Maak een stukje Italo (80's, Elite, etc)

Sorry.. idd een stukkie Borsato zoals 6 al opmerkte.. Gezien zijn Italiaanse roots vond ik een paar cuts van hem wel zelf wel passend :D :mega:
 
Leuke tracks hier!
Ik heb zelf ook onlangs een italo nr (met wat electro invloeden) gemaakt, JX-8P, vocoder en zelfgemaakte 808 kloon met wat modificaties:
 
Fantastische track Strekie! Deze is meer New-Wave (erg 1979!!!!), maar natuurlijk heeft de italo muziek daar wel de roots... Een beetje Kraftwerk.

Ik vind de flow van dit topic al erg geweldig!
 
hey, superleuk topic, leuke sounds ook!
heb een jaar of twee terug ook een 80's trakje ineengestoken (meer synthpop mss)

en ben samen met een maat een projectje (Miami Void) gestart waar ook de bedoeling is om wat meer die stijl op te gaan

 
@ Leach, leuk nummer, maar is die sidechained? Dat lijkt dus meer een 80's op z'n 2000's gemaakt. De gregoriaanse chorus is ok, best passend maar niet bijzonder in ieder geval. Maar zeker goed bezig, ik zou zeggen: meer!!!
 
ja idd, meer synthpop
sidechain is a big no voor deze muziek?

ja, het niet zo simpel om de oude sound te verkijgen, maar ben aan het sleutelen :p
 
ja idd, meer synthpop
sidechain is a big no voor deze muziek?

ja, het niet zo simpel om de oude sound te verkijgen, maar ben aan het sleutelen :p

Het is maar een keuze, als het leuk klinkt moet niet storend zijn. Ik deel je mening, het lijkt simpel maar het is niet zo. In ieder geval zitten jullie in de goede weg en heb het nummer met plezier beluisterd.

@ electrovolt, het nummer heeft veel compressie, de geluiden klinken niet open... Ik heb hetzelfde probleem ervaren dus misschien moet je de settings even doornemen want de basis heb je! (het lijkt heel erg op "the bad touch" van Bloodhound Gang?)
 
hehe, veel compressie? da's een understatement! de D&R compressor en behringer nixer smeren de hele boel dicht. settings doornemen? dit was een jam, opgenomen ergens in 2003 als ik me niet vergis. het nummer blijft wat eentonig. wist toen ook nog weinig over mixen en synths...ik roep al heel lang dat ik een nieuwe versie van ga maken maar het komt er maar niet van. ooit.
 
hehe, veel compressie? da's een understatement! de D&R compressor en behringer nixer smeren de hele boel dicht. settings doornemen? dit was een jam, opgenomen ergens in 2003 als ik me niet vergis. het nummer blijft wat eentonig. wist toen ook nog weinig over mixen en synths...ik roep al heel lang dat ik een nieuwe versie van ga maken maar het komt er maar niet van. ooit.

Ah zo... dan geloof ik zeker dat je nu beter zou krijgen :okdan:
 
@ jupiter, leuk nummer, maar dit is meer electropop? In ieder geval klinkt lekker, het kan een vernieuwde versie van een oude formule...

Maar hier was de bedoeling om zelfgemaakte tracks te plaatsen (snippets, kool-of-kut, of de almachtige epic italo).

Ook leuk dat er veel response is *blij*
 
Het stukje is toch maar weer een hele track geworden.....onder t mom van een beetje vreemd maar wel lekker? 8) veel luisterplezier dan maar......





http://soundcloud.com/j-98/invert-voices/s-igMAZ
 
Leuk allemaal, heb nog een paar toffe italo LPs ergens. Als ik tijd heb zal ik eens een liedje in elkaar zetten :)
 
@JSC kewl nummer! Het enige wat ik merk is dat (zoals bij anderen en ook mijzelf gebeurt) de track veel naar de wall of sound neigt, en italo is wat minder vol. Maar je doet coole producties, had eentje van jou op mijn ipod gehad toen ik op het strand zat :)

@ Storm, zet hem op!
 
Ja, dit erbij dat erbij....en t is al snel heel erg vol, ben ik volkomen met je eens. Bij mij komt het doordat ik toch een soort compensatie zoek omdat er geen zanger of zangeres in mijn italo tracks aanwezig is.Dus als je nog wat sporen met zang heb liggen:) leuk om te horen trouwens over mijn track op t strand....thanks. Ik ben er toch ook wel weer achter gekomen dat italo mijn grote muziek liefde is, ja wat wil je als je 40+ bent :okdan:
 
Back
Top