Ocean Life ('dub' techno)

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
Hehey daar!

Van de week weer wat de smaak van productie te pakken, in het paasweekend er al een dikke terror track uitgeklapt en ben nu bezig met deze rustige techno track;

https://soundcloud.com/theuntitled/ocean-life

https://soundcloud.com/theuntitled/ocean-life

Ik wil er eigenlijk nog wel wat aan sleutelen maar ben benieuwd wat mensen er dusver van vinden! Tips en tricks zijn van harte welkom, ik maak dit niet elke dag..
 
ik vind hem wel mooi, mooie akkoordjes en string
kick en sub gaannog niet helemaal lekker samen, het stuitert een beetje door elkaar heen en haalt de vaart eruit, je zou, als je zo'n drukvolle bas wilt gewoon de kick op 1 5 9 en 13 kunnen doen en de bass op 3 7 11 en 14 dan krijg je meer een pace erin. verder morgen de akkoordjes van mij nog wel wat harder, iets meer body in de delay, zijn meer smaakdingetjes natuurlijk, maar fijne opzet tot zover.
 
Het is niet echt heel erg spannend om naar te luisteren, ook te lang. Allemaal mijn mening natuurlijk, maar ik zou meer focussen op het spannend maken van de track. Luisteraars willen verrast worden.
 
Prettige sfeer, dat zeker! Welke synth hoor ik in het intro, die later ook weer terugkomt, dat gesequentste ding? Doet mij sterk aan de vierring denken, maar het is vast iets anders :).
 
Lekker!
Die chordjes vind ik lekker, waar heb je die mee gemaakt?
 
Super fijn om lekker mee te spacen man :)
 
@ Raphie en Arv, bedankt voor de feedback, ik ga de punten die jij genoemt hebt zeker proberen te realiseren Raphie. En Arv, ik begrijp wat je bedoelt maar ik denk niet dat dit de track is om hip en doeltreffend te zijn ala Paul Kalkbrenner ofzo (mijn kennis reikt niet zover). Ik zal eens kijken of ik het wat in kan korten, 8+ minuten is lang zat maar verrassende partijen zit er niet meer in.

De rest ook allemaal bedankt voor het luisteren!
De track is gemaakt in Ableton, met Massive en een Moog vsti (bass), 909 samplekick en een TR606.
Cheers!
 
Back
Top