Solidtrax - Parabola

Dit is dus typisch zo'n track die qua arrangement extreem lekker is, met een goede groove, maar me totaal niks doet qua instrumenten, het klink vlak en sompig
qua mix, zou ik denken aan veel meer laag, veel minder 200-500 en meer hoog, hij klinkt een beetje muffled. het klinkt niet fris/open. er is een verschil tussen phasey en open, dit klinkt IMHO phasey (> kunstmatig breed)

Dit zou wanneer met betere instrumenten gedaan wel een kans maken voor mau5trap. maar nu vind ik hem veels te ITB klinken. Ik heb de MP3 gedwonload om soundcloud uit te sluiten. maar ja de contest was om deze VSTi te gebruiken begrijp ik.
 
Dit is dus typisch zo'n track die qua arrangement extreem lekker is, met een goede groove, maar me totaal niks doet qua instrumenten, het klink vlak en sompig
qua mix, zou ik denken aan veel meer laag, veel minder 200-500 en meer hoog, hij klinkt een beetje muffled. het klinkt niet fris/open. er is een verschil tussen phasey en open, dit klinkt IMHO phasey (> kunstmatig breed)

Dit zou wanneer met betere instrumenten gedaan wel een kans maken voor mau5trap. maar nu vind ik hem veels te ITB klinken. Ik heb de MP3 gedwonload om soundcloud uit te sluiten. maar ja de contest was om deze VSTi te gebruiken begrijp ik.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te luisteren en te reageren! De tijdsdruk en de beperkingen van zo'n one synth contest zorgen enerzijds ervoor dat we onszelf pushen creatief te zijn met de beperkte middelen die we op dat moment hebben, maar we merken ook dat er altijd zo'n typische "one synth contest smaakje" aan zit, die ITB sound waar je het over hebt. Ligt aan ons, maar we zoeken graag een excuus ;-)

Puur kijkend naar het feit dat alles 1 type softsynth is met stock/freeware plugins, dan zijn we zeker blij met het resultaat, maar we kunnen niet wachten om weer een "echte" track te maken met alle middelen die we hebben, zowel software als hardware. Maar ja, druk druk met beta testen, sound design en snel een one synth contest tussendoor.

Nogmaals bedankt voor je reactie, we beamen de kritiek punten die je hebt genoemd.
 
lekkere track. klink een beetje dof. had toch een klimax verwacht waarin de track zich opend en de hoge tonen je rijkelijk vermaken. maar dat komt er nooit. verder vind ik het arrangement niet zo. er is duidelijk weinig tijd in de overgangen gestoken. ik vind de geluiden de overal feel en het idee dat het met 1 synth is gemaakt wel vet. mooie plaat hoor
 
Jullie zijn altijd druk bezig in de KVR community en altijd open voor nieuwe VST(i)'s en daw
sound design lukt ook wel aardig, maar je moet oppassen dat het niet een kunstje wordt

Je hebt hier in potentie een goede hook, een aardig arrangement, maar de percussie en main synths (komt ook door de contest VST) klinken gewoon niet helaas.

Daarnaast, zelfs wanneer je andere middelen zou hebben gebruikt, is er mixtechnisch nog wel het e.e.a. aan winst te behalen, simpel voorbeeld: de main lead die gelijk flink harder gaat wanneer de drums ff worden gemute ergens in het midden van de track > teken van te veel compressie en/of te harde limiting.
het doffe hoog > harde kamer, veel reflecties, weinig akoustiek correctie
het gebrek aan laag, en de overdaad aan 200<500hz de typische 5.25" monitor conus, gepoorte woofer? i.c.m. met wat staande golven in een niet behandelde ruimte. In je kamer klinkt de track waarschijnlijk stukken beter, maar hij is gemixed naar je kamer en dat hoor je ...

zo maar even wat high level tips, waarmee wanneer je dit aanpakt je producties eenvoudig naar een hoger plan kan tillen. de produceer skills zijn er zeker. de positiviteit en doorzettingsvermogen om flink vast te bijten in KVR community stuff ook, dus sleutel aan bovenstaand en til jezelf naar een hoger plan.
 
Ik kan op het moment niet écht oordelen over de mix/master aangezien ik niet in de studio zit. Waar ik wel over kan oordelen is de setting/vibe. Die vind ik persoonlijk wel erg lekker :)
 
lekkere track. klink een beetje dof. had toch een klimax verwacht waarin de track zich opend en de hoge tonen je rijkelijk vermaken. maar dat komt er nooit. verder vind ik het arrangement niet zo. er is duidelijk weinig tijd in de overgangen gestoken. ik vind de geluiden de overal feel en het idee dat het met 1 synth is gemaakt wel vet. mooie plaat hoor

