Het koninkrijk van King Fred II

Wat knap om het "Kersterig" te laten klinken zonder dat het kitscherig wordt. Knap gemaakt! Heeft de auteur van de tekst al gereageerd op jouw muzikale bewerking van zijn tekst?

Dank je. Eerlijk gezegd vond ik het een gouden idee van mezelf om fragmenten van "stille nacht" en "gloria in exelsis deo" erin te verwerken. En ja, hij heeft gereageerd. Hij was er heel blij mee.
 
Ik heb Rosi haar stem niet gehoord ? Knap gedaan, volume van de vocals mochten we wat luider soms.. Haha, 1984 juist ja, en dan weet je meteen dat er niets aan te doen is behalve 1 grote wereldramp. Coole track Freddy. ;)
 
Ik heb Rosi haar stem niet gehoord ? Knap gedaan, volume van de vocals mochten we wat luider soms.. Haha, 1984 juist ja, en dan weet je meteen dat er niets aan te doen is behalve 1 grote wereldramp. Coole track Freddy. ;)
Zij zingt mee in het refrein.
Ik heb de balans tussen stemmen en begeleiding zoveel mogelijk gelijk gemaakt met de versie van the Plastic Ono Band.
 
Het is niet de eerste keer... en ook niet de tweede of derde of...
Iemand (in dit geval Maarten Willems) zette een tekst op Facebook en desgevraagd zei hij dat hij er (nog) geen muziek op had gemaakt. Het eind van het verhaal is (wederom) dat ik de muziek mocht schrijven.

De school
 
Cool die school! Leuke tekst, zo ben ik ook door het onderwijs gesleurd tig jaren geleden!
Ik vind hem precies wat minder diep uitgewerkt als een paar van uw andere nummers.EInde is nogal abrupt.
Leuke kat op het einde!
 
Cool die school! Leuke tekst, zo ben ik ook door het onderwijs gesleurd tig jaren geleden!
Ik vind hem precies wat minder diep uitgewerkt als een paar van uw andere nummers.EInde is nogal abrupt.
Leuke kat op het einde!

De tekst is niet van mij, dus daar kon ik niets aan veranderen. Dat abrupte einde had ik gemaakt vanwege de recht-voor-z'n-raap uitspraak over die marionetten. En die "kat" is een leeuw (een rubberen leeuwenkop die ik eens bij Boekenvoordeel zag liggen). Die heb ik tot persiflage gemaakt van de MGM leeuw., vandaar dat ik hem laat miauwen ipv brullen.
 
Wederom heb ik bij een bestaand lied van me, waar nog geen videoclip van bestond, alsnog een videoclip gemaakt.

Peter mijn leraar

Uitleg:
Ik had indertijd een natuurkundeleraar die Peter heette. Van natuurkunde wist hij veel. Van lesgeven niet.
Quote: "Ik ben de leraar en jullie zijn de leerlingen, dus ik weet alles en jullie weten niets."
Zo'n man zou niet voor de klas mogen staan!
 
Ja yo, zeer herkenbaar. Liedje zit in mijn hoofd nu. Goed gedaan, alleen jammer van de slechte vocal kwaliteit. Op naar de volgende :)

Je bedoelt dat het geluid overgemoduleerd is...? Ja, dat klopt. Het vervelende is, dat ik daar niets meer aan kan veranderen tenzij ik het hele lied opnieuw opneem.
Wat betreft je commentaar op Youtube: geen idee!
 
Ja yo, zeer herkenbaar. Liedje zit in mijn hoofd nu. Goed gedaan, alleen jammer van de slechte vocal kwaliteit. Op naar de volgende :)

Nog niet op naar de volgende. Je maakte een opmerking over de geluidskwaliteit. Ik zei dat ik dat alleen kon verbeteren door het hele lied opnieuw op te nemen. Dus eerst heb ik de eerdere opname in een geluidsbewerkingsprogramma binnengehaald en vervolgens heb ik op een parallelspoor een ritmesectie gemaakt. Op die manier zorgde ik ervoor dat het tempo exact hetzelfde bleef. De reden: dan hoefde ik alleen maar het geluid in het filmpje te vervangen. Die ritmesectie heb ik in de studio op een stereospoor gezet en daarna de rest opgenomen.

De url is dezelfde gebleven: http://superurl.nl/?kf2song/peter+mijn+leraar
 
Geweldige tracks weer King Fred II. Ik vind de mutatie van "Peter" heel erg leuk gedaan :okdan: Geweldige vondst om van een "bakvis tiener-liefdeslied" een "protest song" te maken. Uw originaliteit kent geen grenzen of is daar nog niet tegenaan gelopen. Ik denk ook dat de lichte afkeer die ik bespeur van "school" en "onderwijs" daaruit voort komt.

Op zich vind ik niet zo veel mis aan het concept scholing... Voor je het weet heb je mensen die ervan overtuigd zijn dat, vergeef me het uit de lucht gegrepen en krankzinnig voorbeeld, de aarde plat is. Onwaarschijnlijk natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat, in een verre toekomst met gebrekkig onderwijs en een overvloedige blootstelling aan sociaal-mediacaal-geleuter dit zomaar eens waarheid zou kunnen worden... ;) :walker:

Wat ik wel verkeerd vind aan de huidige scholing is de "one size fits all" onderwijsmethode. Die doet enorme afbreuk aan de individuele kwaliteiten van de kinderen/mensen. Kinderen zijn geen eenheidsworst maar het schoolsysteem (en de maatschappij) proberen dat er wel van te maken. Ik heb zelf (gelukkig) een onderwijsvorm genoten waarbij er veel meer aandacht was voor het individu en hoe het individu het best tot zijn recht kon komen. Een kruising tussen Jena-plan en Montessori-onderwijs. Uiteraard ontsnapte de school daarbij niet aan dezelfde eisen als regulier onderwijs (lezen, schrijven, rekenen etc.) maar wij werden meer "begeleid" tijdens "de ontdekkingstocht naar kennis en kunde" dan dat we onderwezen werden. Kinderen ontwikkelden zich in hun eigen tempo. Sommigen kinderen hadden meer tijd nodig om op het gewenste "schoolverlater"-niveau te komen dan anderen en dat was ook goed. Vlottere leerlingen konden met "extra bagage" de school verlaten. Nou...een hoop "bla bla bla" weer... sorry... wat ik maar zeggen wil: onderwijs is niet slecht. Niet-passend onderwijs... dat is slecht.

Neemt niet weg dat u wederom twee prachtige tracks hier gedeeld hebt waarvoor mijn dank. :halleluja
 
Back
Top