Het koninkrijk van King Fred II

Zeer leuke reflectie op de jaarlijks oplaaiende discussie. Heel knap gemaakt ook. Ik luister altijd met veel plezier naar jouw liedjes (of interpretaties van bestaande liedjes) zo ook deze keer. Wat ik ook wel grappig vind is dat voorstanders zich beroepen op traditie en inmiddels is de pieten-discussie ook een traditie aan het worden. Misschien kunnen we gewoon beiden als tradities handhaven. 5 november de dag van de anti-pieten en 5 december voor de Sinterklaas vierders.. lekker overzichtelijk... lekker traditioneel... Wel fijn om te zien dat mensen kennelijk geen grotere problemen in hun leven ervaren dan bakkeleien over zwarte Piet... gaat kennelijk best goed met de meeste mensen. Fijn.
 
Zeer leuke reflectie op de jaarlijks oplaaiende discussie. Heel knap gemaakt ook. Ik luister altijd met veel plezier naar jouw liedjes (of interpretaties van bestaande liedjes) zo ook deze keer. Wat ik ook wel grappig vind is dat voorstanders zich beroepen op traditie en inmiddels is de pieten-discussie ook een traditie aan het worden. Misschien kunnen we gewoon beiden als tradities handhaven. 5 november de dag van de anti-pieten en 5 december voor de Sinterklaas vierders.. lekker overzichtelijk... lekker traditioneel... Wel fijn om te zien dat mensen kennelijk geen grotere problemen in hun leven ervaren dan bakkeleien over zwarte Piet... gaat kennelijk best goed met de meeste mensen. Fijn.

Dank je 3ddie... Ja, de discussie was al jarenlang zinloos bezig, niet met 2 meningen maar met 3: de voorstanders vallen in 2 categorieën uiteen: zij die vinden dat racisme best mag onder het mom van traditie, en zij die zeggen dat Zwarte Piet helemaal geen racistisch verschijnsel (meer) is. Daarom dit lied: die discussie kan hiermee worden beëindigd.
 
In de jaren '70 hebben Peter Koelewijn en nog 2 andere musici een project opgezet: "3x3=9", een medley van kinderliedjes gezongen door een vrouwenkoor (dat ze probeerden te laten klinken als een kinderkoor) en een echt kinderkoor, die elkaar afwisselden.
Ik besloot het vrouwenkoor door mijn eigen stem te vervangen, hetgeen mogelijk (maar niet makkelijk) was doordat de B-kant van dat singletje een karaoke van dezelfde medley bevatte.

Hier is het resultaat: 3x3=9
...
 
Hey dat is leukgemaakt... Dat moet een stukje titanenwerk geweest zijn om dat voor mekaar te krijgen..

Het was een flink karwei. Eerst moest ik het vinylsingletje overspelen op een digitaal medium. Dan heb ik de twee bestanden in mijn videobewerkingsprogramma binnengehaald (daarmee gaat het makkelijker dan in Audacity of mijn andere audio-editor). De beide bestanden zette ik op 2 sporen pal onder elkaar. Overal waar het kinderkoor was pakte ik het stukje "compleet" en anders het stukje "karaoke". Uiteraard met een crossfade tussen die twee. Dan als mp3 opgeslagen en in mijn studio overgespeeld en daarna mijn stem 7x erbij (4x 1e stem en 3x 2e stem). Dan nog even een galm op de stem. Klaar!
 
Prachtige uitvoering van een prachtig nummer van The Beatles... Kan niet anders dan dat er een boel werk in is gaan zitten... maar het resultaat is geweldig!! :halleluja
 
Bedankt! Nu ga ik nog even vertellen wat ik precies heb gedaan:

Op de cd "anthology" staat de strijkerspartij van "Eleanor Rigby". Die heb ik op de pc binnengehaald, anderhalve toon verlaagd vanwege mijn stembereik (Paul McCartney kon hoger dan ik nu kan) en in de studio als basistrack gebruikt. Daarna heb ik de zang gedaan en vervolgens de strijkers aangevuld met nog wat meer strijkers, gespeeld op mijn keyboard.
Het koorwerk is met de vocoder gedaan, uiteraard.
 
Bedankt! Nu ga ik nog even vertellen wat ik precies heb gedaan:

Op de cd "anthology" staat de strijkerspartij van "Eleanor Rigby". Die heb ik op de pc binnengehaald, anderhalve toon verlaagd vanwege mijn stembereik (Paul McCartney kon hoger dan ik nu kan) en in de studio als basistrack gebruikt. Daarna heb ik de zang gedaan en vervolgens de strijkers aangevuld met nog wat meer strijkers, gespeeld op mijn keyboard.
Het koorwerk is met de vocoder gedaan, uiteraard.

Knap werk!!
 
Bedankt Jan en Eddie!
Voor de duidelijkheid: het liedje aan het begin is begeleid door een karaoke (behalve de laatste paar seconden - ik had €5,50 moeten betalen als ik die ook had willen hebben) en het muziekje aan het eind heb ik zelf gespeeld.
Bij de Standaard boekhandel verkopen ze tijdelijk handpoppen van de Fabeltjeskrant. Mijn schoonzus gaf me deze 2 voor mijn verjaardag.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt Jan en Eddie!
Voor de duidelijkheid: het liedje aan het begin is begeleid door een karaoke (behalve de laatste paar seconden - ik had €5,50 moeten betalen als ik die ook had willen hebben) en het muziekje aan het eind heb ik zelf gespeeld.
Bij de Standaard boekhandel verkopen ze tijdelijk handpoppen van de Fabeltjeskrant. Mijn schoonzus gaf me deze 2 voor mijn verjaardag.

Ja maar het gaat mij om de totale creatie en misschien wel juist het samenvoegen van aangereikte of geleende elementen (handpop en karaoke muziek) en daar iets mee doen maakt het iets super creatiefs. De handpop in de originele achtergrond en boom plaatsen en een verhaaltje maken en de scène met Bor... Ontzettend leuke productie. Heel creatief. Heel knap gedaan. Overigens geldt dat voor al jouw video's waarin je vaak de hele band figureert.... U is een koning van creativiteit. :mega:

Overigens: nog gefeliciteerd met uw verjaardag.
 
Back
Top