Opbouwende kritieken, hulp en tips gevraagd

OnAcid

Slager van Schiedam
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
4.723
Locatie
Schiedam
Ik ben al heel laaaaaang met deze track bezig, ,maar kom steeds maar niet verder. Nou wil ik aan jullie vragen of jullie nog tips hebben om er een goed nummer van te maken of dat ik er maar gewoon mee moet kappen...;)

Het bestaat globaal uit:
Virus B: stabs, arpeggio en pad
A4000: drumkit + 2 bewerkte loops.
303 in Virus voor Reverb en distortion.

Ik heb de 303 tijdens het opnemen effe snel 'live' getweaked en daarna het hele zaakje gelijk geconverteerd naar wma (had zo snel geen mp3 encoder). Ik heb voor de rest dus geen enkele vorm van mastering gebruikt ofzo.

In principe vind ik het wel wat hebben, maar het is op één of andere manier nog een beetje 'kaal'. Ook het arrangement maken vind ik gewoon zwaar kut! Ik blijf maar slepen met die blokjes.

Ik weet trouwens niet wat voor stijl het is en dan kan me eigenlijk ook weinig schelen; Relaxte techno acid stamper ofzo ;)? Maar hij is in ider geval hier te vinden: http://www.acid.nl/mp3/stampertje.wma

Graag opbouwende kritiek. Vind je het ruk mag je het ook zeggen, maar daar heb ik weinig aan ;)

Bas
 
Het nummer is trouwens 'kaler' dan in eerste instantie omdat ik een nieuwe sampler heb en dus m'n samples moet converteren en ik nog niet al m'n drumkits heb omgezet.
Ik had eerst 2 drumkits gebruikt en nu maar 1. Vandaar...mis nu namelijk de open hihat :)
 
het kan aan mij liggen maar ik vindt hem eigenlijk wel af.
alleen vindt ik de 303 niet bij het melodietje passen
maar verder lekkere geluidjes allemaal en lekker minimalistisch
hou ik wel van!:)
 
Lekker nummertje, alleen hoor ik tikjes aan het begin. De kick is niet goed afgekapt volgens mij. Het eerste loopje is lekker, alleen vind ik ook de 303 er niet echt bijpassen. Het kan wel, maar echt lekker past het niet bij elkaar imho.

Verder uitwerken die handel ! :)
 
Wheeh, geen 303?;) Ik vond hem wel goed passen, maar misschien moet ik hem zonder distortion en wat meer als 'bas' gebruiken...of toch gewoon er uit laten.

tikjes? Het is een loop die ik in het begin maar voor een gedeelte speel, daarna helemaal. Er zit een soort rimshot in en mischien bedoel je deze? Je hoort hem bevoorbeeld direct na de clap...

Bedankt voor jullie aandacht en tips :)
 
Ik ben het wel met EDP eens, alleen de 303 vind ik in t begin goed drbij passen maar daarna overheerst ie n beetje...misschien iets zachter zetten met wat minder distortion?? verder lekker relaxed trackie
 
Pretty good!

Pretty good!

Net als enkele anderen vind ik OOK die 303 niet zo op zijn plaats. Terwijl de rest van het nummer dus wel gewoon af klinkt. Dus wellicht zonder 303 misschien ook wel een goed nummer. Verder zou ik de beats wat scherper aan zetten. Dus in de uiteindelijke mastering wat frisser maken. Ik denk met al wat meer treble het al een verbetering zou zijn. Ook zou wat extra percussie al een groot verschil brengen denk ik. De lead synths zijn gewoon heeeerlijk. Mijn soundje wel!

Eric
 
Hey, dit is best een lekker trekkie hoor. Maar ik denk dat je toch de kunst van het weglaten nog niet hebt toegepast! (daar ben ik ook slecht in)
Ik denk ook dat de TB beter niet in dit nummer hoort. Of je zou hem met een mooie lage (sub)baslijn toe moeten passen?

Lekkere basdrum! Hoeveel layers zijn dat?

Arv
 
Die kick is een 808 sample i.c.m. een loop. Wat bedoel je met 'de kunst van het weglaten'? Ik ben zelf een groot voostander van minder = meer (daarom heb ik ook een hoop overbodige spullen weggedaan en een virus en A4000 als basis gekocht, maar da's eigenlijk een ander verhaal).

Ik vind het altijd heel moeilijk om te bepalen wanner een nummer nou precies af is. Maar ik moet ook toegeven dat ik zelden de moeite neem om iets helemaal uit te werken en oefening baart wel kunst natuurlijk. Daarom zijn jullie tips zijn zeer nuttig :)

Oh ja, over de distortion van de 303 was ik zelf ook niet helemaal te spreken....Vooral na compressie van het audio bestand leek het meer te overheersen en te 'fluiten'.
 
