Een tussendoortje: One Mission [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Een dingetje dat ik al langer had liggen maar niet eerder heb afgemaakt dan vandaag. Het is, zoals in de titel geschreven, een tussendoortje. Even geen Rhodes of temperatuursafhankelijke strandmuziek. Heb vrij random twee vocals (van Subcupboard en AnomalyJ) gebruikt omdat het qua sfeer goed leek te passen. Naar teksten luister ik al lang niet meer (gaat namelijk in de meeste gevallen over zaken die toch echt al eens eerder zijn beschreven) en in deze track is een en ander sowieso lastig te volgen.

Graag uwen terugkoppeling. Gaat dit tussendoortje er zo in, of is het alleen met een paar slokken sterke koffie weg te werken?

Weesch gegroet.

 
Zo zeg, mooi tussendoortje waarde doctor! Ik luister 's avonds in bed vaak naar Soma FM - Groove Salad. Deze track zou piekfijn passen in de playlist van dat station!
Ben wel benieuwd wat voor tools je gebruikt hebt om deze track te maken. (hardware/software)
Mooie balans ook van je mix!
 
Soma FM is mij onbekend. Ik ga hem straks eens even opzoeken.

Dank voor je mooie woorden! Ik gebruik alleen software, Cubase 5 als daw en een serie aan plugins. Deze track heb ik ook geen master keyboard voor gebruikt. Gewoon intekenen die lijntjes :). Filterje en delay hier en daar, beetje EQ op de sporen. Ik gebruik Groove Agent One van Cubase voor de drumtrack en ik ben een grote fan van REVerence voor de reverb. Meeste geluiden komen uit Nexus 2. Heb de Lush-101 op een spoor gebruikt. Percussie met het toetsenbord van mijn laptop ingespeeld, dus niet via Groove Agent. That's it.

Die mixing is voor mij een kwestie van gewoon goed luisteren. Ik heb twee KRK's 5 als monitoren, maar die moet je bijna als hoofdtelefoon gebruiken als je precies wilt horen wat er gebeurt, dus ik gebruik eigenlijk altijd mijn koptelefoon (HD 590).

De vocals komen, zoals voor mij gebruikelijk, van Looperman.com. Daar ben ik als een kind in de snoepwinkel :).
 
Laatst gewijzigd:
Prima track, lekker sfeervol en relaxt. De vocals maken het wel een beetje cheesy, maar dat vind ik al snel bij de meeste tracks en ben sowieso niet zo kapot van mannelijke vocals in elektronische muziek. Misschien kun je dat vervangen door een soort lead sound of wat leuke effect sounds.
 
Laatst gewijzigd:
Prima track, lekker sfeervol en relaxt. De vocals maken het wel een beetje cheesy, maar dat vind ik al snel bij de meeste tracks en ben sowieso niet zo kapot van mannelijke vocals in electronische muziek. Misschien kun je dat vervangen door een soort lead sound of wat leuke effect sounds.

Dank voor het luisteren Wootson! Ik gebruik eigenlijk nooit male vocals, of in elk geval zeer beperkt. Ik vond zijn timbre en het accent in dit geval juist wel heel gaaf. Ik ga er vanavond nog even mee knutselen en zal je ideeën eens uitproberen. Echt :).
 
Lekkere track hoor! Heerlijk chillen, ik zie een ondergaande zon, blije mensen, palmbomen voor me. Die male vocals passen juist heel goed, niet te opvallend. Zorgt voor een prettige afwisseling tov de akkorden en pads. Die zangeres later in de track vind ik minder geslaagd. Male vocals hebben juist wel wat. Zeker als het een sample uit een speech is of intro van een oude jazzplaat. Klinkt ook goed en helder hier op de laptopspeakers. De mix lijkt zeker goed in balans!
 
Ja goed gedaan, vind die vocal juist el grappig, de solo in het midden ook, alleen dáár naar mijn smaak net iets te veel vibrato, maar mooie melodie en progressie.
 
Lekkere track hoor! Heerlijk chillen, ik zie een ondergaande zon, blije mensen, palmbomen voor me. Die male vocals passen juist heel goed, niet te opvallend. Zorgt voor een prettige afwisseling tov de akkorden en pads. Die zangeres later in de track vind ik minder geslaagd. Male vocals hebben juist wel wat. Zeker als het een sample uit een speech is of intro van een oude jazzplaat. Klinkt ook goed en helder hier op de laptopspeakers. De mix lijkt zeker goed in balans!

Ja goed gedaan, vind die vocal juist el grappig, de solo in het midden ook, alleen dáár naar mijn smaak net iets te veel vibrato, maar mooie melodie en progressie.

Fijn! Dank heren voor de comments en het luisteren.

@hajohoek: ik had bij deze track juist niet het gevoel van een strand en palmbomen, vond ik hem net iets te duister voor.

@Raphie: Bedoel je vibrrato of legato? Vond zelf ook wel iets teveel in die solo zitten. Maar dat is zo opgelost. Ga ik zo nog even doen. Thanks!
 
Laatst gewijzigd:
leuk uitgedokterde track :koffie:
Gek eigenlijk dat de tracks waar ik het minst tijd aan besteed, beter worden gewaardeerd dan de tracks waar ik meer dan 100 uur in heb zitten.
omdat dat soort tracks wellicht meer een denkproces gaan worden ipv een gevoelsqueste...?
 
Die ervaring heb ik ook. Stukken waar ik vijf maanden aan heb gewerkt, worden minder gewaardeerd dan stukken die ik in een dag heb opgenomen. Maar het scheelt wel dat je een vakman bent. Prima te verhapstukken voor een tussendoortje. Ik heb er niets op aan te merken.
 
Die ervaring heb ik ook. Stukken waar ik vijf maanden aan heb gewerkt, worden minder gewaardeerd dan stukken die ik in een dag heb opgenomen. Maar het scheelt wel dat je een vakman bent. Prima te verhapstukken voor een tussendoortje. Ik heb er niets op aan te merken.

Blijft een vreemd fenomeen. Verder ga ik welhaast naast mijn klompen lopen. Dank voor het luisteren Akikaze! :okdan:
 
Back
Top