Track van Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

phochos

Berliner School Member
Lid sinds
12 februari 2003
Berichten
10.055
Locatie
Den Haag
Hierbij een track van het album Summer Breeze, de laatste verschenen op bandcamp van Phochos.

https://soundcloud.com/phochos/summerbreezepart1-mp3
 

Attachments

  • Summer Breeze.jpg
    Summer Breeze.jpg
    84,6 KB · Bekeken: 35
Laatst gewijzigd:
Het begint vind ik erg OK, maar al snel verzand het in typische magix-meuk
 
Het begint vind ik erg OK, maar al snel verzand het in typische magix-meuk

Klopt, is ook deels met Magix opgenomen.
 
ik kan mijn aandacht er geen 20 minuten erbij houden.. Waarom maken sommige producers hun track zo lang trouwens ?

Die Nintendo geluidjes in je track vind ik ook niet zo heel goed.

Wel knap geproduceerd, dat wel.

Cheers ;)
 
heeft wel een paar geinige passages maar over het algemeen blijft het maar op 1 toon (qua transponatie vlak) doorgaan...
ik kan mijn aandacht er geen 20 minuten erbij houden..
het klinkt ook een beetje alsof er 2 nummers van 10 minuten aan elkaar zijn geplakt...
 
De eerste zeven minuten zoiets klinkt wel leuk, de rest is opvulling om er maar een zo lang mogelijke track van te maken. Mijn advies: stoppen met zulke lange tracks maken, want het is erg moeilijk om zo lang de aandacht vast te houden. Ambient tracks zijn natuurlijk vaak van lange duur, maar tracks zoals welke je nu hebt gepost vallen van de ene soort sound in de ander. Hierdoor word het meer een soort slechte mix van een dj. Daarnaast associeer ik deze muziek niet bepaald met een zomers briesje.

Oja, en lekker kappen met Magix loops.
 
Niets mis mee om lange tracks te maken.....ik hoor net zoveel slechte korte tracks, dan kan je toch niet adviseren om nog kortere tracks te gaan maken?
Lange tracks kunnen je juist op plekken brengen die je niet kan halen met een korte track en vice versa.
Gewoon blijven oefenen en blijven bouwen...
 
Niets mis mee om lange tracks te maken.....ik hoor net zoveel slechte korte tracks, dan kan je toch niet adviseren om nog kortere tracks te gaan maken?

Daar zit wat in natuurlijk.

Ik bedoel voornamelijk het aan elkaar plakken van korte tracks die qua klank soms wel erg veel verschillen. Dus, niet te veel van hetzelfde, maar ook niet een ommezwaai naar Nintendoland.
 
Daar heb je een punt....een verhaal is belangrijk als je de lengte inggaat.....
 
Het stukje na 15 minuten vind ik erg leuk. Het koortje dat er daarna bijkomt mag misschien iets subtieler, maar het werkt wel als soort van tegenmelodie tegen die belletjes. Lekker zomers, ik kan daar best wegdromen naar dat eilandje
 
Niet slecht, maar zoals al door anderen is gezegd, mis ik hier een beetje een verhaal. Het zijn veel kleine ideetjes, als een kralenketting aan elkaar geregen zonder naar de kleur van de kralen te kijken. Veel simpele stukjes ook, die wat kaal aandoen.
 
Ik heb het gevoel dat ik het allemaal al eens gehoord heb. Niet echt iets vernieuwend.

Een week of 2 geleden , in een pas gesloten draadje vertelde je alleen met hardware verder te gaan.
En nu hoor ik weer een Magix soundje
 
Ik heb het gevoel dat ik het allemaal al eens gehoord heb. Niet echt iets vernieuwend.

Een week of 2 geleden , in een pas gesloten draadje vertelde je alleen met hardware verder te gaan.
En nu hoor ik weer een Magix soundje

Dit had ik nog liggen.:okdan:
 
Ik ga pas weer luisteren als het geen Magix is, dus ik zou er blij mee zijn als je dat er bij zet.
 
