Het koninkrijk van King Fred II

Geweldige tracks weer King Fred II. Ik vind de mutatie van "Peter" heel erg leuk gedaan :okdan: Geweldige vondst om van een "bakvis tiener-liefdeslied" een "protest song" te maken. Uw originaliteit kent geen grenzen of is daar nog niet tegenaan gelopen. Ik denk ook dat de lichte afkeer die ik bespeur van "school" en "onderwijs" daaruit voort komt.

Op zich vind ik niet zo veel mis aan het concept scholing... Voor je het weet heb je mensen die ervan overtuigd zijn dat, vergeef me het uit de lucht gegrepen en krankzinnig voorbeeld, de aarde plat is. Onwaarschijnlijk natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat, in een verre toekomst met gebrekkig onderwijs en een overvloedige blootstelling aan sociaal-mediacaal-geleuter dit zomaar eens waarheid zou kunnen worden... ;) :walker:

Wat ik wel verkeerd vind aan de huidige scholing is de "one size fits all" onderwijsmethode. Die doet enorme afbreuk aan de individuele kwaliteiten van de kinderen/mensen. Kinderen zijn geen eenheidsworst maar het schoolsysteem (en de maatschappij) proberen dat er wel van te maken. Ik heb zelf (gelukkig) een onderwijsvorm genoten waarbij er veel meer aandacht was voor het individu en hoe het individu het best tot zijn recht kon komen. Een kruising tussen Jena-plan en Montessori-onderwijs. Uiteraard ontsnapte de school daarbij niet aan dezelfde eisen als regulier onderwijs (lezen, schrijven, rekenen etc.) maar wij werden meer "begeleid" tijdens "de ontdekkingstocht naar kennis en kunde" dan dat we onderwezen werden. Kinderen ontwikkelden zich in hun eigen tempo. Sommigen kinderen hadden meer tijd nodig om op het gewenste "schoolverlater"-niveau te komen dan anderen en dat was ook goed. Vlottere leerlingen konden met "extra bagage" de school verlaten. Nou...een hoop "bla bla bla" weer... sorry... wat ik maar zeggen wil: onderwijs is niet slecht. Niet-passend onderwijs... dat is slecht.

Neemt niet weg dat u wederom twee prachtige tracks hier gedeeld hebt waarvoor mijn dank. :halleluja

Onderwijs is op zich een goede zaak. Maar er is veel te verbeteren. In "another brick in the wall" zingen ze "we don't need no education". Roger Waters (de componist) bedoelde eigenlijk "we don't need this kind of education", maar dat paste muzikaal niet. Ik ben het met Roger Waters eens.

En we zitten al zeker niet te wachten op een leraar die zegt: "Ik ben de leraar en jij bent de leerling, dus ik weet alles en jij weet niets." Dat heeft de desbetreffende Peter echt een keer gezegd. Dat was de reden dat ik toen al (in 1978/'79) deze tekst schreef.
 
Dank je wel King Fred II, ik wens jou en Rosie ook een geweldig mooie tijd en een goed jaar in 2020 met toch veel gezondheid hoe relatief dat ook moge zijn. Laat in ieder geval de inspiratie en de muziek een drijfveer zijn. Een prachtig 2020.
 
Ach ja, dat komt van Ti-Ta Tovenaar.. ken ik nog goed hoor :)

Ik vind de Fabeltjeskrant boordevol moraal zitten.. Matrix-stuff enzo, zie het titellied :)
 
Op het ogenblik ben ik meer bezig met het maken van videoclips bij "oude" opnamen, dan met het maken van nieuwe muziek. Ook bij "Waikiki man" heb ik een videoclip gemaakt. Rosi wou er echter niet in verschijnen, dus...

http://superurl.nl/?kf2song/waikiki+man

Haha, mooi. En die meerstemmigheid, knap hoor.. En die gitaar die je plots vast hebt en dan weer niet, knap gedaan hoor, de melodie zit in mijn hoofd :)
 
Jammer, hij is zijn sigaren kwijt. Mooi nummer Fred, mooi gezongen :)

Over die sigaren kan ik niet rouwig zijn (ik haat ze). Maar in dat lied worden de mensonterende toestanden in bejaardentehuizen aan de kaak gesteld: betutteling... en het enige dat hij mag houden, daar heeft huj niets aan.
 
Back
Top