Update...

Hmmm, een goede vriendin vindt het: 'typisch een muziekje van mij.'
Ik weet niet zo of ik dit nu als compliment kan opvatten... :-S
 
Nou..... De hele timing is gewoon zwaar kudt :D was je dronken achter de piano?
- mooi arrangement en melodie en instrumentkeuze
- executie is echt niet goed :D (mild gezegd)
Als je dit ff lekker serieus netjes in een sequencer inspeelt en er ff de tijd voor neemt, heb je een mooi moppie muziek, nu iis het plezier vergalt door je " pianospel" (en een paar andere zaken die ook nog niet helemaal lekker lopen)
 
Nee, ik was niet dronken.. :-P Heb ditgeïmproviseerd 's ochtends na mijn eerste kop koffie..
Ik was eigenlijk niet van plan dit in te spelen in een sequencer. Omdat ik namelijk geen midi-in heb op m'n pc-tje...
Misschien dat ik het dan nog maar een keer probeer te spelen....
Welke zaken lopen er nog meer niet lekker?

En ik vroeg eigenlijk of de piano wat valserig klonk... :-P
 
Je hoort in de begeleidinging dat een paar zaken ook niet helemaal lekker zijn opgelijnd,
Knap dat je dit lve meespeelt, maar waarom ga je niet gewoon met een daw werken oude cubase of logic en neem je het gewoon in je sequencer op? Is toch geen doen zo?
 
Ik heb niet meegespeeld. De synths en drums heb ik er later omheen geprutst... (in een DAW).

Je bent wel erg kritisch hoor.. Meer dan de helft van mijn 'pianospel' is wel goed getimed... :-P
 
Lol, iets minder als de helft dus niet ;) (glas halfvol/leeg)
Kijk als je de tijd neemt om dit netjes uit te werken, dan vind ik hem leuk genoeg voor m'n iPod, nu laat ik hem liggen door de timing
 
Ok, ok... Ik zal 't wel opnieuw inspelen.. :-P
Misschien is het nu gemakkelijker te 'timen' omdat ik er inmiddels dus begeleiding bij heb.. :-)

Maar is de Hammond nou valserig of niet?
 
Hmm, dan zal dat misschien aan mij liggen...
Sowieso vind ik vaak iets vals klinken, wanneer ik het veel gehoord heb...
 
ja da's niet makkelijk, daarom kan je beter gewoon 10min freewheelen in een sequencer en daarna de beste stukjes achter elkaar zetten
 
Dat is vast zo. Maar ik typte al dat ik geen midi-aansluiting heb op mijn pctje.
Ik doe 't met de line-in naar de onboard geluidskaart.
En nee, op dit moment geen budget voor iets nieuws .. :-)
 
Trek ze dan wat rechter in je DAW (I know, hebben we het al eens over gehad :D).
Dank voor uw reactie waarde Dr! Kunt u mij uitleggen hoe ik in een audiobestand, verkregen door mijn pianootje op de line-ingang van mijn pctje aan te sluiten, nootjes 'recht kan trekken'? Dat lijkt mij namelijk onmogelijk met het betreffende .wav bestand, wanneer ik tijdens het spelen gebruik heb gemaakt van de sustain pedaal... Daarnaast vind ik mijn meest recente versie helemaal niet zo 'zwaar kudt getimed'. En 'quantesizing' is gewoon niet leuk.. :-P
 
Laatst gewijzigd:
Wel, da's een goeie. Wellicht had de mogelijkheid bestaan het wav bestand om te zetten in midi. Maar goed, ik begrijp uw punt.

Quantizing is ontzettend leuk juist!

Kun je niet gewoon met usb werken?
 
Kun je niet gewoon met usb werken?
In de tijd dat mijn Hammond pianootje werd gebouwd, bestond er nog geen usb.. :-)

*Edit* Misschien dat er kastjes zijn om van midi naar usb te geraken.
Maar zoals ik eerder typte, op dit moment geen budget...

Quantizing is ontzettend leuk juist!

Ik heb de encyclopedie er eens op nageslagen en moet tot mijn verontrusting constateren dat de discussie hierover wellicht eindeloos kan worden... http://nl.wikipedia.org/wiki/Quantize
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de encyclopedie er eens op nageslagen en moet tot mijn verontrusting constateren dat de discussie hierover wellicht eindeloos kan worden... http://nl.wikipedia.org/wiki/Quantize



Haha, nou, ik heb nog de hele avond voor je :D.

Overigens, en daar laat ik het bij, je hoeft natuurlijk niet de track te quantizen (misschien leent sommige muziek daar beter voor dan andere). Paar nootjes recht trekken kan natuurlijk altijd (mits de techniek het toelaat).
 
Back
Top