja zij houdt ook niet zo van puur instrumentaal ;)
 
Leuk hoor!

Zon Mpc is echt een hele aanvulling hea !Fuck sequencen met een laptop en daw ;)

Probeer alleen wat meer na druk te leggen op je drums. Enne probeer wat leipere 303 lines te maken , zieke slides enzo.
Maar dat is ook mijn ding, rare 303`s :)
 
Precies wat pad zegt als je dit live speelt in de club gaan mensen hier lekker op.

Maar om zo ff te luisteren kan er wat meer variatie in de drums , heb van het begin tot het eind de zelfde 808 gehoord, her en der wat andere percussie dat wel , maar die zelfde kick....
 
Precies wat pad zegt als je dit live speelt in de club gaan mensen hier lekker op.
Tof! Dat is het hele doel van deze set :) nu nog een plek vinden waar ik kan optreden

Goeie tip van de kick / drums trouwens. Ben begonnen met 1 'drumkit' van zestien 808 geluiden en heb daar ook geen verandering meer in aangebracht. Nu heb ik weer wat te tweaken ;)
 
Je kan zelf ook programs maken voor je mpc he.
Compleet naar eigen smaak.

Kan je wel een paar van die van mij sturen...
 
Back
Top