Het koninkrijk van King Fred II

King Fred II

Ouwe rot
Lid sinds
30 januari 2012
Berichten
757
Ik heb de gewoonte om mijn muziek wel langs elektronische weg te maken, maar ik probeer het bijna altijd te laten klinken alsof het met akoestische instrumenten is gemaakt. Daarom is mij van bovenaf gevraagd of ik hier een apart topic voor wil maken. Bij dezen dus...
Vanavond zal ik de eerste links plaatsten. Nu typ ik even snel tussen het werk door.
 
Eerst zal ik in alfabetische volgorde plaatsen wat ik al eerder heb geplaatst, zodat alles bij elkaar komt.

6 string orchestra (een filmpje naar voorbeeld van the Muppets)
Klik hier

47 katten (grappig dankzij het stukje historische tv erin)
Klik hier

Cosmic harmony (gearrangeerd met Enya in gedachten en gemixt met de demo)
Klik hier

De walnotenbalk (komische tekst met bijbehorend filmpje)
Klik hier

Heavy metal orange (grapje)
Klik hier

Journey to Venus (combinatie van New Age en Psychadelic)
Klik hier

Sluipende sloffen (geplaatst in "maak bewust een kutnummer" - voor uitleg: zie aldaar)
Klik hier

Sweet dreams (New Age - gemaakt n.a.v. een uitzending op Discovery Channel)
Klik hier

The Cats zijn terug (ik hou helemaal niet van The Cats, maar ik vond het een uitdaging om er dan toch iets van te proberen te maken - het idee van het filmpje kwam pas bij me op toen de geluidsopname klaar was)
Klik hier

Zigeunerlied (oude traditional met een modern arrangement en een grappig filmpje)
Klik hier


En dan buiten volgorde:
Happy birthday
Er is een steenrijke vent die nog rijker wordt van het klassieke "happy birthday to you". Elke keer als het in het openbaar wordt uitgevoerd (inclusief internet), is er een levensgrote kans dat je de rekening achteraf gepresenteerd krijgt, mogelijk met een boete erbij omdat je het zelf niet hebt gemeld. Deze figuur weet de wetgever naar zijn hand te zetten, zodat hij de rechten keer op keer zal kunnen verlengen. Normaliter vervalt dat recht na een bepaalde tijd (hoe lang, dat hangt af van waar je bent).
Welnu, om deze man de wind uit de zeilen te nemen, hoop ik dat de mensen wereldwijd mijn liedje zullen gebruiken ipv dat andere. Ik stel het gratis ter beschikking.

Uitleg vind je op deze website: myfreeurl.tk/happybirthday
 
En dan buiten volgorde:
Happy birthday
Er is een steenrijke vent die nog rijker wordt van het klassieke "happy birthday to you". Elke keer als het in het openbaar wordt uitgevoerd (inclusief internet), is er een levensgrote kans dat je de rekening achteraf gepresenteerd krijgt, mogelijk met een boete erbij omdat je het zelf niet hebt gemeld. Deze figuur weet de wetgever naar zijn hand te zetten, zodat hij de rechten keer op keer zal kunnen verlengen. Normaliter vervalt dat recht na een bepaalde tijd (hoe lang, dat hangt af van waar je bent).
Welnu, om deze man de wind uit de zeilen te nemen, hoop ik dat de mensen wereldwijd mijn liedje zullen gebruiken ipv dat andere. Ik stel het gratis ter beschikking.

Uitleg vind je op deze website: myfreeurl.tk/happybirthday

Troll :D

Ik heb er minder geluk gehad. Ik remade de non-uitgebrachte Madonnas demo versie van "Shame" (met mijn eigen tekst en nog wat goodies erbij, zeg maar om gelinkt te worden) en nee, geen cent gekregen.
 
nog 4 te gaan en alle 15 draadjes op de voorpagina komen van je hand :okdan:
 
Nu even iets heel anders...

Het is alweer een paar jaar geleden dat de KRO in "theater van het sentiment" een oproep deed van "wie wordt de nieuwe John Lennon / Zangeres Zonder Naam / Herman Brood / Michael Jackson?"
Mijn neefje en nichtje, die allebei fan zijn van Michael Jackson, wilden meteen meedoen. Uiteraard heb ik ze gecoacht en ik heb ook voor de begeleiding gezorgd. In verband met hun leeftijd heb ik iets uit het repertoire van die tijd gepakt om te doen: "Ben". Je hoort het geluid van de radio-uitzending (waar ze zingen op een karaoke-versie die ik in mijn studio gemaakt heb), en tegelijk zie je de beelden die ik daar met mijn camera geschoten heb.
Klik hier
 
Bericht door een moderator:
Fred, als je andere topics zijn netjes gesloten. Veel plezier hier in je eigen draadje :)
 
Nu ga ik jullie kennis laten maken met de koningin.

Mijn vrouw heeft een spierziekte en daardoor heeft ze niet al te krachtige longen. Ook kan ze met geen mogelijkheid in de studio komen, want met haar rolstoel kan ze de trap niet op. Maar dat los ik zo op: ik neem de muziek zover die tot dan toe is opgenomen, naar beneden en speel die af zodat ze zich aan het tempo en de toonhoogte kan vasthouden. Ze zingt dan haar partij in op een portable MD (soms stukje bij beetje als ze niet genoeg lucht heeft), en dan neem ik die weer mee naar boven en mix die met de rest.

Ter gelegenheid van ons huwelijk hebben we samen een lied geschreven dat we zongen ipv een openingsdans. Rosi (mijn vrouw dus) heeft de tekst geschreven en ikzelf de muziek: "toen kwam jij" (met Engelse ondertiteling omdat we gasten uit Polen op onze bruiloft hadden).

Klik hier
 
Wees gerust, Talsma, ik ga ze hier op den duur allemaal plaatsen. Maar dan wel met een "blijvende" url. Jij plaatste hier de url van het Youtube-filmpje. Maar als ik een verbeterde versie plaats, verwijder ik de oude en de bovenstaande link loopt dan dood.
Dus zet hier aub geen links naar mijn filmpjes.

Nu zal ik eerst even de juiste link zetten met een kanttekening erbij:
Ingrid Kup, de weduwe van Willem Duyn, zei me dat ze zich kapot had gelachen om dit filmpje. Het was één van de eerste keren dat ik mezelf meer dan 1x in beeld zette.

Dit is de juiste url
 
OK, ik heb jullie met mijn vrouw laten kennismaken, en mijn neefje en nichtje hebben jullie ook al kunnen bewonderen. Maar mijn nichtje (nu 14) heeft een buitengewoon muzikaal talent. Toen ze 7 was, zong ze al als een nachtegaaltje! Ik heb haar toen gevraagd, "de klokken van Haarlem" te zingen. Ze heeft het 2x achter elkaar gezongen. Daarna heb ik (dankzij de digitale techniek) een minimaal tijdsverschil erin gezet, en nog eens en nog eens, zodat het lijkt alsof ze een kinderkoor van 8 personen lijkt te zijn. Vervolgens heb ik er een véél groter tijdsverschil in gezet, waardoor ze met zichzelf in canon zong.

Klik hier
 
En dan hoor ik zingen terwijl ik het lees:

Dame "en ik loop nooit bij jou weg"
Heer "dat weet ik"

Echt niet lullig bedoelt uiteraard :mega:
Het was echt bedoeld als grap! En aangezien zij die tekst zelf geschreven heeft... :P
 
Zeg Niel, spreken wij wel dezelfde taal? Wat betekent "kudooos" nou weer? En ik snap dus ook nog steeds niet wat je met "+1000" bedoelde...
 
Back
Top