Maak een stukje Italo (80's, Elite, etc)

En ik hoor de hele track dezelfde beat, wat variatie daarin is ook geen overbodige luxe en de bollywood verwijzing ook ff uitleggen want dat hoor ik er ook niet in
 
italian_girl_drawing_water.jpg


86783

:mega:
 

Attachments

  • J.Baars - Oggi è Possibile leccare la mia figa.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 65
Kan ik hier wat mee? Uitwerken of te veel kaas? HELP! (hihihi)
 

Attachments

  • Pop italo 02.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 63
Kan ik hier wat mee? Uitwerken of te veel kaas? HELP! (hihihi)




maar dan wel parmezaanse, uitwerken die track en wel pronto....nog een lekkere glij-lead erin en t is zomer 8) top!!
 
maar dan wel parmezaanse, uitwerken die track en wel pronto....nog een lekkere glij-lead erin en t is zomer 8) top!!

Bedankt, zal ik doen!

weet je dat zelluf niet dan?

die gated reverbs op de drums is een beetje vreemd... een release curve ipv abrupt zou best wel eens een goed idee kunnen zijn...

Ik vind zelf de vibe van de track best leuk maar had mijn twijfels met dat pa-pa-pa-pa stabs (zitten een beetje in de weg met de lead, maar die ben ik aan het corrigeren...), vervolgens de beats heb ik "geknipt" van de originele loops omdat ik de swing net te repetitief vond, dus geen release aanwezig... misschien met een reverb kan ik dat oplossen.

Zonder een goede basis kan ik niet inzingen. Daarom vind ik nu heel belangrijk dat ik weet in welke basis track mijn vocals kan toevoegen op natuurlijke wijze zonder dat de track te kunstmatig-overgeproduceerd wordt.

Bedankt voor de waardevolle tips! :okdan:
 
nog iets; op 0:05 is de polyphony van het juno geluid op en word er een noot afgekapt... dit kan nutuulk worden opgelost door minder noten te spelen of het riedeltje aan te passen zodat de noten meer gespreid staan of de release van het geluid in te korten en er misschien ter compensatie (om het weer iets langer te laten klinken) een reverbje op te zetten...
 
1) nog iets; op 0:05 is de polyphony van het juno geluid op en word er een noot afgekapt...
2) dit kan nutuulk worden opgelost door minder noten te spelen of het riedeltje aan te passen zodat de noten meer gespreid staan of
3) de release van het geluid in te korten en er misschien ter compensatie (om het weer iets langer te laten klinken) een reverbje op te zetten...

1) Ik snap het niet helemaal... welke noot wordt afgekapt?
2) Het riedeltje heeft al een "roepnaam" en als ik dat veranderd moet ik dus de rest ook...
3) Dit laatste heb ik al geprobeerd, kijk of hier al een verschilt in zit... :P In ieder geval zitten de elementen niet meer -zo- "in de weg"?
 

Attachments

  • Pop italo 02(2).mp3
    3,1 MB · Bekeken: 55
1) Ik snap het niet helemaal... welke noot wordt afgekapt?
2) Het riedeltje heeft al een "roepnaam" en als ik dat veranderd moet ik dus de rest ook...
3) Dit laatste heb ik al geprobeerd, kijk of hier al een verschilt in zit... :P In ieder geval zitten de elementen niet meer -zo- "in de weg"?
1 is dus het probleem maar punt 2 en 3 zijn 2 zaken waaruit je zou kunnen kiezen om nummer 1 op te lossen (als je dat al zou willen)...
op 0:05 zit dus een noot die afgekapt word ofterwijl stil valt omdat de polyphony op is, het lijkt er op dat het niet de bedoeling was of iig niet bewust gecreerd...
wat bedoel je met "roepnaam"...?
 
1 is dus het probleem maar punt 2 en 3 zijn 2 zaken waaruit je zou kunnen kiezen op nummer 1 op te lossen (als je dat al zou willen)...
op 0:05 zit dus een noot die afgekapt word ofterwijl stil valt omdat de polyphony op is, het lijkt er op dat het niet de bedoeling was of iig niet bewust gecreerd...
wat bedoel je met "roepnaam"...?

Oké, punt drie is voor een deel "opgelost" als je de nieuwe versie beluistert.
De "roepnaam" is de "hook". Die bleef ineens hangen en kan moeilijk vanaf, als ik de swing anders bespeel of ontwerp, dan moet ik dus -behalve dat 1/8 baslijntje- ook andere geluiden veranderen. Zo begin ik dan met meerdere probeersels en na een tijdje word ik al moe omdat ik ergens vast zit tijdens de productie.

Ik snap het nu iets beter, blijf proberen :okdan:
 
die 2e synth lijn (doffere chords) met het juno bel achtige geluid doen het goed samen (dat was ook al in de vorige versie nutuulk) echter die noisy explosieve sounds verhullen dat wat, beetje jammer... na een tijdje word het heel leeg met alleen een pulse bassje en afgekapte drums, ik begreep dat die drumsounds geknipt zijn uit een bestaand stuk audio? probeer deze eens te layeren met een noise staart (moet wel mooi blenden) zodat het toch een langer geluid word maar wel met dezelfde aanzet aan het begin...
 
die 2e synth lijn (doffere chords) met het juno bel achtige geluid doen het goed samen (dat was ook al in de vorige versie nutuulk) echter die noisy explosieve sounds verhullen dat wat, beetje jammer... na een tijdje word het heel leeg met alleen een pulse bassje en afgekapte drums, ik begreep dat die drumsounds geknipt zijn uit een bestaand stuk audio? probeer deze eens te layeren met een noise staart (moet wel mooi blenden) zodat het toch een langer geluid word maar wel met dezelfde aanzet aan het begin...

Oké, hier zal ik proberen, dat fx geluidje is misschien wat overbodig. Er moeten nog wat instrumenten bij komen: een andere arpeggio (misschien een van de moog zou leuk zijn) en nog een riffje of zo in de coupletten (of een padje, dit is niet helemaal af).

De drums zijn inderdaad geknipt, de overlayering kan goed werken maar ik weet niet welke plugin zou het best passen voor een "noise staart": bedoel je reverb of de groove delay?
 
De drums zijn inderdaad geknipt, de overlayering kan goed werken maar ik weet niet welke plugin zou het best passen voor een "noise staart": bedoel je reverb of de groove delay?
gewoon een synth gegenereerde noise met een release... wel een beetje filteren zodat 'ie past met de sample...
 
Oké ik snap het. Ik heb wat anders gedaan, een room reverb en de drum track gesplitst waar de snares/claps in zitten, het klinkt in ieder geval beter en warmer.

Genoeg voor vandaag. :)
 
Leuk Pablo, die sound gaat al richting de 80s italo/pop sound van Romano Musumarra waarvoor hij vooral de Elka Synthex gebruikte:



 

Attachments

  • Pop italo 02D(2).mp3
    3,1 MB · Bekeken: 56
Back
Top