Het koninkrijk van King Fred II

Hier komt de oplossing:

Het zal je ongetwijfeld opvallen dat het allemaal covers zijn, maar de overeenkomst gaat veel verder dan dat.

1. Bloody Mary + Ome Arie
oorspronkelijk uitvoerenden tevens componisten: Tom & Dick, oftewel Tom Poederbach en Dick Swaneveld

2. Laat me niet vergaan
oorspronkelijke uitvoerenden: Pigmeat, oftewel Jankobus Seunnenga en Sytse Haima; eerstgenoemde is de componist

3. Made in Hong Kong
oorspronkelijke uitvoerenden: Geebros - de drummer tevens leadzanger is Ben Groote

4. Marmer en beton vergaan: vertaling van "Marmor, Stein und Eisen bricht", door Airbubble in het Engels gezongen als "marble breaks"; de drummer daarvan was Ben Groote (dezelfde als nr 3)

5. One morning in May
de componist is Peter Schaap (die we kennen van "adem mijn adem")

6. Waikiki man
de componist is Peter Koelewijn

7. When you're gone
de zangeres teven componiste is Maggie McNeal oftewel Sjoukje van 't Spijker

Alle vetgedrukte personen hebben me een compliment gegeven voor mijn uitvoering.

Waarom zet ik dit hier? Omdat ik op een ander forum de wind van voren heb gekregen over het uitvoeren van "copyright" materiaal. Hieruit moge blijken dat dat best meevalt; de meeste musici vinden het juist leuk als je een goede cover van hun werk maakt.

Op dat eerdere forum heb ik het bovenstaande als verdediging aangevoerd. Gevolg: ze hebben het weggecensureerd en ik ben verbannen. Wie wil weten over welk forum ik het heb en die daar wil wegblijven/-gaan, kan me een pb sturen.
 
erg verfrissend dit eens te beluisteren ipv alle dance hier :okdan:
 
NIEUWS

Binnenkort de premiere van een carnavalshit: "een dode kip legt geen eieren". Het refrein schreef ik in de jaren '70, maar toen zag ik geen reden om het verder uit te werken. Maar nu (met het "kutnummer"-topic) dacht ik: ik ga ermee aan het werk. Nu nog de studio in (en dat gaat nog even duren, want er wordt verbouwd).
 
Carnaval shit? :mexico:

Ja, het ergste carnavalskutnummer dat je je kunt voorstellen heb ik in mijn hoofd (muziek) en in een tekstbestand (tekst). Het is dan ook de bedoeling dat het een soort persiflage op alle carnavalshits wordt. Nu nog even spelen en zingen...

PS het zit er al in: carnavalSHIT; mooi opgemerkt!
 
ik zie alles!

(behalve dat waar mijn aandacht op gevestigd zou moeten zijn)
 
Tja, dan vraag je je af.. Heeft die dooie kip nog een "beter leven" gehad? :S
 
Vandaag kreeg ik opeens het krankzinnige idee om een gedicht dat ik me uit mijn jeugd herinner, van muziek te voorzien. En ik heb er zelfs de beroemde Wall of Sound omheen gebouwd. Dit is het resultaat:

Zwemles
 
was wall of sound drown in verb dan?! :)

geniale vinding wel hoor, met het gedicht!
ik kan me geen gedichten meer herinneren doordat ik teveel wiet heb gerookt.
anders had ik het ook gedaan! zeker!
 
Het typerende van de Wall of Sound is:
- lange bastonen
- snelle percussie
- heel zware bassdrum in de achtergrond (daar gebruik ik pauken voor)
- een constant neuriënd koor
- leadzang die niet duidelijk boven de begeleiding uitkomt

Dat heb ik zelf zo "samengesteld" door goed naar de producties van Phil Spector te luisteren.
 
Back
Top