[acid techno] Hooverblade - Analoog Pathonoom

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.261
Locatie
Utrecht
Ik hoop dat je hem leuk vindt, hoe dan ook, ik hoor het graag!

Hooverblade - Analoog Pathonoom

 
Dat hoor ik nu al 20 jaar, dat mijn tracks te repepetirietief zijn, misschien moeten ik eens iets gaan doen met met deze kritiek. Bedankt Gloomer!
 
ACIIIIIIIIIIID!

Gaaf man :D
 
Misschien een paar maanden te laat, maar hier mijn input :)

Het repetitieve zit volgens mij niet zozeer in de loops; hardfloor maakt ook nummers van 7 minuten met een enkele repetitieve loop.
Volgens mij is het punt dat de 303 / x0x / whatever je gebruikt voor de main acid line er gelijk al flink distorted en aanwezig inkomt - er is geen echte opbouw in de main acid line.
Om Hardfloor als voorbeeld aan te houden (lijkt me geen beroerde leidraad), ik zou beginnen met de track zonder de acid line, en 'm er langzaam in laten komen zonder distortion, en met de cutoff helemaal naar beneden gedraaid.
Langzaam wat drum elementen erbij laten komen, de acid line met low cutoff op laten komen, en dan langzaam opbouwen naar het distorted snerpende gebeuren.

Positieve noot, je hebt een lekkere achtergrond synth / waas ambience.
De track heeft wmb zeker potentie, enkel wat meer aan opbouw / afbouw / opbouw werken.

Aan de andere kant, ik heb er ook helemaal geen verstand van, dus neem dit met een paar kilo zout :)
Anyway, ga zo door !

Edit:
En het lijkt alsof je reverb op je basskick hebt zitten, die zou ik er accuut af halen. (Ik kan het ook verkeer horen, heb momenteel shittie koptelefoon..)
 
Die laatste reacties had ik nog niet gezien! Bedankt voor uw aandacht en reacties!

@LED Ik heb geen reverb op de kick, maar je hebt wel een punt dat de acid er wat vroeg in klapt, misschien is het beter vol te houden, als dat nog fftjes wat uitgesteld was.
 
Back
Top