Laatst gewijzigd:
Lekker wazig.. met de nadruk op LEKKER. 8) Geeft een relaxde sfeer op the DSF!

De clap staat naar m'n mening een beetje te hard in de mix misschien, maar misschien wil je wel juist dat sfeertje zo houden natuurlijk?

Vind voordat de 303 erin komt de valse pieptoontjes m'n aandacht wat veel daarnaartoe getrokken worden zeg maar enzo :)
En wat Eric ook al zei..de 303 vind ik losstaand erg lekker klinken maar zou hem niet (op deze manier) in dit nummer gebruiken.
 
De 303 kan wel maar hij blijft lopen met die vriendelijke geluidjes er onder ik zou persoonlijk om er voor te kiezen een wat harder mechanischer stuk in te lassen na het eerste stuk met de 303 dus het vriendelijke geluid er uit en een wat harder industrieel stuk er na waarna het vriendelijke geluid weer terug komt.

Dus zeg maar een moodchange in het nummer ik weet niet precies hoe ik het onder woorden moet brengen.
 
Dit is een zeer relaxed nummer!!!, boeit vanaf de eerste tot de laatste noot!

mag ik een domme vraag stellen? Hoe krijg je precies die sweep-effecten in de hoofd'melodie'?

is dat een bepaalde controller op je synth of valt dat ook te regelen vanuit een externe sequencer zoals b.v. cakewalk? :)
 
Origineel geplaatst door Beathoven
Dit is een zeer relaxed nummer!!!, boeit vanaf de eerste tot de laatste noot!

mag ik een domme vraag stellen? Hoe krijg je precies die sweep-effecten in de hoofd'melodie'?

is dat een bepaalde controller op je synth of valt dat ook te regelen vanuit een externe sequencer zoals b.v. cakewalk? :)

Kun je in Reason doen met de PH-90 phaser.
 
Tja als ik ook wat mag zeggen ?

Ik vind het een cool nummer, ik vind zelf de 303 wel passen in het geheel :) Zo zie je maar dat de smaken heel erg verschillen.

Ik vind wel inderdaad de clap iets te hard, maar verder super.
Er zit een mooi dof/duister geheel over het nummer.

Greetinx DJ R2, RSI records
 
Hoe krijg je precies die sweep-effecten in de hoofd'melodie'?

De melodie wordt later gedubbeld door een pad achtig geluid waarin dat zit geprogrammeerd. LFO op het filter...en flink wat reverb. (zit idd ook nog de virus phaser overheen)

DJ r2 bedankt voor het compliment. :o Wanneer kan ik jouw eerste 'zager' verwachten ;)
 
Ik zou er niet te veel aan veranderen als ik jou was.
De 303 is wat tegendraads maar ik weet niet of je Phuture 303 kent, dat is een en al tegendraadsheid wat de klok slaat.
Als ik het daarmee vergelijk is de track gewoon af, misschien hoogstens nog ff helemaal uitmixen.

groeten

Basicsys
 

DJ r2 Wanneer kan ik jouw eerste 'zager' verwachten ;)

Ben nog druk bezig met reorganiseren van de hele boel hiero =( Pas als ik m'n nieuwe computer heb kan ik wat spul wat ik heb liggen masteren. Wil trouwens nog een Novation Drumstation 2 kopen om niet steeds samples te hoeven gebruiken :)

Greetinx DJ R2, RSI records
 
Top, nummer klinkt erg lekker alleen de clap in het begin overheerst teveel. 303 vind ik juist wel leuk alleen vind ik het filter wat teveel open staan. Op 3minuut47 staat hij iets minder open, probeer dat stukje een paar keer meer eerder in het nummer te laten terugkomen.
Als je heb wat aangepast hebt wil ik GRAAG nog een keertje horen.
 
Tja, leuk nummer.
Maar als je een synthlead gaat gebruiken
moet die de ruimte geven,
die word nu verzwolgen door de 303 lijn.
De 303 begint bij 1:30 en gaat gewoon door
ook tijdens de break.
Nu lijkt de 303 een eigen leven te leiden
Het hele nummer heeft qua opnamen lekker
vol geluid. en het woord "wet" moet nog hier
uigevonden worden; niet te veel galm, goed zo!
 
Inderdaad een leuk nummer.

Wat als je je kit in die A4000 nou eens over het stereobeeld ging uitbreiden zodat de drums iets meer gaan leven?
En door dat stampen lijkt wel of de mix gaat pompen door de compressie of hij pompt gewoon. Het stampen kan volgens mij best wel wat strakker misschien als je die kick appart compressed en dan in de mix zet je meer 'ruimte' voor de rest en het hoog enzo overlaat.
En er passen ook wel wat vocals in maar heb geen id van wat zou kunnen. Zangkipje of zo? ;)
 
Back
Top