Last night... (Wurli Jam)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
Na een ongelofelijke rot ervaring afgelopen weekend en te lang geen muziek meer te hebben gemaakt moest ik ff de blues eruit rammen en weer ouwerwerts met Push en Ableton jammen..

Ik ben de boel nog aan het opbouwen hier dus niet veel synths gebruikt.
Moog Source doet wat leadjes en de bas.. voor de rest heel veel Wurli.
Drums Electron AR en een beetje Machine percussie en nog 'n chicken shaker.. (das zo'n ei met rijst oid erin)

Wurly heeft nog last van een beste hum, gaat binnenkort onder het mes.. maar o wat is dit ding te gek :luv:

Structuur alsmede eind is een beetje rommelig nog maar hij grooved wel lekker vind ik.. werd er iig wel weer een beetje blij van. :)

 
Last edited by a moderator:
Ach ja, 't is wat klagerig......

Maar in ieder geval nog geen 'fuck you' enzovoort...

Dus vind ik dat je't best galant hebt uitgewerkt! :-)

:W
 
prima de luxe liedje weer...

klein puntje van kritiek..
het klinkt nu net of je de trien nog moet halen...
alles lijkt voor of precies op de tel te zitten, ..
roestig aan....:D

:mega:
 
Danken jullie wel.. :okdan:

Hij gaat idd best hard ja... maar misschien was ik nogal agressief toen ik het maakte, dat kan ook mee gespeeld hebben.
Wil verder geen woorden vuil maken over de realiteit maar heb me idd behoorlijk ingehouden qua tekst ja..

Wat betreft de swing. Merk dat ik moeite heb met het vinden van de juiste sweetspot tussen de groove en die mechanische drumcomptuter swing. .
Heb trouwens wel wat akkoordjes verschoven her en der.. misschien dat dat het is :D

Al met al was dit wel een prettige ervaring qua jammen in de nieuw gebouwde setup..
Moest door een renovatie alles leeghalen en heb daardoor bijna 4 weken geen muziekinstrument aan kunnen raken. 't Is nu daarom nog behoorlijk leeg maar de basis staat en werkt erg prettig. :)

attachment.php
 

Attachments

  • Empty room.jpg
    Empty room.jpg
    74,5 KB · Bekeken: 24
Het blijft me verbazen dat je dit soort complete tracks in een mum van tijd uit je mouw schudt. Je nieuwe speeltje klinkt lekker zeg! Fijn groovy basje erin. Solootje is ook weer erg catchy (tikkie minder reverb erop mag van mij wel). Prima groove. Mix kan wat voller misschien, ik hoor best veel hoog.

Maar euh, lekker trackie Pat! En keep your head up.
 
Dank dokter. :)

Thanx voor de feedback. Ik had er nog wat extra hoog ingedraaid gisteren.. misschien heb ik iets overdreven.

De solo zit idd een tikkie veel delay en reverb op.. waar de Wurli vaak behoorlijk droog is.. kan ik nog ff wat aan doen natuurlijk.

De structuur as-is gebeurt tijdens het jammen met "push".. later nog wat wel geedit aan het arrangement.
Drumtrack heb ik dmv van een drumcomputer later dus opgenomen tijdens het afspelen van het bij elkaar gejammde arrangement, op die manier kun je dus in 2 x 6,30 min. een nummer in elkaar flansen, alleen moet je wel genoeg basis materiaal bij elkaar gejammed hebben natuurlijk... maar ook dat gaat redelijk 'spelenderwijs' via Ableton en Push. :)
 
Welkom terug in muziekland Zakmes, klinkt weer eh Zakmesachtig dus tja :) commentaar overbodig lijkt me :okdan: Wens je wel een vrolijkere uitlaatklep toe (maar dat weet je wel) en iets minder tempo (dat ook)
 
Heb net wat hoog uit de opname gehaald, en de synthlead wat minder effect gegeven.. link in de OP is geupdate.

Ook heb ik mijn Microfoonvoorversterker aangesloten en de zang opnieuw gedaan. Tevens nog wat op de sax geprobeerd.. lekker jazzy zo :):)
 
Thanx Damian :):mega:

@Daniël: dank... :) vond de zang al best wel hard maar ga em nog 'n klein Dbeetje opschroeven.. :mega:
 
Note: ik luister nu even met een andere koptelefoon maar het is maar een ietsie pietsie wat het harder kan imo *cabrio bestellen gaat :D
 
Ik wil meer zang! :). En deze track leent zich perfect voor een dikke Rhodes solo (Wurli mag natuurlijk ook wel), naast de lekkere themaatjes die je er nu in hebt zitten.
 
Hey Dr. Heb net nog wat koortjes erbij gedaan, alsmede de zang wat harder (zit in de update) maar extra thema's moet ik ff voor gaan zitten. Een Wurli solo lijkt me ook te gek :)
 
de demper op de Dis3 is out of order.. ;{ wil ik em gebruiken moet ie open of 'k moet em met sustain laten klinken.. wel ff lekker gepingeld net. :)

@ Dr. welk stuk had jij dan een solo in gedachten? was zelf bezig op dat stuk van 4:47 tot wanneer die lead erin komt..

Meer....... :W

:okdan::D
 
Vanaf 2:08, direct na de zang, in plaats van het themaatje is ook een prima plek. Of op 2:40 in plaats van het tweede thema, en dan opgevolgd door die akkoordenwijziging die je er nu in hebt zitten. 4:47 is ook ene prima plek inderdaad. Mogelijkheden zat.
 
Back
Top