The Village [Feedback Gevraagd]

Wow gaaf gedaan. Goede sfeer.

Als ik 1 kritiekpuntje mag noemen is dat het wmb iets te lang duurt, het voelt nu aan als een jam, als je wat scherpere keuzes zou maken zou de track wat aan urgentie winnen denk ik.

Maar verder: tof :okdan:

Wat heb je hier allemaal voor gebruikt?

Dank voor je feedback Nightstorm. Ik heb zelf ook getwijfeld of de track door moest gaan na 5:16. Maar ik was nog niet klaar :). Er moest nog een opbouw in het slot. Dacht dat ik dat met de gefilterde dingetje kon doen. Het is misschien een beetje als het slot van The Sixth Sense. Je denkt dat het klaar is, maar er komt nog iets. Of zo. Waar ik trouwens zelfs het meest tevreden mee ben, is het stuk van 3:07 tot 4:31.

Ik werk alleen maar ITB met Cubase. Op een aantal sporen gebruik ik de Nexus, 5 drum sporen (heb een redelijk arsenaal aan losse drum samples tot mijn beschikking), de Rhodes komt uit de Elektric Piano VST 1.5, gitaar was mono dus die heb ik gedubbeld met links een afwijkende delay, reverb en eq van rechts, een spoor met de tenor sax, en eentje met de trompet. Dat is het eigenlijk wel. Ik heb geen verstand van en interesse in hardware (zonder dat ik mensen voor het hoofd wil stoten overigens ;)).

Beantwoordt dat je vraag een beetje?
 

Attachments

  • The Village CB screen dump.jpg
    The Village CB screen dump.jpg
    61,1 KB · Bekeken: 93
Dank voor je feedback Nightstorm. Ik heb zelf ook getwijfeld of de track door moest gaan na 5:16. Maar ik was nog niet klaar :). Er moest nog een opbouw in het slot. Dacht dat ik dat met de gefilterde dingetje kon doen. Het is misschien een beetje als het slot van The Sixth Sense. Je denkt dat het klaar is, maar er komt nog iets. Of zo. Waar ik trouwens zelfs het meest tevreden mee ben, is het stuk van 3:07 tot 4:31

Zolang je maar niet gaat doen als de regisseur van the Sixth Sense, qua weten wanneer je moet stoppen ;)

Ik werk alleen maar ITB met Cubase. Op een aantal sporen gebruik ik de Nexus, 5 drum sporen (heb een redelijk arsenaal aan losse drum samples tot mijn beschikking), de Rhodes komt uit de Elektric Piano VST 1.5, gitaar was mono dus die heb ik gedubbeld met links een afwijkende delay, reverb en eq van rechts, een spoor met de tenor sax, en eentje met de trompet. Dat is het eigenlijk wel. Ik heb geen verstand van en interesse in hardware (zonder dat ik mensen voor het hoofd wil stoten overigens ;)).

Beantwoordt dat je vraag een beetje?
Bijna :) Waar komen die sax en trompet vandaan? Samples?
 
Gaaf man! Lekkere vibe. Muzikaal en goed geproduceerd. Hoe heb je de live instrumenten ingespeeld samplepacks/kontakt o.i.d.?
 
Dokter, ik kan op 2 manieren naar jou track luisteren : als luisteraar en als muzikant.
In het eerste geval is het een ok track die me niet stoort, maar ook niet erg opvalt.
Als muzikant moet ik zeggen dat ik al veel betere dingen van jou heb gehoord. Maar dat is ook perfect normaal. de ene keer top, de andere is wat minder. Deze track is idd ook te lang en er gebeuren buiten wat solotjes, weinig spannende dingen. Mainstream Jazzy stukje zeg maar. Perfect als achtergrond muziekje. Technisch zit het allemaal wel goed, maar ik mis wat 'song', compositie, structuur. Misschien denk ik teveel pop ?
Al bij elkaar toch petje af voor het resultaat.
 
Wow, deze track is gewoon zeer goed! Complimenten, de mix is ook errug netjes. Nice met de gitaar enzo. Als enige kritiek misschien de lengte, iets te lang imo.
 
