Peanut butter jam

Tof. Als je hier nog een schepje bovenop doet, komt je enigszins in de buurt van de Ozric Tentacles of Quantum Fantay. En dat mag ik wel. :-) Qua opname/mix kan er nog wel wat worden verbeterd. Ik hoor weinig bas en de drums zijn ook niet echt jofel. Maar goed, het muzikale voert de boventoon.

Is dit solowerk of met een band?
 
ik mis een tel in de beat.. het klopt dus niet muzikaal gezien.....

gewoon amateur a-muzikaal stuff ..

maar de zanglijn is aardig.
 
ik mis een tel in de beat.. het klopt dus niet muzikaal gezien.....

gewoon amateur a-muzikaal stuff ..

maar de zanglijn is aardig.

goed verhaal idd, welke tel mis je waar?
die 5e tel in maat 34,5?
klopt, die zit er namelijk deze keer niet in....
:mega:

space

rook je zoon ook wiet?
\

nopem, we roken beide geen wiet, dit nummer is tot stand gekoemen na 3 glazen rooie wijn....:D (wel goeie)

:mega:
 
ik bedoel:

als je goed met de beat meetelt, dan kom ik tot 7 tellen en een beat hoort 8 tellen te hebben.
dus het klopt niet volgens de muzikale wetten.

het probleem wordt nu dat je elke keer meer tellen van de volgende maat erbij gaat tellen en het niet meer te volgen is.
het aantal tellen in een maat moeten sowieso deelbaar door twee zijn. dat heeft geloof ik iets te maken met het feit dat we o.a. twee handen, twee ogen, twee oren, twee hersenhelften en voeten hebben.

kijk, nu gebeurd dit:
1234567 1
234567 12
34567 123
4567 1234
567 12345
67 123456
7 1234567
en dan weer:
1234567 1

dus na 7 maten komt de 1 pas weer op de eerste tel..dat klopt niet..:geslaagd:

maar wel lekkere sfeervolle jam verder! :okdan:
 
Klinkt goed, met name ook de gitaar vind ik erg mooi, komt die uit een synth of is het een echte? Muzikaal klopt het wel denk ik toch maar wat de drums betreft sluit ik me aan bij de kritiek. Voor mijn gevoel hoort de drum inderdaad een maat langer, probeer het eens en ik denk dat je die conclusie ook zal trekken.
 
ik bedoel:

als je goed met de beat meetelt, dan kom ik tot 7 tellen en een beat hoort 8 tellen te hebben.

Ik tel niet.. geloof me, dat werkt.
 
ik geinde maar wat. ik ben juist een liefhebber van samengestelde onregelmatige maatsoorten zoals deze
en heb me jaren lang verdiept erin!

dit is een normale en geaccepteerde 7/4 beat. emn in dit geval:
4/4 + 3/4 maat
je zou ook kunnen tellen: 2 + 2 + 2 + 1

het interpreteren van zo'n maat is drummatig best lastig. het mooist vind ik als het ritme zijn geheim niet gemakkelijk prijs geeft. maar in deze vrij langzame beat kan je te makkelijk meetellen.
sneller 2 2 2 1 krijg je dit. tevens een echte Nederlansche band. geen Ozric Tentacles:


maar ook heel leuk is als de drums inderdaad consequent een vierkwartsmaat over de andere 7/4 instrument legt...dan krijg je een spacy verschuiving van de accenten. ook lekker!
 
de gitaar is nutuulk een echte, zelf gespeeld.

het is gewoon een jam, die ik in een keer heb opgenomen, dus geen verbeteringen of overdub achteraf.
uurtje klooien en dan is het af....:okdan:
de drums heb ik gekocht van jim dooley, ik zal hem een schop onder z´n kont geven als ik hem weer tegenkom, en zeggen dattie een beetje normaal moet gaaan drummen....:D

:koffie:
 
ik vind die drum juist nogal tam...alsof ie een kalmeringsmiddel heeft ingenomen en totaal
verdoofd zit te spelen.
Er past een veel vrijere en wildere drumpartij bij die alle kanten van de 7/4 laat zien!
 
Back
Top