Gloomer - The Watchers (nieuwe versie))

God ja Gloomer mag ik een beetje kritisch zijn ? Het is 'een' track. Enkel de inzet verdient al een pluim.
Je melodietje zit qua frequentie wat teveel in de onderliggende string. En loopt ook te lang door naar mijn gevoel.
Maar om eerlijk te zijn : ik heb hier op SF al dingen gehoord die niet eens in de buurt komen van dit niveau. laat staan waard zijn om gepost te worden...Wees dus blij. Oefening baart kunst. Ikzelf ben ook nog steeds aan het oefenen. ;-)
 
Ik word er vrolijk van :)

Fijne blije zomerse track wel..
 
Doet me denken aan oude Superstition dingen!
 
Of oude Paul van Dijk dingen ofzo. Ik heb eigenlijk geen feedback... zal wel goed zijn dan :D
 
Lekker trackie hoor. Ik vind alleen die reversed fills niet zo mooi. Steekt heel erg af t.o.v. de rest van de percussie...
 
Thanks a lot djtt !!

Die reversed fill, is de plugin Gross Beat, die meekomt met FL-studio. Ik had hem al minder fel gezet na een paar opmerkingen van dezelfde aard..

:okdan:
 
Doet me denken aan oude Superstition dingen!

NAA !!! nee klinkt echt niet als de voorbeelden. Je hoort gewoon dat gloomer digi is en de voorbeelden analoog (mpc gebeuren kan ook ). (of het is niet goed gemixst). Voor de rest hou ik me er buiten.Kan wel een beetje in de buurt komen van buuren. maar daar hou ik helemaal niet van te gelikt waarschijnlijk niet slecht gewoon niet mijn smaak.
 
Laatst gewijzigd:
Op 2:07 is een soort klokkenspel hoorbaar, dat ook op meerdere plaatsen in de track aanwezig is. Dit klinkt nogal overheersend en niet harmonisch met de rest. Voornamelijk als de beat loopt en dit er tussendoor komt. De reverse beat/glitch effecten waar ik in de vorige versie al commentaar op gaf zijn wel verbeterd en minder storend. Al met al komt het qua structuur, mix en geluidjes wel dicht in de buurt van de commerciële trance muziek van rond het jaar 2005 zoiets. Ik ken in ieder geval één plaat die heel erg veel lijkt op deze track, maar ik kom nog altijd niet op de naam...
 
Best een chill deuntje, lekkere oldschool progressie. Doet idd denken aan de wat oudere trance zo rond de eeuwwisseling of daarvoor (Binary Finary bv.) De offbeat hihat is me te schel, en die fills vind ik ook niet echt mooi. Op 3:20 en 3:50 komt er een soort koor doorheen en die past ook niet helemaal. Verder best ok.
 
Wow Binary Finary, dat is een flink compliment, dank je wel !!

Dat koortje is er gekomen omdat iemand me zei dat deze track wel female vocals kon gebruiken, dan heb ik er maar een vrouwenkoortje opgezet. Ik persoonlijk vind dat heel goed klinken eerlijk gezegd ;)

Thanks Stupide !!
 
Relaxte track man! Ook de overall sound vond ik heel mooi, geen geluidje stond me tegen, het klonk heel goed afgemixt. Je weet goed waar je mee bezig bent. Ik had alleen iets rauwers bij jou verwacht... maar dit is gewoon goed.
 
het wat een leuke reacties guys, dat had ik echt niet verwacht ;) Thanks a lot !!

Child of arT, iets rauwer ? Ja, dat zijn jullie van me gewend hé, maar ik dacht : laat ik nou eens wat commercieel maken ;)
 
Back
Top