Hoi Jos

Een paar vraagjes, en heb het beste met je voor, dus bedoel er niets negatiefs mee.
In de begin jaren maakte je van die mooie muziek. De laatste jaren horen we alleen maar Magix dingen.
En ok soms klonken ze wonder boven wonder nog eens redelijk goed ook.. Maar is dat muziek maken? Het stapelen van blokjes op een scherm.
Mis je de inspiratie voor echt goede dingen? Elke keer vertel je ons, dat je Magix in de hoek zult zetten, maar elke keer bedelf je ons weer met die meug ... Ok, het is makkelijk werken soms wel 3 projecten in een weekend. Maar maak eens wat goeds, werk die dingen eens uit zoals je dat vroeger deed. En nu niet zeggen, ja er moeten nog synths binnenkomen en dan ga ik beginnen.

Dus Jos maak ons allen eens blij met wat moois, We weten dat je het kan :)
 
Hoi Jos

Een paar vraagjes, en heb het beste met je voor, dus bedoel er niets negatiefs mee.
In de begin jaren maakte je van die mooie muziek. De laatste jaren horen we alleen maar Magix dingen.
En ok soms klonken ze wonder boven wonder nog eens redelijk goed ook.. Maar is dat muziek maken? Het stapelen van blokjes op een scherm.
Mis je de inspiratie voor echt goede dingen? Elke keer vertel je ons, dat je Magix in de hoek zult zetten, maar elke keer bedelf je ons weer met die meug ... Ok, het is makkelijk werken soms wel 3 projecten in een weekend. Maar maak eens wat goeds, werk die dingen eens uit zoals je dat vroeger deed. En nu niet zeggen, ja er moeten nog synths binnenkomen en dan ga ik beginnen.

Dus Jos maak ons allen eens blij met wat moois, We weten dat je het kan :)

Dat ga ik binnenkort weer doen, zit nog op een paar apparaten te wachten. Zodra die binnen zijn ga ik alleen nog maar met hardware werken, voor de Kutnummers rubriek blijf ik dan Magix gebruiken, maar zal ook eens een poging wagen om het met de toetsen te proberen.

En mocht er toch no magix gebruikt zijn, dan zet ik dat er voortaan bij.

:okdan:
 
Hoi Jos

Een paar vraagjes, en heb het beste met je voor, dus bedoel er niets negatiefs mee.
In de begin jaren maakte je van die mooie muziek. De laatste jaren horen we alleen maar Magix dingen.
En ok soms klonken ze wonder boven wonder nog eens redelijk goed ook.. Maar is dat muziek maken? Het stapelen van blokjes op een scherm.
Mis je de inspiratie voor echt goede dingen? Elke keer vertel je ons, dat je Magix in de hoek zult zetten, maar elke keer bedelf je ons weer met die meug ... Ok, het is makkelijk werken soms wel 3 projecten in een weekend. Maar maak eens wat goeds, werk die dingen eens uit zoals je dat vroeger deed. En nu niet zeggen, ja er moeten nog synths binnenkomen en dan ga ik beginnen.

Dus Jos maak ons allen eens blij met wat moois, We weten dat je het kan :)

Vanaf 13 december ga ik beginnen met het project GAIA, dan is echt alles binnen. Wil echt even wachten tot ik alles heb. Maar dan zal ik weer wat juweeltjs proberen voor te schotelen.:D
 
Vanaf heden zijn alle albums op bandcamp gratis te downloaden. Ook de albums die nog gaan komen zullen gratis te downloaden zijn. Het is een hobby voor me en hoef er dus geen geld mee te verdienen.
Wellicht zuur voor diegene die wel al een album betaald hebben, maar zie maar zo............je mag nu alles gratis hebben.

Mocht je muziek ergens voor willen gebruiken: Dat mag gewoon, als je maar wel bij je credits neerzet dat de muziek door mij gecomponeerd is.:okdan:
 
Phochos, misschien kun je het dan verduidelijken door op Bandcamp gebruik te maken van een vorm van de Creative Commons licentie. In je profielopties kun je ook een paar tags toevoegen die dan gelden voor alle tracks/albums die je op Bandcamp hebt staan (free music, free download, Creative Commons).

Oja, wel uitkijken met materiaal uit Magix Soundpools 17 en hoger. Daar heb je een commerciële licentie voor nodig en mag je niets van herdistribueren in wat voor vorm dan ook.
 
En nu niet zeggen, ja er moeten nog synths binnenkomen en dan ga ik beginnen.
Dat ga ik binnenkort weer doen, zit nog op een paar apparaten te wachten.
Tja... *D

Wel stoer om alles gratis weg te geven. Ik zou zeggen: maak het publiek eerst afhankelijk van jouw (gratis) muziek, en ga dan geld verdienen met nieuw werk.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top