Nieuwe TonyBlack track !

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Een nieuwe track van TonyBlack, "711"... als in "Seven Eleven". Stijl is voor mij altijd moeilijk te benoemen.. maar ik hou 't voorlopig even bij Techno. De 303's zijn weliswaar aanwezig.. maar niet zo prominent als in sommige andere nummers.

Setup

MPC2000XL (seq.), Elektron SID Station, S.E. ATC-1, TB-303 (2x), RangeKing Tube Overdrive, MC-202, TR-909, Novation Drumstation V2, TC M-One, Emagic AMT-8, Mackie 1604VLZ Pro, BBE Sonic Maximizer 422A, Nord Micromodular, Philip Rees MDS en Little MCV.

Opname / Mastering

Terratec EWX 24/96 in een PII-400. Opname gemaakt met Wavelab 3 onder Win 98 SE, 24 bit 96 Khz. Nabewerking (Normalize, Magneto, Conversie naar MP3) in SoundForge 5.0 onder Win2000.

Download

hier kun je de file downloaden. Commentaar is van harte welkom !
 
Beslist lekker, vooral het 303 geluid bij 3.45 min. Als men dit afgelopen zaterdag op Teqnoligy had gedraaid was ik niet weggerent. Behalve misschien als het in de set van Luke Slater gedraait was.

Greetz,

Yawgmoth
 
Gewoon super Techno!

Gewoon super Techno!

Ik heb me dus 4:36 heerlijk geamuseerd. Ik ben niet zo´n techno dude, maar dit was gewoon LEKKER! Echt de sounds waren lekker geproduceerd. Verwacht van mij geen opmerkingen van: ´ik zou die clap lichter gemaakt hebben of meer naar rechts, .. of links. Meer of minder compressie hier .... of daar!´ Ik ga altijd van het gevoel wat ik kreeg bij het beluisteren van een nummer. En ik kreeg dus een lekker gevoel bij ´711´!
Als dit is wat jullie doen bij jullie life gigs? Nou dan zit het daar dus ook gewoon ok.

Nogmaals lekker nummer!

Eric
 
Chill... 711 das mijn kamernummer ;)

Lekker track verder... vooral de drums zijn strak en vette geluiden. Ik denk dat de 303 sounds nog VEEEL beter tot hun recht kunnen komen als je dat galmpje eruit (of heel kort) maakt en iig wat minder. Dan komt ie lekker naar de voorgrond... MIsschien kan je dan door de loop van het nummer nog subtiel wat spelen met cuttoff? Dan gaat ie wat mij betreft van een 6.5 naar een 8.5 !!
 
Lekkere track, absoluut... Alleen mis ik een stukje wanneer de kick wegvalt... dat dan de SID en de 303 + rest er lekker uitkomt.Dat is er wel, alleen moet daarin meer gebeuren. Nu valt alleen de kick weg en gebeurt er niets extra's... Het loopt nu door van begin tot eind. Maar ik vind dit wel stoer klinken.. klasse.
 
Laatst gewijzigd:
Een lekker nummer met een goede drive.

De mix is echt goed. De kick is net iets te strak/hard qua compressie denk ik. En misschien iets meer hoog in het algemeen. En ik kan aanraden om heel veel met normalizing te spelen want dat soort dingen komt heel nauwkeurig kijken. Zelf weet ik niet of jullie de optimale instelling te pakken hebben hoor.

Goed voor live en dan is het een feestje. :)
 
Kick..

Kick..

Alvast bedankt voor de reacties.. ik heb graag kritiek.. dan weten we ook wat er te verbeteren valt.

Absoluut een nadeel is dat we alleen (kunnen) afmixen op koptelefoons. Gelukkig wél een van de beste studio-koptelefoons die er zijn.. met een nagenoeg vlakke frequentie-respons (K240DF van AKG). Maar ik denk dat vooral de kick hierdoor vaak wat teveel punch krijgt..