Zolang je maar niet gaat doen als de regisseur van the Sixth Sense, qua weten wanneer je moet stoppen ;)

Bijna :) Waar komen die sax en trompet vandaan? Samples?

Gaaf man! Lekkere vibe. Muzikaal en goed geproduceerd. Hoe heb je de live instrumenten ingespeeld samplepacks/kontakt o.i.d.?

Live instrumenten zijn ingespeeld door een Italiaanse heer met de naam Franco Quadroni. Niet speciaal voor mij helaas :). Ik haal al mijn samples (ook de vocals) van looperman.com. Vrij grote website waar allerhande artiesten hun kunstje achterlaten. Alle loops en acpella's zijn vrij van royalties, bij non-commercieel gebruik. Ik kan jullie echt eens aanraden daar een kijkje te gaan nemen.
 
Dokter, ik kan op 2 manieren naar jou track luisteren : als luisteraar en als muzikant.
In het eerste geval is het een ok track die me niet stoort, maar ook niet erg opvalt.
Als muzikant moet ik zeggen dat ik al veel betere dingen van jou heb gehoord. Maar dat is ook perfect normaal. de ene keer top, de andere is wat minder. Deze track is idd ook te lang en er gebeuren buiten wat solotjes, weinig spannende dingen. Mainstream Jazzy stukje zeg maar. Perfect als achtergrond muziekje. Technisch zit het allemaal wel goed, maar ik mis wat 'song', compositie, structuur. Misschien denk ik teveel pop ?
Al bij elkaar toch petje af voor het resultaat.

Ik snap je helemaal en het klopt ook wat je zegt. Ik had met deze track dan ook geen "liedje" voor ogen. Het moest het gevoel weergeven dat ik kreeg bij het bezoek aan dit stadsdeel (zie inleidende tekst). Het is geen luisterliedje geworden, maar meer een sfeerliedje. Dus ik vat je opmerking "als achtergrond muziekje" dan ook op als een compliment :).

Thanks voor je kritische feedback! Complimenten in ontvangst nemen is natuurlijk leuk, maar ik ga er niet beter door produceren.
 
Wow, deze track is gewoon zeer goed! Complimenten, de mix is ook errug netjes. Nice met de gitaar enzo. Als enige kritiek misschien de lengte, iets te lang imo.

Thanks Arv! De lengte van de track ga ik komend weekend nog eens goed naar kijken. Ik denk dat er in het slotaccoord nog wel wat ruimte zit om te schrappen.
 
Dr, ik,zou wel eens een keer wat willen horen ZONDER samples en loops
Gewoon een eigen stuk muziek met gewoon vsti's betrap me erop dat hetgeen vaak aanspreekt juist de leentjebuur van samples van anderen is. Dus een conga loopje stretchen en verknippen dat geloof ik wel, maar laadt gewoon eens een jazz kit in halion en ga zelf eens los? Los daarvan speel je wel lekker keys rifjes, dat zit wel goed, maar wil nu ook de rest wel eens horen
 
Dr, ik,zou wel eens een keer wat willen horen ZONDER samples en loops
Gewoon een eigen stuk muziek met gewoon vsti's betrap me erop dat hetgeen vaak aanspreekt juist de leentjebuur van samples van anderen is. Dus een conga loopje stretchen en verknippen dat geloof ik wel, maar laadt gewoon eens een jazz kit in halion en ga zelf eens los? Los daarvan speel je wel lekker keys rifjes, dat zit wel goed, maar wil nu ook de rest wel eens horen

Hhmmm... Ik zie het maar als compliment. Kijk eens naar het plaatje in post 21 (bovenaan deze pagina). De enige samples die ik heb gebruikt zijn die van de analoge instrumenten. Ik heb 5 sporen gebruikt voor de drumtrack. Gewoon intekenen en inspelen die handel.

Als ik het woord "sample" gebruik in combinatie met drums, dan heb ik het over de losse kicks, hats, snares, etc. Ik heb een heel arsenaal aan geluiden tot mijn beschikking. Daar bouw ik mijn drumtracks mee. Ik doe niet aan loops (ja, een keertje bij mijn 23e track geloof ik).
 
Back
Top