Het koninkrijk van King Fred II

En dan nu wat humor. Dit lied is geschreven door Herman Finkers, een Nederlandse komiek die bekend staat om zijn gortdroge humor, vaak gebaseerd op scheef lopende logica.
de Canadezen
 
Even de lyrics dan ook posten uiteraard :

De canadezen
Herman Finkers





De Canadezen
Aan hij die woont in Knokke, Brugge en Kortrijk
Weet u wel, dat u woont in drie plaatsen tegelijk?
De aarde raakt zo overvol, zag ik laatst vermeld
Zo zijn wij al met vijf miljard, mijzelf niet
meegeteld
En al was ik wel geteld, dan nog bleef het veel
La, la, la... la, la, la... la, lalalala
Poezie, zo moeilijk nie, op alles rijmt wel iets
Behalve dan op waterfiets, op waterfiets rijmt niets
De een die rijmt: I love you, bijvoorbeeld een
Canadees
De ander zegt: je t'aime, bijvoorbeeld een Canadees
Zo als hij is geQuebect, zo zingt de Canadees
Ich liebe dich, da's een Duitser, die in Canada is
geweest

De Canadees, hij vond zijn Trees, 't was in de maand
van mei
Hij zei: joechei, het maakt me blij, zo'n vrijpartij
met jij
Hij vrijde hier, hij vrijde daar, met elke jonge meid
En zo werd op den duur, heel Nederland bevrijd
Een Canadees zegt: "How are you?"
Een Spanjaard zegt: "I'm fine"
 
Tja Jan, ik dacht dat ik duidelijk genoeg articuleerde zodat ondertiteling niet nodig was. En bovendien is de grap soms te vroeg zichtbaar. En dan hebben we nog niet eens de onmogelijke woorden zoals "gequebect" genoemd. Dat zijn dingen die je moet horen en niet zien.
Maar troost je: er zijn ook in Nederland veel mensen die moeite hebben om Herman Finkers te verstaan met zijn Twentse tongval.
 
Het is lang geleden dat ik nog iets geplaatst heb, maar dat komt door een opname... nu eens niet in de studio maar in het ziekenhuis.

In het ziekenhuis heb ik de tekst van een Duits lied uit de jaren '70 in het Engels vertaald en dit is het resultaat: de meest geldverslindende videoclip die ik ooit gemaakt heb. Om de achtergrond te kunnen krijgen, ben ik met de auto op de A12 (Brussel-Willebroek) gaan rijden met de dashcam naar links gericht.

Je ziet een duet tussen een man een een vrouw, elk in hun eigen auto. De man rijdt in een Packard achter de vrouw in een Fiat aan, dus de elementen in de achtergrond (bomen, lantaarnpalen etc) zie je eerst bij de Fiat en dan bij de Packard wanneer beide tegelijk in beeld zijn. Tegen het eind haalt een auto ons in: eerst de Packard en dan de Fiat. Het maken van dit filmpje duurde bijna een week omdat ik al die details goed wilde krijgen.

In the car before me
 
Yo Ferry je maakt er werk van.. Goed gedaan man, is ook een leuk nummertje, blijft in mijn hoofd hangen.. En proficiat de je zoveel geld uitgeeft aan muziek die je niet eens verkoopt. Hoedje af ! :)
 
Bedankt Jan. Ja, ik probeer altijd een zekere mate van perfectie te bereiken. En naarmate ik meer routine krijg in het maken van filmpjes, worden de eisen die ik mezelf stel, steeds zwaarder.
 
En toen kreeg ik opeens het krankzinnige idee om een gouwe ouwe op te nemen. Het koorwerk in het refrein was zodanig dat eenvoudig door de vocoder zingen nog niet voldoende was. Ik hen maar liefst 4 partijen gezongen en allevier door de vocoder heengehaald (3x met de vocoder op "trio" en 1xop "duet").

Voor het filmpje heb ik mezelf weinig tijd gegund. Misschien doe ik dat nog eens over; misschien ook niet...

Last night in Soho
 
King Fred de Tweede... Briljant... die video is gewoon weg briljant! Het nummer is ook heel grappig. Volgens mij heb je heel veel plezier gehad tijdens het realiseren van zowel de muziek, de tekst, de zang en de video... en dat straalt ervan af... en het straalt af op de kijker. Ik wordt hier heel vrolijk van. Bedankt voor het delen en ga vooral door met dit soort briljantjes van tracks. :okdan:

En mocht je schoonzus nog eens zin hebben om te zingen... dit schreeuwt ook om een bewerking :D

 
King Fred de Tweede... Briljant... die video is gewoon weg briljant! Het nummer is ook heel grappig. Volgens mij heb je heel veel plezier gehad tijdens het realiseren van zowel de muziek, de tekst, de zang en de video... en dat straalt ervan af... en het straalt af op de kijker. Ik wordt hier heel vrolijk van. Bedankt voor het delen en ga vooral door met dit soort briljantjes van tracks. :okdan:

En mocht je schoonzus nog eens zin hebben om te zingen... dit schreeuwt ook om een bewerking :D



Nu heb je me toch even in verwarring gebracht...

Je hebt het over mijn schoonzus, dus ik zou denken dat je het hebt over "in the car before me", maar je zet er een link bij naar "een witte eend", hetgeen ik lang geleden met mijn vrouw heb gezongen.
En nu ik toch bezig ben... Mijn naam spreek je uit als King Fred the Second.
 
Nu heb je me toch even in verwarring gebracht...

Je hebt het over mijn schoonzus, dus ik zou denken dat je het hebt over "in the car before me", maar je zet er een link bij naar "een witte eend", hetgeen ik lang geleden met mijn vrouw heb gezongen.
En nu ik toch bezig ben... Mijn naam spreek je uit als King Fred the Second.

Ja mijn reactie is op je lied en video “in the car before me” (bij de video staat dat je dit zingt mrt je schoonzus). De link naar “witte eend” was een suggestie voor een make-over niet wetende dat je dit al gedaan had...
 
Ja mijn reactie is op je lied en video “in the car before me” (bij de video staat dat je dit zingt mrt je schoonzus). De link naar “witte eend” was een suggestie voor een make-over niet wetende dat je dit al gedaan had...
Dat had ik al héél lang geleden gedaan, namelijk toen ik nog geen behoorlijk videobewerkingsprogramma had. Dit filmpje is toen met Windows Movie Maker gemaakt:
https://youtu.be/rlulvQME4xE
 
Back
Top