Het koninkrijk van King Fred II

Leuk en professioneel gedaan Fredje, maar toch niet echt mijn kopje thee.. een beetje té repetitief ook. Wel prima geproduceerd hoor, ook de video.. En een gelukkig 2019 makker ! :-)
 
Jan, jij bent dus duidelijk geen fan van the Les Humphries Singers... want ik heb die sound gereproduceerd.

En ook beste wensen voor het nieuwe jaar voor mijn fans :)
 
Heel erg mooie track Ferry en ik heb wat bijgeleerd want ik dacht dat Galileo effectief werd verbrand.. Leuke video ook, mooie vocalen. Maar ik ga verder, ik beweer dat de aarde niet rond is, zelfs niet plat, maar dat ze gewoonweg niet bestaat : it's all in the mind ! "Ceci n'est pas une pipe", weet je wel ;)
 
Nee, hij werd niet verbrand... maar ik heb wel inmiddels ontdekt dat hij het niet geweest is die de paus overtuigd heeft. Nu moet ik er nog achter komen wie dat wel gedaan heeft.
 
Hier komen 2 liedjes die bol staan van de strijdlust.

Mijn vrouw was een paar weken bezig geweest met "fenomenaal sociaal" en ikzelf ben een tijdje bezig geweest met "de dorre vlakte der woestijnen".

Dat laatste heeft een geschiedenis:
Een tijdje geleden dacht ik terug aan 50 jaar geleden, toen ik voor het eerst de gezangen van de protestantse kerken leerde kennen. Eén daarvan was "de dorre vlakte der woestijnen". Opeens realiseerde ik me dat dat "wonder" in deze eeuw bijna werkelijkheid was geworden. Heel Afrika zou goed drinkwater krijgen en de woestijn zou vruchtbaar worden als de zgn "man-made river" er was gekomen.
Maar ja, je kent de grote multinationals (die vanuit de USA opereren). Als Afrika niet meer arm was, waren zij hun macht kwijt. En dus..
En daar gaat dat lied over. De eerste 7 regels zijn gelijk aan dat kerkelijke gezang; daarna wordt de tekst actueel.

Het andere lied is ook actueel. Nadat we jarenlang hebben moeten inleveren door het beleid van rechtse partijen, is de vraag: wordt het niet eens tijd om te stemmen op een partij die fenomenaal sociaal is?

De tekst van "fenomenaal sociaal" was zaterdag af; die van "de dorre vlakte der woestijnen" was maandag af. De opnamen zijn resp. zondag en maandag gemaakt.

Hier zijn ze:

Fenomenaal sociaal

De dorre vlakte der woestijnen
 
Wow yo, te gek man !! Heb er met plezier naar gekeken en geluisterd.. Ja Ferry, op vele vlakken heb je gelijk.. maar richt je focus niet teveel op de Yanks, maar op BRUSSEL, makker ! :) Ah, en ik mistte je leeuwtje op't eind van het eerste filmpje, haha.. :) Fijne dag en niet teveel tobben.. Ga maar eens op zoek naar "Message from One" van Gloomy, dan weet je waarom de rijken al het geld vergaren.. Ze zitten daar veilig in hun D.U.M.B.S. of in hun antigravitatie huisjes.. En dat kost natuurlijk al het geld van de wereld. 5% overleeft, de rest zal "vredig" terugkeren naar de thuisbasis. Succes en sterkte ! :)
 
Tol Hansse had de gewoonte, op elke lp/cd tussen al die lollige liedjes één serieus lied te zetten.
Toen Corrie van Gorp een lp opnam met allemaal liedjes van Tol Hansse (tekst) en Clous van Mechelen (muziek) stond ook daar een serieus lied op.

Dat serieuze lied heb ik ook opgenomen. Dit is het: zondagmiddag matinee
 
Hier komen 2 liedjes die bol staan van de strijdlust.

Mijn vrouw was een paar weken bezig geweest met "fenomenaal sociaal" en ikzelf ben een tijdje bezig geweest met "de dorre vlakte der woestijnen".

Dat laatste heeft een geschiedenis:
Een tijdje geleden dacht ik terug aan 50 jaar geleden, toen ik voor het eerst de gezangen van de protestantse kerken leerde kennen. Eén daarvan was "de dorre vlakte der woestijnen". Opeens realiseerde ik me dat dat "wonder" in deze eeuw bijna werkelijkheid was geworden. Heel Afrika zou goed drinkwater krijgen en de woestijn zou vruchtbaar worden als de zgn "man-made river" er was gekomen.
Maar ja, je kent de grote multinationals (die vanuit de USA opereren). Als Afrika niet meer arm was, waren zij hun macht kwijt. En dus..
En daar gaat dat lied over. De eerste 7 regels zijn gelijk aan dat kerkelijke gezang; daarna wordt de tekst actueel.

Het andere lied is ook actueel. Nadat we jarenlang hebben moeten inleveren door het beleid van rechtse partijen, is de vraag: wordt het niet eens tijd om te stemmen op een partij die fenomenaal sociaal is?

De tekst van "fenomenaal sociaal" was zaterdag af; die van "de dorre vlakte der woestijnen" was maandag af. De opnamen zijn resp. zondag en maandag gemaakt.

Hier zijn ze:

Fenomenaal sociaal

De dorre vlakte der woestijnen

Vind beide songs echt fantastisch.
Met de beelden erbij geeft het ook echt een extra dimensie.
 
Tol Hansse had de gewoonte, op elke lp/cd tussen al die lollige liedjes één serieus lied te zetten.
Toen Corrie van Gorp een lp opnam met allemaal liedjes van Tol Hansse (tekst) en Clous van Mechelen (muziek) stond ook daar een serieus lied op.

Dat serieuze lied heb ik ook opgenomen. Dit is het: zondagmiddag matinee
Nu doet de link het wel.
 
Mooi hoor Fredje, altijd prachtig hoe passioneel jij wel kunt zingen. Knap ! :)

Dank je. Maar ik denk erover om het filmpje nog eens opnieuw te doen, want het spiegelbeeld is gedraaid. Ik zou de camera pal naast de spiegel moeten zetten om het spiegelbeeld juist te krijgen.
 
Back
Top