Ik heb de track opgebouwd zonder 303's.. en die er dus pas later bijgeknutseld. Ik heb lang zitten dubben over welk sequencje waar gebruiken.. break met 303.. of juist zonder. En eerlijk gezegd ben ik juist over het 303 gebruik niet helemaal tevreden. Zeker in de tweede helft van het nummer wil ik die echt effe ouderwets laten knallen. Nu zweven ze wat meer in het 'midden' van de mix.. en daar hoort een snerpende 303 niet thuis. Da's meer iets voor dat baslijntje uit het begin.

Maar goed.. het is een eerste versie. Er zal ongetwijfeld nog wat verder geknutseld worden aan dit nummer.

Ik hoop nog op een berg commentaar over productie etc... maar dat komt in de loop van morgen wel..
 
Toffe track, lekker gejaagd, daar hou ik wel van.

Doet me een beetje danken aan een track van Hardfloor en dat is een compliment want die gasten rulen.

Qua productie zou ik er wat meer ritmische elementen in gooien om het wat op te spicen bijv een hoog bel loopje ofzo.

Wat die AKG headphones betreft heb je gelijk dat ie erg vlak is, in het laag hebben alle AKG's net wat te weinig waardoor je er in je mix meer laag in gaat draaien als je puur op je phones mixt.
groeten

BasicSys
 
711
Het nummer is inderdaad strak!
Ik zou alleen nog even naar de opbouw van het begin kijken. Op de een of andere manier komt dit bij mij een beetje rommelig over; Misschien komt het doordat er iedere 2 maten een track bij komt; hihat, bassdrum, clap, snare nog een hihat enz. Misschien dat het beter wordt als je in één keer van een bassdrum naar een volledige beat (met alle andere geluiden) gaat.

Het nummer doet me behalve aan hardfloor ook wel een beetje aan emmanuel top denken; met name door het gebruik van al die lagen in de drums!
Wat zou je nog kunnen verbeteren? Een extreme reverse blast (ja hoe noem je dat) ofzo....In plaats van die opkomende (standaard) snarerol. Dan krijg je meer een eigen sound, denk ik. (iets wat verder gaat dan de, met alle respect, 303/909 tracks)

Maar verder een puike track, en goeie (303+SID)sequence!
 
Snare roffel..

Snare roffel..

Jip.. die snare-roffel is inderdaad wat afgezaagd. Misschien dat wat gerommel met modular en filterbank wel een of andere bizarre replacement voor die roffel oplevert.

Maar als je live ziet hoe het publiek op zo'n ouderwetse climax reageert.. da's echt niet normaal meer !
 
Ok dan Craz is on the way.

Hele lekkere Techno track (met 303).
Ga alsjeblieft wat doen aan het begin want dat zuigt. Je probeert van t eerste riedeltje een beetje een chord te maken. Da's niks. Klinkt niet.

Mijn advies begin met t standaard riedeltje geen filtercrap en dan gewoon 16 steps basdrum en dan hup alles er in een keer in.

Nu naar het geheel. De drums zijn droog: we want reverb.

Track is in geheel verry ok. Sound ligt goed in de oren.
Als break kun je denken aan Amen break ipv snare roffel.

Toelichting op Amen break:

kick: 1 5 9 13
snare: 5 13
hat: alles

simpel oud maar zeer effectief.

of deze:

<pre>Ki: x-x-------x-----x-x-------x-----
Sn: ----x--x-x--x--x----x--x-x----x-
Hh: x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-
Cr: ------------------------------x-</pre>

puzzel zelf maar waar t moet. want fontjes instelling werkt niet
 
Last edited by a moderator:
Sleutelen..

Sleutelen..

Ik ga er nog maar eens heftig aan sleutelen.. en verwacht voor 't weekend een tweede versie af te hebben..

Watch this space !
 
hey

goed bezig fijne plaat
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top