Thanks! Ja, de track klinkt inderdaad wat dof, dit zijn we volledig met je eens. En je hebt gelijk wat betreft de tijd die er in is gestoken, we hadden tijdsnood (en werkten met een beta die ons het leven even moeilijk maakte af en toe) en dat merk je, absoluut. Gezien de beperkte middelen en tijd die we hadden zijn we toch trots op het resultaat, maar eerlijk is eerlijk, we hadden deze track liever als "echte" track gemaakt met alle tijd van de wereld en alle middelen die we maar hebben. Misschien alsnog doen? :)

Jullie zijn altijd druk bezig in de KVR community en altijd open voor nieuwe VST(i)'s en daw
sound design lukt ook wel aardig, maar je moet oppassen dat het niet een kunstje wordt

Je hebt hier in potentie een goede hook, een aardig arrangement, maar de percussie en main synths (komt ook door de contest VST) klinken gewoon niet helaas.

Daarnaast, zelfs wanneer je andere middelen zou hebben gebruikt, is er mixtechnisch nog wel het e.e.a. aan winst te behalen, simpel voorbeeld: de main lead die gelijk flink harder gaat wanneer de drums ff worden gemute ergens in het midden van de track > teken van te veel compressie en/of te harde limiting.
het doffe hoog > harde kamer, veel reflecties, weinig akoustiek correctie
het gebrek aan laag, en de overdaad aan 200<500hz de typische 5.25" monitor conus, gepoorte woofer? i.c.m. met wat staande golven in een niet behandelde ruimte. In je kamer klinkt de track waarschijnlijk stukken beter, maar hij is gemixed naar je kamer en dat hoor je ...

zo maar even wat high level tips, waarmee wanneer je dit aanpakt je producties eenvoudig naar een hoger plan kan tillen. de produceer skills zijn er zeker. de positiviteit en doorzettingsvermogen om flink vast te bijten in KVR community stuff ook, dus sleutel aan bovenstaand en til jezelf naar een hoger plan.

Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie, Raphie, we stellen dit zeer op prijs en nemen dit zeker mee in onze ontwikkeling. Tijdens het masteren merkten we al het probleem met de teveel gebruikte compressie in de mix, maar gezien de problemen die we met de beta van Bitwig ondervonden hadden we even geen zin om dat op te lossen, het was al een klus om de track enigszins af te krijgen. Geen excuus overigens, maar even een toelichting op het geheel.

We werken met twee home studio's, in eentje hebben we al behoorlijk wat energie gestoken in akoestiek optimalisatie, maar we beseffen dat het nog beter kan. De andere ruimte is vrij nieuw en moet volledig onder handen genomen worden. We willen dit zeker aan gaan pakken maar het budget moet het ook toelaten. Het staat wel bovenaan onze prioriteiten lijst, dat sowieso.

Deze mix is ook nog eens 90% koptelefoon (vanwege slapende kinderen/vrouw) en dat was sowieso niet een al te beste ervaring. Nogmaals, geen excuus.

Hoe dan ook, genoeg werk aan de winkel en we zijn heel blij met je feedback! :okdan:

Ik kan op het moment niet écht oordelen over de mix/master aangezien ik niet in de studio zit. Waar ik wel over kan oordelen is de setting/vibe. Die vind ik persoonlijk wel erg lekker :)

Daar zijn we blij mee om te horen, bedankt voor het luisteren en je reactie!
 
De hook is inderdaad wel goed. Voor de rest gaat het snel vervelen, ik zou de track graag nog eens willen horen als ie correct afgemixed is.

Puur kijkend naar het feit dat alles 1 type softsynth is met stock/freeware plugins, dan zijn we zeker blij met het resultaat
Hoezo zou je daar speciaal blij om moeten zijn? Ik ken de plugin, je kan er belachelijk veel mee. Verder zijn stock en freeware plugins natuurlijk prima in orde om een goeie track mee te maken. Als je een piano er in wil hebben wordt het natuurlijk een heel ander verhaal :P.
 
[..]

Hoezo zou je daar speciaal blij om moeten zijn? Ik ken de plugin, je kan er belachelijk veel mee. Verder zijn stock en freeware plugins natuurlijk prima in orde om een goeie track mee te maken. Als je een piano er in wil hebben wordt het natuurlijk een heel ander verhaal :P.

Bedankt voor je reactie. Wat ik bedoel is dat het makkelijker is om je track wat meer ballen te geven als je wel alles mag gebruiken, zoals een lekkere drum kit in je favoriete sampler, je favoriete hardware synths, etc. Curve2CM is vet, dat wel! :)
 
Goed nummer. Heeft verder een goede feel, heeft denk ik met de toonsoort te maken waarin één van de synth-lagen geschreven is.

Zie dat Curve2CM een soort interne step-sequencer heeft, vermoed om controls als volume aan te sturen. Heb je daar veel gebruik van gemaakt?

Enige minpuntje is de laatste 5 seconden. Zou ik er uit halen.
 
Back
Top