beatje met acapella van dr. octagon

Cor de Selektor

Nieuwkomer
Lid sinds
4 november 2013
Berichten
16
https://soundcloud.com/cor-de-selektor/blue-flowers-cor-de-selektor

zal er binnenkort nog wat meer opzetten, dit is ook de eerste keer dat ik eigen dingen op internet zet(ben een noob met internet)...eigenlijk vindt ik 75 procent van wat ik maak niet goed genoeg om te delen, maar dat is een kwestie van veel doen denk ik...ben er eigenlijk ook niet heel erg pro mee bezig, daarom hopend op feedback..over t proces; alles haal ik van vinyl, samples, maar ook elke keer weer losse snares, hihats en kicks..eigenijk alles wat maar tof klinkt..eerst opnemen op tape of met adobe audition(zoals mn maat dilago me geleerd heeft 10 jaar geleden), daarna alles eruit knippen wat ik moet hebben, dat in een mapje met vaak de naam van de plaat, en dan de hele zooi in fruityloops gooien, waardoor ik eigenlijk mn minilaptopje gebruik als een soort van drumcomputer, maar vaak is t gewoon programmeerpuzzelwerk..en in dit geval heb ik fruity laten lopen en er een acapella overheend gespeeld met draaitafel, dat dan weer opgenomen op tape(pretty omslachtig ofniet)...mensen goeie suggesties voor analoog hardware-spul, behalve die mpc's? en wat wordt er nog meer veel gebruikt voor dit soort dingen?
 
haha, dat komt door slechte opname van de plaat zelf...kun je vaak maar heel weinig aan doen volgens mij, jammer maar soms kan t nog wel wat hebben ook....en die andere tracks zullen vast ook slecht gemastered zijn, maar ook daarover zijn alle tips welkom....ps. die soundcloud heb ik alleen ff aangemaakt om wat te kunnen posten hier, dingen moeten nog wel wat afgewerkt worden
 
Een ruisje kan idd een goed effect geven in dit genre, maar deze is naar mijn smaak toch wat te prominent aanwezig Cor :).

Misschien je samples wat nabewerken, noise removal, gate?
 
Back
Top