Het koninkrijk van King Fred II

Internettaal, Fred!
Een kudo is een virtueel kadootje, of 'blijk van waardering'. Op sommige fora (bijv, geenstijl.nl) kun je iemands uitspraak belonen met een kudo (of als je het er niet mee eens bent een negatieve kudo). Daarom lees je op veel fora +1 of -1.
+1000 is echt heel veel!!

ah, was te sloom met mn antwoord....
 
Ja, weet je... Ik ben pas 12 jaar geleden het internet op gerold, toen al 40+. Dus wat betreft html, antispamtechnieken etc weet ik er heel veel van, maar dit soort termen zijn me nog niet zo erg vertrouwd.
Kudo is bij mij bekend onder de naam "thumbs up".
 
OK, op naar het volgende filmpje:

Dit is een soundmix. REM zong "love is all around" in "unplugged". Ik ben daarmee aan het werk gegaan. Je hoort (en ziet) REM links (met hun akoestische instrumenten) en mij rechts (met mijn keyboard terwijl ik af en toe een derde stem zing).

Klik hier
 
Geef je ons geen overkill Fred? :D je kan het beter een beetje gedoseerd op je ondertussen eigen draadje zetten natuurlijk (houdt ook de spanning er natuurlijk in) ;)
 
Van mij mag het (je heb nu al immers je eigen draadje) :D

Zou leuk zijn, ieder lid met zijn eigen draadje. Zo wordt het een fanbase opgebouwd, niet omwille dan de kwaliteit van de muziek (en geloof mij ik zal hiermee extreem netjes houden met mijn uitspraken!) maar omdat het zo gezellig is. Het is niet tegen de regels trouwens, iedere dag bezig te zijn om hier op het SF wat dingetjes te plaatsen op je eigen draadje, niet omdat de mensen hier zitten op te wachten maar gewoon om toch bovenaan komen te staan. Maakt niet uit wat je doet.

Ik heb helaas geen 100+ liedjes gemaakt om mijn eigen draadje te starten met al de verzameling. Ook als ik dat zou hebben heb ik geen zin om alles te ventileren. Begrijp me niet verkeerd, to each their own.

Ruimte moet je nemen maar ook zeker geven. Als de communicatie eenrichtingsverkeerd is dan gaat het hier mis (en ik laat mezelf toe een neologisme om dit manier te omschrijven).

:mega:
 
8D ....hmmmm.... Zoidy's EIGEN K#-topic... hmmm...

Affijn.. laat ook maar :D
 
Tijd voor de volgende...

Hier komt een cover van "de haan en de hen" van Cornelis Vreeswijk. Wie het origineel kent (of weet op te zoeken) zal merken dat ik flink aan het arrangement heb gesleuteld. Klik op het plaatje om het te horen:
 
Tijd voor de volgende...

Hier komt een cover van "de haan en de hen" van Cornelis Vreeswijk. Wie het origineel kent (of weet op te zoeken) zal merken dat ik flink aan het arrangement heb gesleuteld. Klik op het plaatje om het te horen:

:okdan::halleluja
 
And now for something completely different...

Sesamstraat schreef laatst een wedstrijd uit: schrijf een lied voor Pino. Het idee daarachter was, dat kinderen teksten zouden insturen. De huiscomponist Hennie Vrienten zou daar dan muziek op maken en de prijs bestond daaruit, dat de winnaar in de studio erbij mocht zijn wanneer Pino het zong.

Maar... er stond nergens dat alleen kinderen mochten meedoen! Dus ik heb samen met mijn vrouw een tekst geschreven en ik heb er dan de muziek bij geschreven. Bij het insturen zei ik erbij dat ik de "hoofdprijs" niet in ontvangst hoefde te nemen; ik vind het al genoeg als ik ons lied op de tv hoor.

Gezien het feit dat we niets meer hebben gehoord, denk ik dat ons lied niet de hoofdprijs gewonnen heeft.

Maar dit is het (klik op het plaatje):

 
[...]
Gezien het feit dat we niets meer hebben gehoord, denk ik dat ons lied niet de hoofdprijs gewonnen heeft.
[...]

Da's jammer, het was leuk geweest als je toch had gewonen, stel je voor dat ze toch jou wilden ontmoeten voor de hoofdprijs :D:okdan:
 
Da's jammer, het was leuk geweest als je toch had gewonen, stel je voor dat ze toch jou wilden ontmoeten voor de hoofdprijs :D:okdan:
Ik zou dan sowieso niet naar Hilversum reizen. Ten eerste is het te ver en ten tweede hoor ik niet tot de doelgroep :engel:
 
Nu nog eens een soundmix...
Het moet al zeker 15 jaar geleden zijn dat ik een verzamel-cd kocht met oldies, waaronder ook "Atlantis" van Donovan. Dat was een live optreden zonder orkest, dus 1 stem en 1 gitaar; verder niets. Echter... degenen die het kennen, weten dat er aan het eind een groot koor moet invallen... en dat was er niet; ook dat was gewoon die ene stem met die gitaar. Een beetje een anticlimax dus...

En daar besloot ik iets aan te doen. In die tijd had ik nog geen multitrack apparatuur, dus ik moest met de pingpong-methode bijmixen. En dit is het resultaat (klik op het plaatje).

 
Nog maar 'ns eentje? OK, daar gaan we dan. Nu een beetje "gewaagd"... Er was eens een groep waar ik absoluut geen fan van was (en nog steeds niet ben). Maar welgeteld één keer heeft degene die hun liedjes schreef, iets uit zijn pen getoverd waarvan ik zei: op zich niet slecht, alleen zou het door iemand anders moeten worden uitgevoerd!

Dus hier komt mijn uitvoering: vertraagd, een steviger ritme en een koorwerk dat er oorspronkelijk niet bij zat. Kun je raden door wie het oorspronkelijk gezongen werd? Stuur het me dan per pb (niet hier verraden dus). Klik op het plaatje.

 
Ik zei ooit dat ik voornamelijk met keyboards werk maar dat ik ernaar streef om die als akoestische instrumenten te laten klinken.
Wat nu volgt valt niet onder die categorie. Hier hoor je geen keyboard dat elektronisch klinkt, geen keyboard dat akoestisch klinkt en geen akoestische instrumenten. Je hoort de stemmen van Angel Gabrielle & King Fred II in "I'll never find another you" (cover van the Seekers). Klik op het plaatje.

 
Bovenstaand filmpje (en andere waar ze in meezong) was voor iemand in Canada reden om te vragen of Angel Gabrielle eens "both sides now" zou willen zingen. Gaby zei ja dus ik begon vol goede moed met het opnemen van de begeleiding... en toen kon Gaby de tijd niet vinden. Al jarenlang lag dit project op de plank en toen hakte ik de knoop door: ik zocht een plaatsvervangster en die heb ik nu gevonden. In het volgende filmpje zie je Frysque en mij, samen "both sides now" zingend (klik op het plaatje)

 
En dan nu een cover van de grote Peer: "mij oh mij". Maar... ik heb een paar aardige wijzigingen in de tekst aangebracht. De ene zit al redelijk ver naar het einde toe; de andere zit zelfs in de allerlaatste regel.


Link:


PS Commentaar is welkom...
 
Back
Top