13-in-een-dozijn nr

Mastermind NRG

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2002
Berichten
189
Locatie
Groningen
Ik kom net uit de bar 1:30, beetje aangeschoten dus de inspiratie schoot er van alle kanten uit...
Naja ff een 13-in-een-dozijn nr in elkaar geflanst, 2 minuten over stem samplen gedaan, uur over instrumenten instellen, half uur over nummer componeren (noten vloeien vanzelf uit mijn hand).
Beetje afgeraffeld omdat ik geen zin meer had. Als iemand hem redelijk vindt maak ik hem wel beter.

Mastermind - Get On The Dancefloor
Doeg!

Ohja, 't is melodic trance dus als je van melodietjes houdt niet luisteren, en 't 100% met reason gemaakt.
 
Laatst gewijzigd:
Lol !

Lol !

Hehe.. waar een avondje kroeg al niet goed voor is. Voor trance vind ik het redelijk heftig.. dit hakt er aardig in! De kick mag wat mij minder reverb hebben.. in de wat minder volle passages is het effect hiervan niet zo mooi.

Verder echt een leuk arrangement.. goed uitgewerkt in Reason (je hebt er duidelijk ervaring mee).

En ja.. ondanks de heel behoorlijke productie (petje af als je dit met een stuk in je kraag klaarspeelt in zo'n korte tijd).. is het, zoals je al aangeeft, een 13 in een dozijn nummer.

Het kan echter zeker niet kwaad om hier wat verder aan te werken. Mocht je een wat gedetailleerder analyse/commentaar op prijs stellen.. dan hoor ik 't wel.

Hehe.. die stemsamples daar lig ik NU nog dubbel om.. doet me denken aan een projectje dat ik zo'n 10 jaar geleden met twee vrienden gedaan heb. Die ene gast had net zo'n stemgeluid.. en riep ook het liefst dingen als "get up and dance" en "rock this place".
 
ja wel aardig nr. Idd wat standaard

die vocaltjes zijn eigenlijk nog wel aardig moet ik zeggen

maar ik vindt t altijd zo zonde als in zo'n nr de bassline gewoon simpel een nootje is op de offbeat dat is me nu net wat té standaard
 
Bedankt voor de feedback.
In principe heb ik maar 1 sequence blok voor alle channels geschreven, en vandaaruit alles gecopied/paste tot een heel nr, vandaar dat het zo snel ging.
Ik zal vanavond even een complexe versie maken.
 
Laatst gewijzigd:
Toch blijf ik het lekker vinden!

Toch blijf ik het lekker vinden!

Effe geen opmerkingen over commercieel of niet, .... maar ik vind het gewoon erg lekker klinken. Ik kan hier wel wat ´minor details´ opnoemen maar voor een nummer dat dus binnen een paar uurtjes is gemaakt vind ik het super in elkaar gezet. Als hier aan doorgewerkt wordt heb je dus een hele vette track!

Eric
 
Laat horen!

Laat horen!

Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar! Laat horen hoe je nummer klinkt, a.u.b.!

Eric
 
Nou!

Nou!

Pfff, ik heb die twee nummers eens echt minuut voor minuut beluisterd en om eerlijk te zijn. Ik hoor geen echte duidelijke overeenkomsten. OK, die bass line in het begin is hetzelfde maar daar kan je toch echt geen patent op hebben want die hoor je zo vaak. Dat is gewoon een bassline! Verder, zijn er natuurlijk wel overeenkomsten, maar dat is bijna niet anders mogelijk omdat het genre toch een beetje een uitgemolken koe begint te worden. Ben nou eerlijk en zeg nou zelf!?

Maar goed nogmaals, ik probeer een eerlijke mening te geven en ben absoluut niet hier om iemand te verdedigen. Ik hoor het alleen maar zoals ik het hoor!

Maar laat anderen ook eens naar de nummers luisteren en hun mening geven. Ben wel benieuwd of ik het dus wel goed heb gehoord dus! Hehehe.

Groetjes,

Eric
 
alle trance lijkt toch op elkaar? ;)

Olaf (joKING)
 
Een nummer geluisterd "get on the dancefloor"
Het nummer zit goed in mekaar.
wel is het erg hard opgenomen en de basdrum niet
met zoveel reverb aub.
Zo komt het geheel 'n beetje wet over.
2:42 heb je last van een (zo lijkt het tenminste) een Midi
vertraging. Erg mooie pads.
over de dance sampel heb ik geen mening;
kwestie van smaak.
Ik zelf had er iets anders voor in de plaats genomen.
Al met al zeker geen slecht nummer.
 
Miijn collega's begonnen te dansen op hun buro dus hieruit maakte ik op dat dit wel een vet nummertje is. :)
Op 2min17 net na de break vind ik hem iets te soft doorgaan dit sluit niet lekker aan op de break. Ik zou hier nog een opzwepend dingetje bij doen
 
Back
Top